Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@09:31:48 GMT

انتقام خون شهید حججی گرفته شد +فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۴۴۰/انتقام_خون_شهید_حججی_گرفته_شد_فیلم

انتقام خون شهید حججی گرفته شد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه با پایان دادن به سیطره داعش در ابوکمال، پیروزی بزرگی را در صفحه تاریخ پایداری رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ با ادامه پیشروی‌ نیرو‌های مقاومت در سوریه و شکست داعش در شهر بوکمال، داستان این گروه تروریستی به پایان نافرجام خود رسید. این پیروزی بزرگ داعش را در آستانه شکست کامل قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با کنترل کامل نیروهای ارتش سوریه بر این منطقه، تروریست‌های داعش به مناطق بیابانی گریختند.

آزادی بوکمال ؛ پاکسازی کامل داعش از سوریه
شهر بوکمال در مرز سوریه و عراق آخرین منطقه شهری مهم بود که در اشغال نیروهای داعش قرار داشت که ارتش سوریه با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب الله، نیروهای مردمی و فاطمیون توانستند به حضور داعش در این منطقه پایان دهند؛ خروج نیروهای داعشی از این منطقه را می‌توان، پاکسازی کامل داعش از سوریه دانست.
پس از عملیات آزادسازی استان دیرالزور که یکی از مهم‌ترین مناطق تحت اشغال گروه تروریستی -تکفیری داعش بود، چشم همگان به جنوب استان و شهر بوکمال دوخته شد منطقه ای ‌که آخرین مأمن داعش در سوریه بود.
با ادامه عملیات آزاد سازی و منتشر شدن خبرهایی متفاوت و گاه متناقض از پیشروی های دو گروه، در نهایت نیرو‌های مقاومت توانستند با شکست داعش، خبر آزاد سازی بوکمال را به گوش جهانیان برسانند؛ خبری که بیانگر پایان حکومت خودخوانده تروریست‌های داعش است که 6سال منطقه را درگیر خود کرده بودند.
داعش اکنون تنها برخی مناطق بیابانی به ویژه در مرکز و شرق سوریه در مجاورت با مرزهای عراق را در کنترل دارد که به نظر می‌رسد پاک سازی این مناطق نیز چندان به طول نینجامد.


تحقق وعده سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه
فرمانده نیروی قدس سپاه پس از شهادت مظلومانه محسن حججی توسط نیروهای داعش، در پیامی، اطمینان داده بود که فرزندان دلیر ایران انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت.
سردار سلیمانی در این پیام سوگند یاد کرده بود که "که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست."
وی، سی ام شهریور ماه امسال هم در سخنرانی در شهر لنگرود از گرفتن انتقام خون شهید حججی گفت و اعلام کرد: ما انتقام خواهیم گرفت و ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ آن انتقام کمتر از سه ماه دیگر، اعلام پایانِ داعش و حکومتش در این کره خاکی خواهد بود.
سردار سلیمانی در این سخنرانی گفته بود: ما ضربات خودمان را قاطعانه و بدون وقفه ادامه خواهیم داد تا این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناکِ ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را ریشه کن کنیم و جشن آن را در ایران و در بین همه‌ منطقه اعلام خواهیم کرد.
پس از این وعده ای که فرمانده نیروی قدس سپاه داد درگیری‌های محور مقاومت در عراق و سوریه با داعش شدت گرفت و شهرهای باقی مانده یکی پس از دیگری آزاد شدند تا اینکه سرانجام ارتش و نیروهای مردمی عراق با شکست داعش در شهرستان راوه - استان الانبار، رسما پایان داعش را در این کشور اعلام کردند.
در سوریه و شهر بوکمال هم در شرق استان دیرالزور که آخرین دژ داعش در سوریه بود، عملیات گسترده‌ای برای آزادسازی آن آغاز شد و با برنامه ریزی عملیاتی بزرگ با حضور سردار سلیمانی شکل گرفت و آن طور که شبکه خبری المیادین اعلام کرده بود، فرماندهی این عملیات را شخصا برعهده داشت.
نهایتا پس از اجرای این عملیات چند روزه، با ورود پیروزمندانه سرلشکر سلیمانی به بوکمال آخرین شهر تحت تصرف داعش؛ عملا وعده فرمانده نیروی قدس سپاه تحقق یافت.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی پس از این پیروزی تاریخ‌ساز و پایان سیطره شجره خبیثه داعش، در پیامی به محضر مقام معظم رهبری، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.
وی در بخش پایانی این پیام می‌گوید:
حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم .
فرمانده سپاه ناحیه نجف آباد و جمعی از کارکنان این ناحیه هم امروز به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در خانه پدری سخنگوی شهدای مدافع حرم،شهید محسن حججی پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر تکفیریهای داعشی را تبریک گفتند.
پدر شهید محسن حججی هم در این مراسم گفت: از تمام مسولان کشوری و لشکری و بخصوص سردار سلیمانی که با نابودی داعش، آرامشی به قلب مردم و خانواده شهدای مدافع حرم دادند تشکر می کنم.

داعش؛ تاریخچه فعالیت و مناطق حضور
ریشه داعش به جماعت توحید و جهاد می‌رسد که در سال 1999میلادی به رهبری ابومصعب الزرقاوی تأسیس شد و در سال 2004 میلادی به شبکه القاعده پیوست.
گروه تروریستی داعش ابتدا در نزدیکی مرز عربستان سعودی، در صحرای استان الانبار عراق که مرز وسیعی با عربستان دارد، شکل گرفت.
داعش در 15 اکتبر 2006 و پس از نشست شماری از گروه‌های مسلح در عراق شکل گرفت و در این نشست «ابوعمر البغدادی» به عنوان سرکرده آن تعیین شد.
پس از هلاکت «ابوعمر البغدادی» در سال 2010 «ابوبکر البغدادی» به عنوان جایگزین وی معرفی شد.
با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.
گروه تکفیری داعش، ابتدا با شعار حمایت از حقوق مردم اهل سنت سوریه، با دولت این کشور وارد جنگ شد.
بر اساس گزارش‌ها و آمار منتشر شده، داعش در نیمه دوم سال 2013نزدیک به 1400 خانه را در عراق منفجر و ویران کرد؛ طی این حملات 1996 نفر کشته و 3021 نفر زخمی شدند.
سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات کشف شده از عناصر داعش بیانگر گستردگی حمایت‌های خارجی از این گروه تروریستی در عراق است. این کمک‌ها در قالب حمایت های مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی وآموزشی از سوی حامیانی مانند عربستان و قطر و ترکیه به همراه چند کشور غربی، موجب ادامه جنگ و ویرانی در سوریه شد.
عناصر گروه داعش مانند «جبهه النصره» از بی‌رحم ترین تروریست‌های حاضر در سوریه و عراق هستند.
براساس آمار منتشره از سوی برخی منابع خبری افزون بر 320هزار نفر از زمان آغاز جنگ سوریه تاکنون کشته شده اند.
این منابع کشته شدن 321 هزار و 358 نفر را از زمان آغاز جنگ سوریه در مارس2011 تا اواخر سال گذشته ثبت و اعلام کرده اند.

شکست داعش؛ عبور غرب آسیا از بحرانی دیگر
گروه تروریستی داعش که در غرب آسیا به چنین گستردگی رسید و حتی مرز‌های جغرافیایی کشور‌ها را درنوردید برروی گسل شیعه و سنی بنا شده بود و می‌توانست خواست برخی دولت‌های وهابی را علیه محور مقاومت عملیاتی و زمینه تجزیه کشور‌های منطقه را به خوبی فراهم کند.
داعش با شکل دادن جنگ های نیابتی شرایطی برای به چالش کشیدن نیروهای مقاومت ایجاد کرده بود و از آنجاکه یک واحد سیاسی مستقل نبود بدون هیچ بازخواست بین‌المللی،جنایات تروریستی بی رحمانه خود را در منطقه دنبال می کرد.
فعالیت های تروریستی گروه داعش همان گونه که ذکر شد با حمایت برخی از دولت های منطقه و کشورهای اروپایی، آمریکا و اسراییل شدت گرفت اما با ایستادگی و شهامت نیروهای مقاومت این حمایت ها هم نتوانست به ادامه حیات این گروه تروریستی کمک کند.
شهادت "حججی ها" اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی را نسبت به هویت و خباثت گروه داعش به دنبال داشت و رزمندگان اسلام را برای پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر کرد.
سرانجام با تلاش مدافعان حرم که با درک هوشمندانه خود می دانستند هدف داعش فقط عراق و سوریه نیست، دورتر از مرزهای جغرافیایی ایران با این گروه تروریستی جنگیدند و با انتخاب خط سرخ شهادت،آرامش را به منطقه بازگرداندند.
امروز غرب آسیا با شکست کامل داعش بحرانی سخت را پشت سر گذاشت اما قطعا حامیان داعش راه‌های دیگری برای اجرای برنامه‌های تفرقه افکنانه و آشوب گرانه خود در منطقه پیاده خواهند کرد که این هوشمندی دولت های غرب آسیا را برای مقابله با آنها می طلبد.

نگارنده:مرضیه قاسمی

دانلود دانلود

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۴۴۰/انتقام_خون_شهید_حججی_گرفته_شد_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: