Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@06:57:34 GMT

آیا دمر خوابیدن برایتان مضر است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۵۸۸/آیا_دمر_خوابیدن_برایتان_مضر_است

آیا دمر خوابیدن برایتان مضر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، شاید یکی از بدترین حالت‌ها برای خوابیدن، خوابیدن روی شکم باشد. این حالت باعث می‌شود که احتمال بروز بعضی دردها خصوصا هنگام صبح در شما بیشتر شود. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

درد گردن

وقتی روش شکمتان دراز می‌کشید، برای نفس کشیدن مجبورید گردنتان را به طرفین بچرخانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این خم کردن سر به یک سمت، برای مدت زمان طولانی برای مهره‌های آسیب‌پذیر گردن شما اصلا خوب نیست چرا که باعث وارد شدن فشار زیاد به رباط‌ها و عضلاتی می‌شود که از مهره‌های مربوط به گردن مراقبت می‌کند. در نهایت، خوابیدن روی شکم اصلا وضعیت مناسب و خوبی برای گردن نخواهد بود. برای اینکه در این وضعیت دراز نکشید یا نخوابید سعی کنید زیر سرتان بالش نگذارید.

فشار کمر

ستون فقرات سالم دارای یک انحنا است که وقتی از نیمرخ به آن نگاه می‌کنید حالت S دارد. خوابیدن روی شکم باعث افزایش این انحنا در قسمت کمر خواهد شد، و از طرفی فشار زیادی به آن وارد کرده و باعث کش آمدن رباط هایی می‌شود که مسئول نگهداری و حفظ مهره‌ها هستند. یک شب خوابیدن روی شکم کاری می‌کند که پشتتان حالت قوسی پیدا کند و به مرور به سفت شدن عضلات در هر دو سمت ستون فقرات منتهی می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت و کاهش فشار به کمر، زیر لگن خود یک بالش بگذارید. 

کشش‌های کمک کننده

برخی مواقع که در خواب وضعیت خودم را تغییر می‌دهید یا به بغل بلند می‌شوید، دو حرکت کششی انجام بدهید تا باعث شود دیگر در طول شب روی شکم نخوابید. اول اینکه به حالت سگ و گاو روی زانویتان بنشینید تا کمی مهره‌هایتان را نرمش دهید. و حالت بعدی نشستن به شکل جنین است که انحنای کمر را تقویت کرده و مهره‌هایتان را کش می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۵۸۸/آیا_دمر_خوابیدن_برایتان_مضر_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: