Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@11:43:28 GMT

عراقچی در دیدار مقامات فنلاندی: تحریم، سیاستی شکست خورده است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۰۷۸۳/عراقچی_در_دیدار_مقامات_فنلاندی_تحریم_سیاستی_شکست_خورده_است

عراقچی در دیدار مقامات فنلاندی: تحریم، سیاستی شکست خورده است

تحریم، سیاستی شکست خورده است؛ ایران سالها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته است؛ زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار دوجانبه در فنلاند به سر می برد، گفت: تحریم، سیاستی شکست خورده است؛ ایران سالها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته است؛ زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، عراقچی روز سه شنبه با «ماتی آنتونن» قائم مقام وزارت امور خارجه، خانم «آنه سیپی راینن» معاون امور سیاسی وزارت خارجه و «پرتی سالولاینن» معاون کمیته امور خارجی پارلمان فنلاند و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدارها در خصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
عراقچی در این ملاقاتها با اشاره به

د، اظهار کرد: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی است، در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است. دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام، بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می کند.
وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت های سیاسی اتحادیه اروپا، ابراز کرد: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است اما کافی نیست؛ کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام، گامهای عملیاتی بردارند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاریهای همه جانبه با کشورمان، اظهار امیدواری کرد؛ در راستای دستیابی به ساز وکارها و راه حل های مناسب برای حضور و فعالیت شرکتهای فنلاندی، خصوصاً شرکتهای متوسط و کوچک در ایران تلاش های بیشتری صورت گیرد.

دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاریها با ایران


مقامات فنلاندی نیز در این دیدارها با تأکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی، اعلام داشتند؛ دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاریها با ایران است و شرکت های فنلاندی کماکان علاقه مند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری های خود در ایران هستند اما در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپایی بسر می برند. به علاوه دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکتهای کوچک و متوسط فراهم سازد./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۷۸۳/عراقچی_در_دیدار_مقامات_فنلاندی_تحریم_سیاستی_شکست_خورده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: