Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:25:50 GMT

رئیس پلیس راهور دماوند از کاهش50 درصدی تصادفات منجر به فوت خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۲۴۳/رئیس_پلیس_راهور_دماوند_از_کاهش۵۰_درصدی_تصادفات_منجر_به_فوت_خبر_داد

رئیس پلیس راهور دماوند از کاهش50 درصدی تصادفات منجر به فوت خبر داد

تهران- ایرنا- رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند با بیان اینکه 18 تا 22 درصد شاهد افزایش تردد در محورهای دماوند نسبت به سال گذشته هستیم، گفت: طی6 ماهه نخست امسال 50 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت و 21 درصد کاهش جراحت ناشی از تصادف داشته ایم.

به گزارش ایرنا، سرگرد داوود عبدالملکی روز سه شنبه در همایش همیاران پلیس و تجلیل از نمونه های ترافیکی سال 96 این شهرستان که با حضور مسئولان منطقه و همیاران پلیس در سالن سینما پرستو برگزار شد به میزان تصادفات در کشور اشاره و اظهار کرد: در چهارماهه آغاز سال 96، 113 هزار نفر در تصادفات کشور فوت، مصدوم و یا قطع نخاع شدند و که میانگین تعداد افراد متوفی در هر روز 43 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرگرد عبدالملکی با اشاره به شرایط ترافیکی محورهای اصلی و فرعی شهرستان بیان کرد: دماوند به جهت داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و وجود دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه شاهد حجم ترافیک در محدوده بلوار آیت اله خامنه ایی شهر دماوند و بلوار اصلی شهر رودهن در ایام مختلف به ویژه ایام تعطیل هستیم که رفع این مهم نیازمند تامین زیرساخت ها است.
وی در خصوص تردد در دو محور اصلی هراز و فیروزکوه طی 6 ماهه نخست سال جاری نیز گفت: میزان تردد خودروها از رودهن به دماوند پنج میلیون و 500 هزار مورد بوده در حالی که سال گذشته این میزان به هشت میلیون و 391 هزار تردد رسید.
رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند میزان تردد خودرو از دماوند به رودهن را پنج میلیون و 745 هزار تردد اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته هفت میلیون و 593 هزار تردد بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تردد در مسیر آبعلی به رودهن نیز طی شش ماهه نخست سال گذشته چهار میلیون و 555 هزارخودرو بوده است، این مهم را در سال جاری برابر با دو میلیون و 638 هزار خودرو دانست و گفت: مسیر رودهن به سمت آبعلی نیز در این مدت دومیلیون و 818 هزار تردد بوده که آمار کلی در سال گذشته برابر با پنج میلیون تردد می‌باشد.
وی یادآور شد: سال گذشته هفت نفر فوت ناشی از تصادف در دماوند داشتیم.
رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند عامل انسانی، عوامل محیطی و خودرو را به ترتیب از موارد دخیل در تصادفات برشمرد و گفت: 90 درصد از تصادفات ناشی از عوامل انسانی است و این نشان می دهد که رانندگان ما نیازمند آموزش‌های کافی هستند.
این مقام مسئول عوامل مرگ ‌و میر ناشی از تصادف در دماوند را 60 درصد مربوط به عابران پیاده، 25 درصد مربوط به سرنشینان و راکبان موتورسیکلت‌ و 15 درصد نیز سرنشینان خودروها و سایران عنوان و خاطرنشان کرد: نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات بسیار چشمگیر بوده است.
وی گفت: از سال 86 که طرح همیاران پلیس برابر تفاهم‌نامه میان سازمان آموزش و پرورش و پلیس راهور نیروی انتظامی شکل گرفت، شاهد کاهش 9/17 درصدی تخلفات بودیم و این مهم به دلیل اثرگذاری همیاران پلیس است.
سرگرد عبدالملکی با اشاره به اینکه همیاران پلیس موظفند با حفظ ادب و آرامش 20 تخلف حادثه‌ساز را به رانندگان گوشزد کنند، گفت: هم اکنون تمامی دانش آموزان شهرستان دماوند که بیش از 15 هزار دانش آموز می باشد، همیار پلیس هستند.
همچنین عباس صفری، شهردار دماوند ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، همیاران پلیس را فرهنگ یار پلیس دانست و بیان کرد: فرهنگ یاران در حوزه ایجاد امنیت و آرامش جاده ها نقش بسزایی را ایفا می کنند که باید این مهم با آموزش بیشتر تقویت شود.
وی هدف از دانش‌آموزان در طرح همیاران پلیس را نهادینه کردن فرهنگ آموزش در حوزه ترافیک دانست و گفت: امنیت بالاترین موضوع فرهنگ و شهر بالاترین دستاورد فرهنگی انسان است که اگر این دستاورد قوی‌تر باشد، شاهد توسعه‌ بیشتر شهر هستیم.
لازم به ذکر است در این همایش از نمونه‌های ترافیکی و پلیس های افتخاری شهرستان تقدیر به عمل آمد.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۲۴۳/رئیس_پلیس_راهور_دماوند_از_کاهش۵۰_درصدی_تصادفات_منجر_به_فوت_خبر_داد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: