Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-19@16:11:02 GMT

کوه دماوند بی‌خطر است مردم نگران نباشند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۵۳۰۴/کوه_دماوند_بی_خطر_است_مردم_نگران_نباشند

کوه دماوند بی‌خطر است مردم نگران نباشند

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان‌های مازندران و گلستان گفت که آتشفشان دماوند تهدیدی برای ساکنان اطراف ندارد و مردم نگران برخی تحرکات این کوه نباشند.

مهرزاد قنبرزاده افزایش خروج بخار و پرتاب سنگ‌ریزه از داخل حفره این آتشفشان را ناشی از افزایش بارش برف و باران و نفوذ این بارش‌ها به داخل حفره‌های گرم اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود‌: با نفوذ برف و باران به داخل حفره‌های گرم کوه دماوند، میزان خروج بخار و گاز آن افزایش یافت و سنگ‌ها نیز بر اثر این بارش‌ها منفجر و به صورت پاره‌سنگ و سنگ ریزه از دهنه باز حفره خارج می‌شوند.
وی شایعه فعال شدن آتشفشان دماوند را در چندماهه اخیر ناشی از همین فعل و انفعال و برداشت نادرست دانست و اظهار داشت‌: تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر فعال شدن آتشفشان دماوند مشاهده نشده است.
مدیرکل زمین‌شناسی مازندران‌، تغییرات شیمیایی در چشمه آب‌گرم‌، کم و زیاد شدن املاح در یک دوره زمانی کوتاه‌مدت و خروج خاکستر‌های آتشفشانی و مواد مذاب را از نشانه‌های فعال شدن دماوند اعلام کرد.قنبرزاده اظهار داشت: بررسی چندماهه اخیر بر روی دماوند از سوی کارشناسان زمین‌شناسی مازندران هیچ یک از این تحرکات را مورد تایید قرار نداده و این نشان‌دهنده غیرفعال بودن آتشفشان دماوند است.
مدیرکل زمین‌شناسی استان‌های مازندران و گلستان گفت که با موافقت شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و در صورت تامین اعتبار140 میلیارد ریالی 14 ایستگاه پایش مجهز در اطراف کوه دماوند ایجاد می‌شود.
قنبرزاده افزود‌: در برنامه اولیه 4 ایستگاه در چهار جهت شمال، جنوب، غرب و شرق کوه دماوند ایجاد می‌شود که یکی از ایستگاه‌ها، ایستگاه اصلی و مادر پایش آتشفشان است.
به گفته وی، کارشناسان تحرکات دماوند را زیر نظر داشته و چنانچه احتمال فعال شدن آتشفشان وجود داشته باشد، حداقل 2 تا سه ماه پیش از وقوع این فرایند در اختیار تصمیم‌گیران قرار می‌گیرد.
مدیرکل زمین‌شناسی مازندران و گلستان مهم‌ترین مزیت ایجاد ایستگاه پایش را تهیه نقشه خطر برای کوه دماوند اعلام کرد.وی افزود: هم‌اکنون طبق داده‌ها کوه دماوند آتشفشان خاموشی است که تهدیدی متوجه مردم نخواهد کرد.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۳۰۴/کوه_دماوند_بی_خطر_است_مردم_نگران_نباشند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: