Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@09:05:27 GMT

بلاتکلیفی در اجرای قانون مناسب‌سازی معابر / معلولینی که روی سنگلاخ راه می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۵۶۱/بلاتکلیفی_در_اجرای_قانون_مناسب_سازی_معابر_معلولینی_که_روی_سنگلاخ_راه_می_روند

بلاتکلیفی در اجرای قانون مناسب‌سازی معابر / معلولینی که روی سنگلاخ راه می‌روند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ایرج عبدالله پور معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در راستای عمل به قوانین، ستاد مناسب سازی استان سال هاست اقدامات قابل توجهی درجهت مناسب سازی شهری مخصوصا در سطح پیاده رو‌های ارومیه داشته که منجر به ایجاد پیاده رو‌های با حداقل موانع حرکت برای افراد معلول شده است، ولی با این وجود کاستی‌های فراوانی وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها نیازمند عزم جدی همه نهادهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نامناسب بودن فضای شهری برای استفاده معلولین اشاره کرد و گفت: دسترسی داشتن به اماکن و امکانات عمومی، مناسب سازی پیاده روها، فضا‌های شهری و حمل ونقل عمومی برای سهولت درتردد معلولین از مهمترین دغدغه این قشر از جامعه است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: اجرای طرح‌های مناسب سازی معابر و فضا‌های شهری برای معلولان، نیازمند هماهنگی و تغییر نگرش در دیدگاه مسئولین همه دستگاه‌های استان برای بهبود سطح دسترسی به امکانات جامعه برای کلیه افراد با معلولیت‌ها و توانمندی‌های مختلف است.

وی در خصوص علت اجرایی نشدن ۱۰۰ درصدی قانون مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان برای معلولان افزود: مشکلات عمده از جمله نبود امکانات لازم برای مناسب سازی برخی فضا‌ها به دلیل مشکلات اعتباری و کند بودن مناسب سازی به دلیل کمبود بودجه از عمده دلایل اجرا نشدن قانون مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان بویژه کلانشهر ارومیه است.

عبدالله پور یادآور شد: براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در خصوص مناسب سازی، دسترسی پذیری و تردد معلولان، کلیه موسسات، شرکت‌های دولتی و خصوصی موظف به طراحی و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی برای بهره‌مندی افراد معلول هستند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ی

 

راه‌های ناهموار پیش روی معلولان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۵۶۱/بلاتکلیفی_در_اجرای_قانون_مناسب_سازی_معابر_معلولینی_که_روی_سنگلاخ_راه_می_روند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: