Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:10:12 GMT

آیت الله مظاهری بر لزوم تدریس نهج البلاغه در دانشگاه ها و حوزه ها تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۵۷۰/آیت_الله_مظاهری_بر_لزوم_تدریس_نهج_البلاغه_در_دانشگاه_ها_و_حوزه_ها_تاکید_کرد

آیت الله مظاهری بر لزوم تدریس نهج البلاغه در دانشگاه ها و حوزه ها تاکید کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته خود در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی(ع) افزود: نهج البلاغه کتابی ارزشمند پس از قرآن است که اهمیت آن کمتر مورد توجه قرار گرفته و از نکات و توصیه های این کتاب مهم غفلت شده است.
وی بیان کرد: بزرگان سایر ادیان نسبت به نهج البلاغه توجه ویژه ای دارند و در نوشته های خود به جایگاه این کتابی بی نظیر پس از قرآن اشاره کرده اند اما این کتاب مهم که در اختیار شیعه و مایه افتخار اهل تشیع است، کمتر مورد مطالعه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرجع تقلید، کم توجهی نسبت به نهج البلاغه را جفای به حضرت علی(ع) دانست و تصریح کرد: پیش بینی واحد درسی و سرفصل آموزشی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه سبب آشنایی بیشتر نسبت به این کتاب، انس با آن و فراگیری آموزه های اخلاقی و زندگی حضرت علی(ع) می شود.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) مایه افتخار شیعه است، گفت: شیعیان جهان باید از این الگوی بزرگ بهره ببرند و زمینه سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم سازند.
آیت الله مظاهری اضافه کرد: نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی افراد سایر ادیان نیز به شخصیت بزرگ حضرت علی(ع) پی برده و این شخصیت بزرگ را الگو و اسوه ای بی نظیر معرفی کرده اند.
6027/7131
انتشار: شکراللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۵۷۰/آیت_الله_مظاهری_بر_لزوم_تدریس_نهج_البلاغه_در_دانشگاه_ها_و_حوزه_ها_تاکید_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: