Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@09:38:53 GMT

دانشجویان کدام دانشگاه‌ها شوق بیشتری برای سفر به کربلا دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۵۹۵/دانشجویان_کدام_دانشگاه_ها_شوق_بیشتری_برای_سفر_به_کربلا_دارند

دانشجویان کدام دانشگاه‌ها شوق بیشتری برای سفر به کربلا دارند

سید محمدرضا حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌‌و‌گو با ایکنا؛ با تأکید بر اینکه همچنان در تلاش هستند که تعداد دانشجویان اعزامی به عتبات در دوره جاری اعزام‌ها افزایش داشته باشد، گفت: بر همین اساس تعداد کاروان‌های اعزامی را بیشتر از گذشته در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که دانشجویان از این سفر بیشتر استقبال کنند ما هم اعزام بیشتری خواهیم‌ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اسامی دانشجویان اصلی و ذخیره برای اعزام به عتبات به همراه تاریخ اعزام‌ها اعلام شده است، گفت: اعزام‌ها از اول بهمن‌ماه سال جاری، آغاز می‌شود و در این دوره حداقل 12 هزار و حداکثر 16 هزار نفر اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام فقیهی در خصوص تعداد متقاضیان اعزام در این دوره از ثبت‌نام‌ها، گفت: در مجموع 52 هزار و 46 نفر در این دوره ثبت‌نام کردند که 26 هزار و 320 نفر از دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم، شش هزار و 185 نفر از دانشگاه‌‌های زیر نظر وزارت بهداشت، 14 هزار و 454 نفر از واحدهای دانشگاه آزاد و بقیه نیز از مؤسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی، نظامی و ... هستند.

وی افزود: بیشترین ثبت نام‌ها از دانشگا‌ه‌های استان تهران و در رتبه دوم و سوم از استان خراسان رضوی و اصفهان هستند. بیشترین ثبت‌نام‌ها در دانشگاه‌ فردوسی مشهد با 905 نفر، در رتبه دوم از دانشگاه تهران با 870 نفر، در رتبه سوم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با 817 نفر و در رتبه چهارم نیز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 773 نفر است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه تشریح جزئیات این دوره از ثبت‌نام‌ها، گفت: 50 درصد ثبت‌نامی‌ها افرادی هستند که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، 38 درصد از متأهلان کسانی هستند که طی یک تا دو سال اخیر ازدواج کرده‌اند، حدود شش هزار نفر هم کارمند و هزار و 659 نفر نیز استاد دانشگاه هستند که با خانواده خود حدود چهار هزار نفر هستند.  

وی بیان کرد: زائرانی که هوایی به عتبات مشرف می‌شوند سه میلیون و زائرانی که زمینی سفر می‌کنند دو میلیون وام با بازپرداخت 18 ماهه و سود چهار درصد دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام فقیهی از برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای زائران اعزامی نیز خبر داد و گفت: دانشجویانی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند از اولویت اعزام برخوردار شده و در صورت برنده شدن در مسابقات، جوایزی به آنها تعلق می‌گیرد. همایش‌های استانی و آموزش‌های حضوری نیز برای دانشجویان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، زمان نهایی کردن ثبت‌نام زائرین اصلی و ذخیره بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان تا روز شنبه یکم دی‌ماه، در پایگاه اطلا‌ع‌رسانی لبیک تمدید شده و زائرانی که علاقه‌مند به دریافت بسته‌های آموزشی و شرکت در دوره‌های آموزشی مجازی هستند می‌توانند به نشانی الکترونیکی samane.labbayk.ir مراجعه و با وارد کردن مشخصات خود از این بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۵۹۵/دانشجویان_کدام_دانشگاه_ها_شوق_بیشتری_برای_سفر_به_کربلا_دارند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: