Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:47:05 GMT

تزيين سفره شب يلدا با اين ايده‌هاي خوش طعم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۸۹۷/تزیین_سفره_شب_یلدا_با_این_ایده_های_خوش_طعم

تزيين سفره شب يلدا با اين ايده‌هاي خوش طعم

خبرگزاري آريا - وب‌سايت چيدانه - فاطمه افشاريان: پاييز به روز واپسين خود رسيده و نويد آمدن بلندترين شب سال را مي‌دهد و يادآور مي‌شود که زندگي به‌قدري کوتاه است که حتي يک دقيقه بيشتر با هم بودن را بايد جشن گرفت. براي فرارسيدن اين شب بلند حس و حال عجيبي در ميان اعضاي خانواده وجود دارد.
همه منتظر اين شب زيبا هستند؛ شبي که هر کدام از ما در پي آن هستيم تا در کنار عزيزان‌مان به بهترين شکل آن را جشن بگيريم و شايد يکي از دغدغه‌هاي هميشگي‌مان اين است که چگونه مي‌توانيم با ايده‌هاي خاص آنها را شگفت‌زده کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشيد تا با هم براي بهتر برگزار کردن شب يلدا مهيا شويم.
لباسي از جنس يلدا بر تن منزل خود کنيد

وقتي صحبت از شب يلدا مي‌شود همه ما بي‌اختيار به ياد ميوه‌هاي قرمز و خوش‌رنگي مي‌افتيم که زينت‌بخش سفره‌مان در اين شب خاص هستند و اين خود مي‌تواند الهام‌بخش دکوراسيوني متفاوت براي منزل‌مان باشد. اگر کمي خلاق باشيد مي‌توانيد از ميوه‌هاي شب يلدا مانند انار و هندوانه ايده بگيريد و پرده يا حتي کوسن‌هايي متناسب با حال و هواي يلدا داشته باشيد.

خودتان دست به‌کار شويد: اگر نقاش خوبي هستيد و دستي هم در دوخت و دوز داريد، مي‌توانيد از پارچه‌هاي بي‌استفاده در منزل‌تان يک روميزي بي‌نظير تهيه کنيد. به شکل نگاه کنيد که چگونه با تصويرسازي ساده يک روميزي منحصر به‌فرد درست شده است.
در ظروف يلدايي پذيراي مهمانان‌تان باشيد

براي اينکه بتوانيد در اين شب مهم سليقه خود را به رخ بکشيد، کافي است ظروفي با تم يلدا تهيه کنيد و داخل آنها از مهمان‌هاي خود پذيرايي کنيد. مطمئنا همه از زيبايي آنها و سليقه شما به وجد خواهند آمد. براي خريد اين ظروف کافي است به فروشگاه‌هايي که ظروف سراميکي و شيشه‌اي مي‌فروشند، مراجعه کنيد.

خودتان دست به‌کار شويد: اگر به‌دنبال ايده‌اي متفاوت و خلاقانه هستيد، مي‌توانيد کلمني از جنس هندوانه واقعي تهيه کنيد. به شکل نگاه کنيد که چگونه بعد از خالي کردن محتويات هندوانه و ريختن آب هندوانه در آن و سپس نصب شير روي بدنه‌اش يک کلمن منحصر به‌فرد ايجاد شده است.
دسر با تم يلدا

درست کردن يک دسر خوشمزه با تم يلدا مي‌تواند يکي از هيجان‌انگيزترين برنامه‌ها براي شب يلدا باشد. براي شروع مي‌توانيد يک کيک اسفنجي بپزيد و روي آن را با خامه سفيد بپوشانيد و سپس روي کيک را با ژله خوش‌رنگ انار تزيين کنيد.

براي دسر مي‌توانيد سراغ هندوانه نيز برويد. هندوانه را به دو نيمه ببريد و محتويات آن را خالي کنيد و داخلش ژله قرمزرنگ بريزيد و سپس آن را در يخچال قرار دهيد تا خودش را بگيرد. براي سرو کردن مي‌توانيد آن را برش زده و به قسمت‌هاي کوچک‌تر تقسيم کنيد.
نوشيدني يلدايي

براي پذيرايي از مهمانان خود در اين شب دوست‌داشتني از آب هندوانه يا آب انار استفاده کنيد. اين ايده به نظر هيجان‌انگيز مي‌آيد؛ ضمن آنکه حسابي هم ساده و مقرون به صرفه است. کافي است داخل ليوان‌ها، چند برگ نعناع، يک برش ليمو و تعدادي دانه انار بريزيد. بدين ترتيب نوشيدني‌اي با ديزاين ويژه خواهيد داشت که حسابي مهمان‌هاي‌تان را غافلگير مي‌کند.

يا براي جلوه بيشتر به جاي استفاده از ليوان، از ظروف شيشه‌اي (مانند شيشه‌هاي زيتون) براي سرو آبميوه‌هاي خود استفاده کنيد. کافي است بعد از ريختن آبميوه مثلا آب هندوانه داخل آن ني بگذاريد و در کنار چند برش از هندوانه را سرو کنيد.
تزيين ميز با تم يلدا

گل‌ها از عناصري هستند که همواره حال و هواي ديگري به مهماني‌ها مي‌دهند. همين‌طور يکي از عناصر يلدا که هميشه چشمنواز است انار است؛ پس از جلوه اين ميوه بهشتي در کنار گل‌ها غافل نشويد که فضاي شما را بيش از پيش زيبا مي‌کنند؛ به طور مثال مي‌توانيد از انار به عنوان تزيين گلدان گل خود استفاده کنيد و در اين شب زيبا از جلوه بي‌نظير آن لذت ببريد.

اين يک ايده ديگر براي تزيين ميز با عناصر بي‌نظير شب يلدا ست. براي شروع مي‌توانيد شکل انار را روي مقوا به شکل زير پياده کنيد و به ‌جاي حلقه دستمال سفره از آن استفاده کرده و ميزي به همين سادگي و در عين حال زيبا براي شب يلداي‌تان‌ تزيين کنيد.
گيفت‌هاي بي‌نظير يلدايي

براي اينکه ميزباني خود را به حد کمال برسانيد، کافي است براي هر يک از مهمانان خود هديه‌اي يادبود براي اين شب زيبا در نظر بگيريد تا آنها را شگفت‌زده و غافلگير کنيد. مطمئن باشيد تا مدت‌ها اين کار شما در ذهن آنها حک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۸۹۷/تزیین_سفره_شب_یلدا_با_این_ایده_های_خوش_طعم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: