Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@21:21:42 GMT

تداوم بارش برف و باران تا روز جمعه/ مسافران تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۹۸۴/تداوم_بارش_برف_و_باران_تا_روز_جمعه_مسافران_تجهیزات_زمستانی_به_همراه_داشته_باشند

تداوم بارش برف و باران تا روز جمعه/ مسافران تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه به کشور خبر داد و گفت: بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مخلتف کشور طی سه روز آینده به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، گفت: امروز در غرب، شمال غرب، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: بارندگی در مناطق گرمسیر به شکل باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

 

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی از شمال شرق کشور طی روز چهارشنبه ( 28 آذر) خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور، جو پایداری خواهیم داشت که با توجه به انباشت آلاینده ها، تا حدی باعث کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی به ویژه در روز پنجشنبه خواهد بود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا بعدازظهر امروز بیشترین بارندگی را در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، دامنه های البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد بود.

 

وظیفه خاطرنشان کرد: بارش برف و مه گرفتگی باعث ایجاد اختلال در تردد جاده های کوهستانی و مرتفع شمال شرق و البرز می شود.

 

وی درباره وضعیت هوای شهرهای مختلف در روز پنجشنبه گفت: روز پنجشنبه ( 29 آذر) سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب کشور وارد می شود که به تدریج شمال غرب، غرب، استان های البرز، قزوین، تهران، مرکزی، قم و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را دربر می گیرد.

 

وظیفه تصریح کرد: از امروز سه شنبه بعدازظهر تا اوایل صبح چهارشنبه، بارش برف و کولاک برف در جاده های کوهستانی استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی باعث ایجاد لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: اوایل صبح چهارشنبه لغزندگی در سطح شهرهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان  پیش بینی می شود.

 

وی به هموطنان توصیه کرد: تمهیدات لازم برای تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده های کوهستانی برفگیر را انجام دهند و برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

 

وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور افزود: با تداوم بارش در روز جمعه، فعالیت سامانه به  نوار شمالی و شرق کشور گسترش می یابد و به تدریج از اواخر جمعه از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر پنجشنبه (‌۲۹ آذر)، بارش باران، وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان، لرستان، همدان، گیلان از اواخر وقت قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم و  بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در ایلام پیش بینی می شود.

 

وظیفه ادامه داد: روز جمعه ( ۳۰ آذر)  در جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بارش باران، وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: از اواخر پنجشنبه ( ۲۹ آذر) تا اوایل صبح شنبه ( ۱ دی) در مسیرهای کوهستانی  استانهای واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز، ارتفاعات شمال شرق کشور بارش برف و مه رخ خواهد داد، بنابراین اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود.

 

وظیفه درباره هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه ( 28 آذر) صاف، گاهی وزش باد پیش بینی می شود و روز پنجشنبه نیز آسمان تهران صاف، گاهی وزش باد در بعدازظهر ابری و بارش باران پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در این روز در گرم ترین زمان 10 درجه و در سردترین زمان 4 درجه پیش بینی می شود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۹۸۴/تداوم_بارش_برف_و_باران_تا_روز_جمعه_مسافران_تجهیزات_زمستانی_به_همراه_داشته_باشند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: