Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:45:13 GMT

میراث جهانی فیروزآباد از خسارت انفجار جان سالم به در برد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۹۸۷/میراث_جهانی_فیروزآباد_از_خسارت_انفجار_جان_سالم_به_در_برد

میراث جهانی فیروزآباد از خسارت انفجار جان سالم به در برد

شیراز-ایرنا- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بر اساس مشاهدات، چهار انفجار پیاپی روز بیست و ششم آذر 97 که برای ایمن سازی جاده فیروزآباد به کوار انجام شد، خسارت کلی به آثار تاریخی و جهانی این منطقه نرسانده اما بررسی جزییات آن همچنان ادامه داد.

عبدالرضا نصیری اصل، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انفجاری که قرار بود یکشنبه (بیست و پنجم آذر) انجام شود با یک روز تاخیر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با اشاره به زمان انجام این عملیات که قرار بود از ساعت 30: 8 تا 11صبح به طول انجامد، اظهار داشت: ظاهر این سنگ نا ایمن در انفجار اول فرو نریخت و به همین سبب این کار با انجام حدود چهار انفجار دنبال و در نهایت در غروب دوشنبه (بیست و ششم آذر) این سنگ سرنگون شد.
نصیری اصل اضافه کرد: بیشتر نگرانی ها در مورد نقش برجسته تاجگذاری که روبه روی محل سنگ خطرساز و در فاصله کمتر از 100 متری آن قرار داشت بود که خوشبختانه با پوشاندن این اثر تاریخی، خسارت ظاهری به آن وارد نشده است.
وی ادامه داد: نگرانی هایی در باره تخریب گنبدخانه قلعه دختر که در این منطقه قرار گرفته و ثبت میراث جهانی است نیز وجود داشت که بعد از بررسی کلی که صبح امروز (سه شنبه) انجام شده خسارت مشهودی در این بنا دیده نشده است.
نصیری اصل اضافه کرد: اگر چه به دلیل انفجارهای روز دوشنبه و موج حاصل از آن، ترک و یا تخریبی در این 2 میراث تاریخی مشاهده نشده اما بررسی های دقیق تر در این زمینه در حال انجام است که در آینده نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان فارس تاکید کرد: در حال حاضر خسارت مشهودی در میراث تاریخی این منطقه گزارش نشده اما تبعات این انفجارها در طول زمان مشخص خواهد شد و نیازمند بررسی های دقیق تری است.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 96 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است و کاخ اردشیر ساسانی، قلعه دختر و شهر گور که در این شهرستان قرار دارد از جمله آثار تاریخی ثبت جهانی شده استان فارس است.
9873/ 6118 / 2027

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۹۸۷/میراث_جهانی_فیروزآباد_از_خسارت_انفجار_جان_سالم_به_در_برد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: