Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@14:01:19 GMT

ارومیه | آذربایجان غربی حائز رتبه ۶ کشوری در تولید گندم شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۵۴۸۹/ارومیه_آذربایجان_غربی_حائز_رتبه_۶_کشوری_در_تولید_گندم_شد

ارومیه | آذربایجان غربی حائز رتبه ۶ کشوری در تولید گندم شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه ۶‌ کشوری در تولید گندم را به دست آورد. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، عبدالله فتح اله زاده ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با سن غلات استان آذربایجان غربی که در محل جهاد کشاورزی این استان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت گندم در تأمین امنیت غذایی مردم ایران، این محصول استراتژیک بوده و بنا بر محدودیت منابع آبی در کشور و بالا بودن مصرف انرژی در تولید محصولات کشاورزی، نباید اجازه دهیم حتی یکدانه گندم هم از دست برود و خوراک سن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برابر برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری، مقرر شد 83 هزار هکتار گندم آبی و 259 هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شود که با این توضیح سطح زیر کشت ابلاغی 342 هزار هکتار بود اما برابر فعالیت‌های صورت گرفته، تا امروز بیش از 95 هزار هکتار گندم آبی و بیش از 272 هزار هکتار گندم دیم در استانتولید شده است.

فتح اله زاده با بیان اینکه 15 هزار و 700 هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شودنزدیک به 750 هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود.

وی اظهار داشت: در سال زراعی قبل، 361 هزار و 990 هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت گندم بود که بعد از خسارت‌های وارده، درنهایت 552 هزار تن گندم برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: سن گندم از حدود 30 سال پیش در آذربایجان غربی پدیدار شده که اولین مبارزه در سال 65 با سطح 246 هکتار بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی، وضعیت بارندگی و کیفیت مبارزه از دلایل بروز سن گندم است افزود: در سال زراعی گذشته نیز در سطح 92 هزار هکتار مبارزه باسن گندم در استان داشتیم.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۴۸۹/ارومیه_آذربایجان_غربی_حائز_رتبه_۶_کشوری_در_تولید_گندم_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: