Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@09:33:52 GMT

بالش های مناسب برای افرادی که روی شکم می خوابند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۵۸۷/بالش_های_مناسب_برای_افرادی_که_روی_شکم_می_خوابند

بالش های مناسب برای افرادی که روی شکم می خوابند

رکنا: برخی افراد عادت به دمر خوابیدن دارند و آنها باید از بالش های مخصوص استفاده کنند.

به گفتۀ یک جراح ارتوپد، بالش‌های با شیب زیاد، به ناحیۀ پشت گردن فشار وارد می‌کنند و حتی ممکن است باعث احساس درد در ناحیۀ کمر و پشت شوند. آن‌ها همچنین توصیه کرده‌اند که از بالش‌هایی با ضخامت کمتر (چیزی حدود پانزده سانتی‌متر) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار باعث می‌شود تا ستون فقرات شما حین خواب در حالت امنی قرار گیرد.

دکتر کریستوفر ویندر، مدیر مرکز پزشکی خواب بیمارستان مارتا جفرسون و نویسندۀ کتاب راهکار خواب (The Sleep Solution) بالش‌هایی با سطح نسبتاً شیب‌دار را برای حالتی که به شکم خوابیده‌اید پیشنهاد می‌کند، به‌نحوی‌که کمترین فشار به ستون فقرات شما وارد شود.

بالش مناسب شمارۀ یک؛ بالش گوه‌ای

طراحی گوه‌ای‌شکل این بالش، برای افرادی که روی شکم می‌خوابند، حالت مناسبی را پدید می‌آورد و آن‌ها می‌توانند از خواب راحت خود لذت ببرند. طراحی U‌شکل این بالش، فضای مناسبی برای قرار‌گرفتن صورت پدید می‌آورد، به‌طوری‌که فرد می‌تواند به‌راحتی در حالت دمر نفس بکشد. اما مهم‌ترین خاصیت این بالش این است که ستون فقرات را در حالت خنثی نگه می‌دارد و از وارد‌آمدن هرگونه فشار اضافه به مهره‌ها جلوگیری می‌کند. اگر هنگام خوابیدن روی شکم، از کمردرد رنج می‌برید، این مورد بالش مناسب شما است.

بالش مناسب شماره دو؛ بالش فوق‌نازک فومی

این بالش فوق‌نازک فومی، تنها ۸٫۵ سانتی‌متر ضخامت دارد و متخصصان آن را برای یک خواب راحت پیشنهاد کرده‌اند. در‌واقع این یک بالش نرم، نازک و فومی است که از خم‌شدن گردن جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا افرادی که روی شکم می‌خوابند، کمترین فشار ممکن را احساس کنند. اگر بعد از بیدار‌شدن از خواب، احساس گردن‌درد دارید، بالش فوق‌نازک فومی، بالش مناسب شما است.

شمارۀ سه؛ بالشتک بامبو

اگر شما جزء آن‌دسته افرادی هستید که هنگام خواب صورتتان را روی بالش فشار می‌دهید، علاوه بر مسئلۀ سر و گردن، باید نگران موارد دقیق‌تر و ریزتری باشید: مانند تأثیر مواد آلرژی‌زا روی دهان و بینی! این مواد آلرژی‌زا، شامل انواع گرد‌و‌غبار موجود در هوا و سایر موادی است که ممکن است به طور ناخواسته باعث آلرژی شوند. اما نگران نباشید؛ زیرا این بالشتک با پوشش بامبو، خواب ایمنی را به دور از مواد آلرژی‌زا برای شما رقم می‌زند.

شمارۀ چهار؛ بالش ضد‌آلرژی

یکی دیگر از انواع بالش‌های مناسب برای افرادی که روی شکم می‌خوابند، بالش‌های ضد‌آلرژی است که از الیاف ارگانیک ساخته شده‌اند. این نوع بالش‌ها در مقایسه با انواع دیگر، باکتری و گرد‌و‌غبار بسیار کمتری را به خود جذب می‌کنند. ضخامت این نوع بالش چیزی حدود دوازده سانتی‌متر در نظر گرفته شده است و سر و گردن شما را هنگام خواب، در حالت امنی قرار می‌دهد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۵۸۷/بالش_های_مناسب_برای_افرادی_که_روی_شکم_می_خوابند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: