Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@15:16:26 GMT

هات پنل؛کم مصرف ترین رادیاتور دنیا/کاهش ۲۰ برابری هزینه ها با استفاده از هات پنل

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۹۵۵/هات_پنل_کم_مصرف_ترین_رادیاتور_دنیا_کاهش_۲۰_برابری_هزینه_ها_با_استفاده_از_هات_پنل

هات پنل؛کم مصرف ترین رادیاتور دنیا/کاهش ۲۰ برابری هزینه ها با استفاده از هات پنل

به گزارش امتداد به نقل از خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از آذربایجان غربی،شهرام غفاری مخترع و مبدع خوشش فکر ارومیه ای که با طرح جهانی دیفندر خود تحولی عظیم در عرصه مبارزه با حیوانات و حشرات موذی به وجود آورد، بار دیگر مرزهای محدودیت و تحریم را جابجا کرده و این بار اختراعی را به نمایش گذاشته که بی شک فصل نوینی در ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی و منابع در زمینه گرمایش گشوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیفندر به ۲۰ کشور دنیا صادر می شود
دیفندر، اختراع قبلی شهرام غفاری که بازتاب های جهانی گسترده ای داشته است در حال حاضر به ۲۰ کشور دنیا صادر می شود. نسخه های مختلف دیفندر می تواند در مکان های متفاوتی کارایی داشته باشد. قطارها و تاسیسات شهری زیرزمینی، پالایشگاه ها، مزارع، واحدهای نظامی، فرودگاه ها، ادارات، بیمارستان ها و منازل مسکونی تنها گوشه ای از استفاده های دیفندر در این مدت کوتاه بوده است.
هات پنل؛کم مصرف ترین رادیاتور دنیا
هات پنل، اختراع جدید شهرام غفاری که به تازگی از آن رونمایی شده به کم مصرف ترین رادیاتور دنیا موسوم گشته است. غفاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از آذربایجان غربی، در مورد هات پنل می گوید: «هات پنل یک سیستم گرمایشی با مصرف بین 100 تا 300 وات است که می تواند اتاقی با 50 متر مکعب را به دمای رفاه برساند. عدم نیاز به سوخت های فسیلی و زیرساخت های لوله کشی از بزرگترین مزایای این دستگاه است که امکان استفاده از آن را در مناطق دوردست و صعب العبور نیز فراهم کرده است.»
غفاری ضمن اشاره به ضد انفجار و آتش سوزی بودن و شیشه های نشکن این گرم صفحات، گفت: «به دلیل این قابلیت های موجود در این محصول، هات پنل بهترین گزینه برای مکان های در معرض تهدید انفجار و آتش سوزی مثل زاغه مهمات و پمپ بنزین ها است و می تواند در برابر شوک های حرارتی تا 750 درجه سسانتیگراد مقاوم باشد.»
کاهش 20 برابری هزینه ها با استفاده از هات پنل
کاهش هزینه های اجرایی و زیرساختی تا میزان ۲۰ برابر  از دیگر جنبه های مهم هات پنل است. غفاری ضمن اشاره به حذف شدن زیرساخت های لوله کشی آب و گاز در این سیستم، عدم نیاز به لوله کشی، ژنراتورهای برق و سوخت رسانی در این سیستم را مزیتی عنوا کرد که می توان از طریق آن گرما را به مناطق دوردست و کم برخوردارتر مانند پایگاه ها و واحدهای نظامی و روستاهای صعب العبور انتقال داد. غفاری در ادامه با اشاره به نسل های موجود از این دستگاه، نسل 3 هات پنل را الکتریکی و نسل چهارم آن را خورشیدی معرفی کرد.
این مبدع ارومیه ای در توضیح مزایای این دستگاه نسبت به سایر نمونه ها گفت: «نمونه خارجی و مشابه این دستگاه به هیچ عنوان وجود ندارد؛ ولی از مزایای هات پنل نسبت به رادیاتورهای معمولی می توان عدم فرسودگی، عدم آلودگی و جنبه تزیینی آنرا نام برد به نحوی که قابلیت افزودن هر نوع عکس و نوشته ای روی آن تعبیه شده است و در واقع می توان از آن به عنوان تابلوی تزیینی استفاده کرد. قابلیت کنترل و روشن و خاموش کردن هات پنل از راه دور از طریق گوشی تلفن همراه و تنظیم خودکار و ثابت نگه داشتن دما در یک حد معین از پیش تعیین شده امکاناتی است که هات پنل را از سایر رادیاتورهای موجود متمایز می سازد.
هات پنل نمود بارز اقتصاد مقاومتی
بررسی مراحل و محورهای تولید هات پنل، تطبیق حداکثری این محورها را با ارکان اقتصاد مقاومتی نشان می دهد. شهرام غفاری با اشاره به انجام تمام مراحل ساخت و تولید هات پنل در ارومیه و حمایت از تولید ملی، درون زا و برون گرا بودن این محصول را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست که در هات پنل لحاظ شده است. وی در این رابطه ضمن اشاره به جلوگیری از خروج ارز توسط این دستگاه به صادرات و ارزآوری  آن نیز اشاره داشت.
کاهش وابستگی به نفت و اقتصاد نفتی از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی است که در این طرح هم به طور مستقیم و هم به طور غیرمستقیم رعایت شده است. هات پنل ضمن جایگزین کردن سوخت های فسیلی با انرژی های پاک و کاهش وابستگی به نفت، اجرایی شدن اقتصاد دانش بنیان  از طریق بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا را در پی دارد.
مدیریت و اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف را می توان بارزترین جنبه تطابق هات پنل با اقتصاد مقاومتی از طریق حذف هزینه های زیرساختی و اجرایی لوله کشی های گاز و آب و کاهش بیش از ده برابری مصرف برق عنوان کرد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۹۵۵/هات_پنل_کم_مصرف_ترین_رادیاتور_دنیا_کاهش_۲۰_برابری_هزینه_ها_با_استفاده_از_هات_پنل را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: