Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@04:57:23 GMT

زيبايي چقدر در انتخاب همسر نقش دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۹۰۹/زیبایی_چقدر_در_انتخاب_همسر_نقش_دارد

زيبايي چقدر در انتخاب همسر نقش دارد؟

خبرگزاري آريا -

زيبايي در انتخاب همسر، به اندازه پسند قلبي کافي است‎
خواستگاري دختري رفته ام که از همه لحاظ مورد قبول من و خانواده است. چند جلسه صحبت با هم داشته ايم و در تمام زمينه ها تناسب بالايي داريم.
راستش را بخواهيد تقريبا سه سال است که در صدد يافتن همسر مناسب هستم ولي تا به حال موفق نشده ام.
به دلايل گوناگون طرف مقابل مناسب نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اينجا اولين جايي است که از همه لحاظ باب ميل من و خانواده است.
اما با اين حال هنوز با ظاهر اين خانم کنار نيامده ام. اما عفت و پاکدامني خاصي که وي دارد مانع از جواب رد من مي شود.
هراس دارم جواب رد بدهم و ديگر موردي به اين خوبي نيابم.
با خود مي گويم شايد ازدواج کنيم صفات خوب وي بر ظاهرش سايه افکنده و ديگر برايم مهم نباشد و با چهره اش کنار بيايم.
نظر شما چيست؟
براي ازدواج اقدام کنم؟
زيبايي ظاهري، با ارضا جنسي در زندگي مشترک ارتباط زياد دارد؛ بنابراين ميل به همسري زيبا در جوانان امري طبيعي است و حتي كساني كه ساير شرايط از قبيل ايمان، اصالت و شرافت خانوادگي و... را در انتخاب همسر مد نظر قرار مي‌دهند، دوست دارند كه همسرشان زيبا نيز باشد.البته بايد توجه داشت كه زيبايي داراي معيار، اندازه معين و قانون استاندارد ندارد، بلكه کاملا نسبي است. پس منظور ما از زيبايي، رضايت نسبي فرد از ظاهر طرف مقابل است.
حس زيبايي شناسي از جمله احساس هاي مشترکي است که همه ما به شيوه هاي مختلف آن را درک و تجربه مي کنيم. اما با وجود مشترک بودن اين حس در ميان انسان ها، نظرها درباره تعريف و مصاديق "زيبايي" بسيار متنوع و متفاوت با يکديگر است .آنچه که مسلم است توجه به زيبايي در امر انتخاب همسر مهم است و همواره بايد مورد توجه قرار گيرد.
انسانها مي توانند نگرشهاي مختلفي درباره موضوعات مختلف داشته باشند اما معمولا جايگاه اين امر در نزد برخي خيلي مهمتر و در نزد گروهي ديگر در حد وسط قرار دارد و شايد در نزد عده معدودي اهميت بسيار کمي داشته باشد.
اما آنچه که بايد بدان توجه داشت اين است که نگرش هر فرد نسبت به ظاهر و زيبايي، تحت تاثير فرهنگ و آموخته ها و القائاتي است که از ناحيه خانواده و محيط براي او مطرح مي شود.
در هر حال به نظر مي رسد که در امر انتخاب همسر بايد به مساله زيبايي و ظاهر توجه خاص داشت. منظور اين نيست که همسري که بر مي گزينيد بسيار جذاب باشد بلکه بايد ظاهر وي مورد دلخواه طرف مقابل باشد.
اگر هنگام انتخاب همسر به اين مساله توجه شود، امکان بهانه گيري و ايجاد اختلاف در زندگي مشترک کاهش مي يابد. چرا که بهانه گيري ها منجر به دلسردي همسر شده و صميميت از ان خانواده رخت بر مي بندد.
ضمن اينکه بايد توجه داشت زنان بيش از مردان خواهان اين هستند که ظاهرشان مورد توجه و مطلوب همسر بوده و مورد تحسين قرار بگيرند.
نکته مهم ديگر اينکه براي هر کس در هنگام انتخاب همسر برخي از معيارها در اولويت و ارجحيت بيشتري برخوردار است لذا اگر براي کسي مساله ظاهر و زيبايي جز اولويتهاي نخستين است پس لازم است که هنگام انتخاب به اين موضوع توجه خاص داشته باشد.
البته بايد مراقبت شود تا تنها عامل انتخاب، مساله زيبايي نباشد بلکه مجموعه معيارها و موازين انتخاب مورد توجه قرار گيرد خصوصا که بايد مراقبت شود تا هيچ معياري قرباني ساير معيارها نشود.
پس کاربر گرامي!
کسي نميتواند منکر اين مساله شود که زيبايي يک امتياز به حساب مي‌آيد و در شيريني و سعادت زندگي زناشويي تأثير به ‏سزايي دارد. حسن ظاهر و جمال از اهميت زيادي برخوردار است و نبايد بيان شود که اگر دختر مورد نظر که داراي معيارهاي اساسي؛ مثل ايمان، صداقت، ... است، پس داراي هر نوع كيفيت ظاهري بود بايد انتخاب كرد و اقدام به ازدواج نمود. بلكه بايد از جمال و زيبايي ظاهري دختر خانم هم رضايت نسبي داشت.
حس زيبايي شناسي از جمله احساس هاي مشترکي است که همه ما به شيوه هاي مختلف آن را درک و تجربه مي کنيم. اما با وجود مشترک بودن اين حس در ميان انسان ها، نظرها درباره تعريف و مصاديق "زيبايي" بسيار متنوع و متفاوت با يکديگر است .آنچه که مسلم است توجه به زيبايي در امر انتخاب همسر مهم است و همواره بايد مورد توجه قرار گيرد.
به عبارت ديگر بايد دختر موردنظر با شما تناسب داشته و مورد پسندشما باشد. غفلت از اين نكته و يا بي اهميت جلوه دادن آن و بي توجهي به اين موضوع چه بسا موجب مشكلات در زندگي مشترك شود؛ و در آينده زمينه را براي بهانه تراشي شما و يا حتي تحقير دختر خانم مهيا کند.
نكتۀ ديگراينکه زيبايي ظاهري، با ارضا جنسي در زندگي مشترک ارتباط زياد دارد؛ بنابراين ميل به همسري زيبا در جوانان امري طبيعي است و حتي كساني كه ساير شرايط از قبيل ايمان، اصالت و شرافت خانوادگي و... را در انتخاب همسر مد نظر قرار مي‌دهند، دوست دارند كه همسرشان زيبا نيز باشد.
البته بايد توجه داشت كه زيبايي داراي معيار، اندازه معين و قانون استاندارد ندارد، بلكه کاملا نسبي است. پس منظور ما از زيبايي، رضايت نسبي فرد از ظاهر طرف مقابل است.
مي‌‏توان گفت زيبايي به اندازه‌‏اي بايد باشد كه همديگر را بپسنديد و جذابيت كافي براي همديگر داشته باشيد . زيبايي در انتخاب همسر، به اندازه پسند قلبي کافي است؛ يعني شما در کنار بررسي تناسب، شايستگي و پاکي در طرف مقابل، به ظاهر وي هم توجه کنيد و ببينيد آيا واقعا از صميم قلب تمايل به ازدواج با وي را داريد؟ اين مقدار علاقه، حداقل مقدار لازم براي ازدواج است و بيش از اين نيازي نيست.
البته بايد توجه داشت که فقط در انتخاب خود به زيبايي توجه نکنيد و به معيارهاي مهم ديگر مثل اعتقادات، فرهنگ و خانواده و .. هم توجه خاص داشته باشيد. باتوجه به مجموع اين شرايط براي انتخاب اقدام کنيد.لذا اگر ظاهر اين خانم باب ميل شما نيست ادامه روند خواستگاري(علي رغم امتيازات زيادي که اين خانم دارد) چندان توصيه نمي شود.
منبع: تبيان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۰۹/زیبایی_چقدر_در_انتخاب_همسر_نقش_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: