Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:06:13 GMT

معرفی برگزیدگان جشنواره داستان‌نویسی رازان در ایلام/ رشد و ارتقای فرهنگ بومی و محلی را دنبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۶۵۶۸/معرفی_برگزیدگان_جشنواره_داستان_نویسی_رازان_در_ایلام_رشد_و_ارتقای_فرهنگ_بومی_و_محلی_را_دنبال_می_کنیم

معرفی برگزیدگان جشنواره داستان‌نویسی رازان در ایلام/ رشد و ارتقای فرهنگ بومی و محلی را دنبال می‌کنیم

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی داستان‌های بومی محلی با عنوان «رازان» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این مراسم، اظهار کرد: معتقدم چنین جشنواره‌هایی باید در سال‌های گذشته برگزار می‌شد اما چون موانعی بر سر راهمان بود نمی‌شد به ادبیات بومی و محلی آن‌طور که به دیگر برنامه‌های هنری می‌پردازیم، توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، با اشاره به حضور جوانان داستان‌نویس در جشنواره و پیشکسوتان ادبیات بومی، گفت: حضور این عزیزان مایه خوشحالی و دلگرمی است و انگیزه‌ی مضاعفی برای مجموعه اداره کل است تا بتوانیم این جشنواره را به‌صورت سالانه برگزار کنیم و در راستای منطقی کردن جشنواره و تثبیت آن قدم‌های مهمی برداریم.

 

خودآموز، تصریح کرد: ما در این جشنواره به دنبال رشد و ارتقای فرهنگ بومی و محلی و ماندگار کردن خرده‌فرهنگ‌ها و همچنین واژگان کوردی و محلی بودیم و این میسر با همکاری انجمن شعر و ادب اداره کل و همچنین تلاش های دبیر علمی جشنواره جناب آقای حسین شکربیگی و همین طور جناب آقای قیطانی معاونت محترم فرهنگی و رسانه ای میسر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری سالانه این جشنواره هستیم و قطعاً برای این مهم برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 

در پایان این مراسم برگزیدگان نخستین جشنواره داستان‌های بومی محلی رازان به ترتیب رتبه اول و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سرکار خانم زینب خوشرو، رتبه دوم و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه به آقای محمد امین منصوری، رتبه سوم و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به جناب آقای محمد حسین کرمی معرفی شدند.

 

همچنین از آثار آقایان رضا آبی، وحید باقری، محمدرضا موسوی، میلاد جعفری و روح الله حیدربیگی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

 

در اختتامیه جشنواره داستان رازان از فرهیختگان ادبیات کوردی استاد ظاهر سارایی نویسنده و شاعر برجسته ادبیات بومی و آقایان خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه نگار، محمد علی قاسمی رمان‌نویس و شاعر، نعمت الله داودیان شاعر و نویسنده، عباس محمدزاده شاعر و داستان نویس، دکتر علیرضا شوهانی استاد دانشگاه و پژوهشگر، مرتضی حاتمی داستان نوی تقدیر شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۵۶۸/معرفی_برگزیدگان_جشنواره_داستان_نویسی_رازان_در_ایلام_رشد_و_ارتقای_فرهنگ_بومی_و_محلی_را_دنبال_می_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: