Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@14:30:10 GMT

لب‌های خشکیده روستای ده‌کهنه در گرمای تابستان/ سهم سرشاخه رود کارون تنها یک ساعت آب در روز است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۳۱۹/لب_های_خشکیده_روستای_ده_کهنه_در_گرمای_تابستان_سهم_سرشاخه_رود_کارون_تنها_یک_ساعت_آب_در_روز_است

لب‌های خشکیده روستای ده‌کهنه در گرمای تابستان/ سهم سرشاخه رود کارون تنها یک ساعت آب در روز است

روستای ده‌کهنه روگر یکی از روستاهای شهرستان اردل که در حاشیه رودخانه های بهشت آباد و سردآب قرار دارد اما این روزها با مشکل جدی کمبود آب شرب روبروست و در روز تنها یک ساعت آب شرب دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایاز ظفری رئیس شورای اسلامی روستای ده‌کهنه روگر در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: روستای ده‌کهنه روگر با جمعیت ۱۶۰۰ نفر یکی از پرجمعیت ترین روستای شهرستان اردل بوده که خواسته های چندین ساله این اهالی از مسئولان بی نتیجه مانده و موجب نارضایتی آن ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظفری افزود: قطعی مکرر آب شرب این روستا بیش از یک سالی است که مردم را به ستوه آورده است این در حالی است که اکثر ساکنین روستا را افراد میانسال تشکیل داده که فراهم کردن آب از چشمه های اطراف روستا برای آنان مشکل است.

وی بیان کرد: قطعی آب شرب که گاهی ۲۴ ساعت به طول می انجامد مردم روستا را با تنش کم آبی مواجه می کند که این امر هرساله بویژه در فصل بهار و تابستان بحرانی تر نیز می شود و مردم با کم آبی و گاهی نیز با قطعی کامل آب شرب دست به گریبان هستند و این مساله به یک معضل جدی برای ساکنان این روستا تبدیل شده به طوری که نبود آب در این روستا به نقطه ای از بحران رسیده که آسیب های روانی و مشکلاتی از این قبیل را برای آنان به وجود آورده است.

رئیس شورای اسلامی روستای ده‌کهنه روگر بیان کرد: قطعی آب در بعضی از روزهابه قدری طولانی است که مردم برای مصارف روزانه ناچارند از چشمه های اطراف روستا و یا لوله هایی که فشار آب بسیار ضعیفی دارد، آب مصرفی خود را تهیه کنند.

ظفری عنوان کرد: انتظار می رود تا در راستای تامین آب شرب و مرتفع کردن مشکل این بخش از خانوارهای روستای دهکنه تدابیری اتخاذ شود تا برای یکبار هم که شده این مشکل بصورت ریشه ای حل شود تا هر ساله این روستا با تنش آبی مواجه نشود والبته که محقق شدن خواسته های مردم نیز مستلزم همکاری تنگانگ مسئولین در بخش های مربوطه می باشد..

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۳۱۹/لب_های_خشکیده_روستای_ده_کهنه_در_گرمای_تابستان_سهم_سرشاخه_رود_کارون_تنها_یک_ساعت_آب_در_روز_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: