Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@05:19:57 GMT

سه راهی مرگ در مهریان تا کی قربانی می گیرد؟/ مسئولان در خواب زمستانی به سر می برند + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۴۱۳/سه_راهی_مرگ_در_مهریان_تا_کی_قربانی_می_گیرد_مسئولان_در_خواب_زمستانی_به_سر_می_برند_تصاویر

سه راهی مرگ در مهریان تا کی قربانی می گیرد؟/ مسئولان در خواب زمستانی به سر می برند + تصاویر

سه راهی مرگ در ورودی تنگه مهریان بوده و اتصال آن به جاده اصلی یاسوج - سی سخت و یاسوج - اقلید باعث شده که سالانه شاهد تصادفات بیشماری در این سه راهی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط محیطی و کوهستانی بودن، از نعمت جاده های استاندارد و ایمن بی بهره است و سالانه تصادفات زیادی به بار می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یاسوج که یکی از قطب های گردشگری جنوب ایران محسوب می شود و به پایتخت طبیعت شهره است؛ به دلیل قرار داشتن در مرکز راه های ارتباطی میان استان های اصفهان، یزد و شیراز به کریدور شمال به جنوب معروف بوده و همین امر باعث می شود تا وجود جاده های ایمن در آن از اهمیت خاصی برخوردار باشد و یکی از احتیاجات اساسی محسوب شود.

 

از عمده  ترین مشکلات جاده های مواصلاتی یاسوج در مناطق پرتردد و گردشگری، عرض کم، پیچ های تند، وجود چاله های متعدد و دست اندازهای غیر استاندارد است . جاده یاسوج به سی سخت یکی از محورهای مواصلاتی بوده که به دلیل وجود پیچ های تند و عرض کم بیشتر اوقات شاهد تصادفات مهیب و بعضاً مرگبار است.

 

در فاصله 5 کیلومتری این محور و در ورودی تنگه زیبای مهریان، پیچ خطرناکی وجود دارد که به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم ترافیکی و همچنین بار ترافیکی شدید به یکی از نقاط حادثه خیز در این منطقه از شهر یاسوج تبدیل شده است.

 

شیب تند،عدم وجود دیدکافی در روز و محروم بودن از روشنایی مناسب در شب به دلیل نداشتن تیر چراغ برق مناسب ، نداشتن مانع و گاردریل مناسب، عرض کم جاده، باعث شده که مسافران و رانندگان خودروها هر لحظه منتظر وقوع حادثه ای برای خود باشند. داشتین چنین مشکلاتی باعث شده است تا این سه راهی به سراهی مرگ تشبیه شود که متاسفانه بعضا در برخی تصادفات باعث فوت شهروندان یاسوجی نیز شده است.

 

قرار داشتن مکان های گردشگری مهمی همچون تنگه زیبای مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر شهر مادوان در این مسیر، باعث شده که این محور از ترافیکی بالاتر از حد استاندارد برخوردار باشد که چاره جویی و اقدام مؤثر دستگاه ها و مسئولان متولی امر راهسازی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

 

با توجه به حجم ترافیک بالای این منطقه، متأسفانه تاکنون اقدامی مؤثر برای حذف یا ساماندهی این نقطه صورت نگرفته و مسئولان استانی در زمانی نه چندان دور سعی بر تعریض جاده و ساخت پل های زیر گذر و روگذر برای این منطقه را داشتند که هر کدام با گذر زمان و اغلب به دلیل نبود اعتبارات لازم به فراموشی سپرده شدند.

  

سه راهی مرگ در ورودی تنگه مهریان و و اتصال آن به جاده اصلی یاسوج - سی سخت و یاسوج - اقلید باعث شده که هر روز شاهد تصادفات بیشماری در این سه راهی هستیم با این وجود سال های سال است که این سه راهی به حال خود رها شده و گاهی بی گاهی باعث حوداثی بعضا دردناک شده است.

آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان فکری به حال این نقطه از شهر یاسوج بکنند؟

آیا مسئولان چشم خود را بر روی مشکلات این سه راهی پر خطر بسته اند ؟

براستی تا کی شهروندان باید با فقر مدیریت در چنین مسائلی کنار بیایند؟

براستی نصب چراغ برق، عریض کردن، نصب علائم راهنمایی و رانندگی بخصوص سر پیچ چقدر هزینه دارد؟

 

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۴۱۳/سه_راهی_مرگ_در_مهریان_تا_کی_قربانی_می_گیرد_مسئولان_در_خواب_زمستانی_به_سر_می_برند_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: