Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:25:56 GMT

نطنز بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان را دارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۴۲۶۰/نطنز_بیشترین_سطح_زیر_کشت_زعفران_در_استان_را_دارد

نطنز بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان را دارد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: نطنز با 220 هکتار سطح زیر کشت زعفران، رتبه نخست سطح زیر کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالرضا مهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بازده بسیار خوب زعفران در نطنز، در 10 سال گذشته سطح زیر کشت این محصول از 50 هکتار در شهرستان نطنز، به 220 هکتار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این سطح زیر کشت، شهرستان نطنز رتبه نخست سطح زیر کشت این محصول در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است که به علت کیفیت بالای زعفران نطنز، این محصول به برندی در سطح استان و حتی کشور تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به ارزیابی های انجام شده متخصصان و گواهی آنان به کیفیت عالی زعفران نطنز قصد صادرات این زعفران توسط شرکت های بسته بندی و در قالب تر و به صورت فریز شدهرا داریم.

وی پیرامون برنامه های این نهاد برای برگزاری هر چه بهترجشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز که از ششم تیر ماه در نطنز برپا می شود، خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی با همراهی کارشناسان این اداره در برگزاری کلاس ها، معرفی فعالان گیاهان دارویی و آموزش و ترویج کاشت گیاهان دارویی مشارکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در جشنواره مذکور میزبان معاون وزیر جهاد کشاورزی، کارشناسان توسعه گیاهان دارویی، کارشناسان گیاهان دارویی در سطح کشور و تیم متخصص گیاهان دارویی برای ارزیابی شهرستان نطنز و ارائه نقشه راه برای تولید گیاهان دارویی خواهیم بود .

مهدی بادی تصریح کرد: بیش از 600 نوع گیاه دارویی متنوع در شهرستان نطنز و در مناطق مختلف آن می روید که حدود 20 نوع گیاه دارویی در شهرستان نطنز قابلیت تجاری یافته است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۲۶۰/نطنز_بیشترین_سطح_زیر_کشت_زعفران_در_استان_را_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: