Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:32:35 GMT

پیش بینی برداشت 29 هزار تن گندم از مزارع قم در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۵۴۹/پیش_بینی_برداشت_۲۹_هزار_تن_گندم_از_مزارع_قم_در_سالجاری

پیش بینی برداشت 29 هزار تن گندم از مزارع قم در سالجاری

رئیس جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سال جاری 29 هزار تن گندم از مزارع قم برداشت می شود که با برداشت 8 هزار و 800 کیلوگرم گندم در هر هکتار رکورد جدیدی در قم به ثبت رسید.

محمد رضا طلایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت گندم از یک هفته قبل در قم افزود: آغاز فصل برداشت گندم از یک هفته قبل در مزارعت قم آغاز شده و پیش بینی می شود امسال 29 هزار تن گندم از مزارع قم برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:با آغار فصل برداشت گندم از 6 هزار و 925 هکتار مزرعه در استان قم پیش بینی می شود با توجه به کاهش سطح کشت در محصولات زراعی در همین گندم حداقل 30 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

طلایی بیان کرد:مهم ترین رویکرد ما کاهش مصرف آب است که با مقایسه ارقام مختلف گندم در شرایط اقلیمی استان می توان در اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آب موفق بود.

وی ادامه داد: امید است امسال خرید تضمینی به 24 هزار تن برسد که در این زمینه در سال 95 به میزان 18 هزار و 700 تن بود و پیش بینی می شود رشد چشمگیری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد:برداشت گندم از مزارع قم تا 20 تیرماه ادامه دارد و از روستاهای 5 بخش استان گندم برداشت می شود.

وی در مورد برنامه های پیش رو در حمایت از تولید کنندگان گفت: با توجه به اهمیت مدیریت منابع در کشاورزی از جمله برنامه های مهم دولت دوازدهم توسعه شبکه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی است.

طلایی یادآور شد:تغییر الگوی کشت و حمایت از کشاورزان در تجهیز زیرساختهای لازم در آبیاری نوین و توجه به کشت های کم مصرف و گیاهان دارویی و نوسازی سیستم های آبیاری فرسوده و تجهیز مزارع از جمله اقدامات در جهت رفع مشکلات کشاورزی در استان قم است.

وی عنوان کرد:همه برنامه ها و سیاست های کلان در راستای تامین امنیت غذایی است که می توان با بهره وری و کاهش هزینه های تولید و تغییر روش های کشت و اصلاح آن گام های خوبی را در افزایش تولید برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد:جذب سرمایه گذار به سمت فعالیت های کشاورزی با روش های نوین،توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی وایجاد بستر جهت کاشت گیاهان دارویی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال در قم موثر باشد.

وی تصریح کرد:قم در صادرات نیز جایگاه خوبی دارد و می توان با برنامه ریزی های راهبردی و تشویق کشاورزان به سمت و سوی نوآوری در کشت و مدیریت منابع آب در صادرات نیز موفقیت های خوبی را به دست آورد.

طلایی اظهار داشت:خوشبختانهدر جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اقداماتی در مسیربهره وری و بهینه سازی مصرف صورت گرفته است و در حدود 95 درصد از پروژه های اقتصاد مقاومتی در قم در سال گذشته تحقق یافت.

وی خاطرنشان کرد:در دولت تدبیر و امید در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مزارع کشاورزی استان قم، 7.6 کیلومتر پوشش نهر و 157 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفت و با انجام این اقدام ها از هدر رفت آب تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قمبیان کرد:در حال حاضرمیزان ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان قم 9 هزار و 406 میلیارد می باشد که معادل 9 درصد ارزش افزوده کل بنگاه های اقتصادی استان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۵۴۹/پیش_بینی_برداشت_۲۹_هزار_تن_گندم_از_مزارع_قم_در_سالجاری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: