Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@05:21:35 GMT

کشف 758 بشکه پيش ساز هروئين +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۵۱۴/کشف_۷۵۸_بشکه_پیش_ساز_هروئین_عکس

کشف 758 بشکه پيش ساز هروئين +عکس

خبرگزاري آريا - گمرک ايران از کشف 758 بشکه پيش ساز مواد مخدر صنعتي از نوع هروئين خبر داد.اين محموله با هوشياري ماموران و رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکي و در رويه ترانزيت گمرک شهيد رجايي کشف گرديد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، ماموران گمرک شهيد رجايي بر اساس آسيب شناسي و ابلاغ شاخص هاي خطر از سوي مرکز مبارزه با جرائم سازمان يافته از جمله دستورالعمل کنترل ورود و خروج مواد شيميايي و پيش سازهاي مواد مخدر و همچنين تجزيه و تحليل اطلاعات سامانه جامع گمرکي به يک کانتينر کالاي ترانزيتي که از سوي يک شرکت حمل و نقل بين المللي تحت عنوان روغن اظهار شده بود و قرار بود اين محموله که از کشور تايوان بارگيري شده بود به مقصد کشور افغانستان ترانزيت شود ، مشکوک مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکي ماموران گمرک دستور توقف ادامه فرآيند انجام تشريفات گمرکي براي ترانزيت اين محموله به افغانستان را صادر و محموله براي بررسي هاي بيشتر توقيف و فک پلمپ و در نهايت پس از تخليه، ارزيابي فيزيکي مي شود.

در بازرسي و ارزيابي اين کانتينر توسط ماموران گمرک شهيد رجايي که تحت عنوان روغن اظهار شده بود مشخص شد که 210 گالن مجموعاً 4200 ليتر حاوي روغن و مابقي شامل 758 گالن مجموعاً به وزن 15160 ليتر حاوي مايع بي رنگ اسيدي با بوي تند است.
مواد شيميايي مکشوفه پس از آزمايش دقيق از نوع قوي اسيد انيدريد استيک تشخيص داده شد که ماده اوليه ساخت هروئين است.
قيمت هر ليتر از اين اسيد در کشور افغانستان 1300 دلار است. اين چهارمين محموله پيش سازي است که در سال جاري توسط گمرکات کشور توقيف مي شود.
کشفيات پيش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک در نيمسال اول سالجاري 100 درصد افزايش داشته است و ماموران گمرک موفق شدند در اين مدت بيش از 37 تن پيش ساز مواد مخدر که عمدتا هم ترانزيتي بود کشف و ضبط کنند.
دفتر اطلاعات منطقه اي سازمان جهاني گمرک (RILO) جديدترين رتبه بندي گمرکات جهان را طي روزهاي اخير اعلام کرد که بر اين اساس گمرک ايران در 9 ماهه سال 2017، رتبه اول دنيا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کرده است.
جام جم
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۵۱۴/کشف_۷۵۸_بشکه_پیش_ساز_هروئین_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: