Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@07:27:43 GMT

شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند دانشگاه اسلامی را اجرایی کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۵۹۵/شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی_سند_دانشگاه_اسلامی_را_اجرایی_کند

بسم الله الرحمن الرحیم

27 آذر «روز وحدت حوزه و دانشگاه» یاد آور شهادت استاد شهید مفتح به دست گروهک منحرف فرقان است، یاد آور تکلیفی بزرگ بر دوش دو قشر نخبه حوزوی و دانشگاهی است.

حوزه و دانشگاه دو منبع اصلی خرد ورزی، نقش به سزایی در رشد و توسعه انقلاب اسلامی دارند و جامعهٔ ما با تکیه به قدرت الهی و نیز بهره‌مندی از توانمندی بهینهٔ فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی توانسته است در سال‌های پس از انقلاب شکوه‌مند به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون تردید وحدت این دو نهاد در راستای تعلیم و تربیت، با توجه به هجوم همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی به علم و فرهنگ کشور، مساله حیاتی و اجتناب ناپذیر است که تنها و تنها؛ به قلم و قدم دانشجو و طلبه میسر خواهد شد.

البته در سال‌های اخیر برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض با نقاب روشنفکری و با سوء‌استفاده از عناوین زیبایی مانند "استقلال دانشگاه‌ها" ، "دفاع از علوم جدید" و ... همان سخنان گروهک فرقان را به زبانی دیگر تکرار می‌کنند و می‌کوشند تا با مغلطه و سفسطه اینگونه وانمود کنند که اتحاد حوزه و دانشگاه سخنی عبث و غیرقابل تحقق است؛ که ان‌شاء الله با تلاش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مسیر تحکیم این اتحاد مقدس، ابطال این سخنان بیش از پیش نمایان خواهد شد.

شورای هماهنگی تبیین مواضع حوزه و دانشگاههای استان گلستان انتظار دارد حوزه‌های علمیه به عنوان کانون اصلی تولید علوم اسلامی و دانشگاه‌ها به عنوان محل فعالیت‌های معطوف به علوم پایه و کاربردی، کمک رسان یکدیگر باشند.

شورای هماهنگی تبیین مواضع حوزه و دانشگاههای استان گلستان؛ از شورای عالی انقلاب فرهنگی – به عنوان نهاد عالی سیاستگزاری علمی و فرهنگی کشور، انتظار دارد با اجرایی کردن "سند دانشگاه اسلامی" و عملیاتی کردن " شورای تخصصی حوزوی" به عنوان حلقه اتصال این شورا با بدنه علمی و نخبگانی حوزه‌های علمیه، مسیر اتحاد حوزه و دانشگاه را تسهیل نماید.

در پایان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهید مجاهد دکتر مفتح با تاسی از منویات امام خامنه‌ای عزیز، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و بازخوانی مجدد علوم انسانی اسلامی را به عنوان یکی از راه‌های وحدت و تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه می‌دانیم و آمادگی خود را در تحقق وحدت علمی حوزه و دانشگاه و عملیاتی شدن اندیشه های امامین انقلاب تا پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی، تعامل با اندیشمندان حوزه و دانشگاه اعلام می‌داریم.

شورای هماهنگی تبیین مواضع در حوزه و دانشگاههای استان گلستان

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۵۹۵/شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی_سند_دانشگاه_اسلامی_را_اجرایی_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: