Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@10:18:56 GMT

60 هزار تن گندم از کشاورزان نقده خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۶۵۸۱/۶۰_هزار_تن_گندم_از_کشاورزان_نقده_خریداری_شد

60 هزار تن گندم از کشاورزان نقده خریداری شد

ناصر قره پاپاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت 50 درصد از بهای گندم خریداری شده از زارعان ادامه دارد و جهاد کشاورزی شهرستان پیگیر پرداخت بقیه طلب کشاورزان است.
وی ادامه داد: این میزان گندم توسط شرکت غله و اداره تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است و با این آمار میزان خرید گندم طی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از 50 درصدی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان نقده حدود 25 هزار هکتار است که از این میزان 17 هزار هکتار به صورت دیم و هشت هزار هکتار آبی است.
مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: پیش بینی ما برای سال جاری که برداشت حدود 60 هزار تن گندم بوده محقق شده است و از زارعان به صورت تضمینی خریداری می شود.
قره پاپاق افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید حداکثر تا 2 درصد سن زدگی و رطوبت 12 درصد، 13 هزار ریال تعیین شده است.
به گزارش ایرنا خرید تضمینی گندم تا اواخر شهریور سال جاری در استان ادامه دارد.
سالانه حدود 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از زارعان به صورت تضمینی خریداری می شود و سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری حدود 368 هزار هکتار است.
آذربایجان غربی دارای 700 هزار تا یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که 50 درصد آن سالانه به کشت گندم اختصاص می یابد.
این استان با وجود کشت سنتی در بخش تولید گندم جزو 10 استان برتر است و می توان با بکارگیری فناوری های نوین در مراحل کاشت، داشت و برداشت گندم به نتایج مطلوب تری در بهره وری دست یافت.
بزرگترین گندمزارهای آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه، بوکان، میاندوآب، نقده، پیرانشهر، مهاباد و شاهین دژ قرار دارد.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۵۸۱/۶۰_هزار_تن_گندم_از_کشاورزان_نقده_خریداری_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: