Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@11:11:49 GMT

اعتراض به پوستر برهنه "نیم تنه میانی یک زن" در پاریس

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۴۲۳/اعتراض_به_پوستر_برهنه_نیم_تنه_میانی_یک_زن_در_پاریس

اعتراض به پوستر برهنه 'نیم تنه میانی یک زن' در پاریس

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، یک پوستر تبلیغاتی که بر سر در گالری لافایت پاریس به دلیل جنسیت‌زدگی مورد اعتراض واقع شده بود، ظرف ۲۴ ساعت پائین کشیده شد.

 

گالری لافایت یکی از مشهورترین و لوکس‌ترین فروشگاه‌های مد در فرانسه است.

 

امروزه غرب با مشکل و تضاد بزرگی روبروست از یک سو می خواهد با استفاده از ابزار زن و مد به سود و درآمد برسد اما از سوی دیگر با مانع آگاهی نسبت به شخصیت زن برخورد می کند و چون در اقتصاد سرمایه داری به همه چیز به عنوان کالا نگاه می شود از اینکه بخش اعظمی از سوداگری خود را در خطر می بیند نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الن بیدار، عضو شورای شهر پاریس و مسئول رسیدگی به برابری جنسیتی روز سه‌شنبه گذشته ۱۱ دسامبر/۱۹ آذر در حساب توئیتری خود به این پوستر اعتراض کرد.

 

وی در صفحه خود چنین نوشت: «در سال ۲۰۱۸ و در دورانی که جنبش #MeToo در جریان است، تنها چند روز مانده به کریسمس، شما چیزی بهتر از نمایش باسن یک زن آن هم بدون نشان داشتن صورتش نداشتید؟ من درخواست حذف این تبلیغ را به صورت بسیار فوری دارم.»

 

در ماه مارس سال ۲۰۱۷، شهرداری پاریس مسئولیت تبلیغات و تزئینات شهری را به شرکت ژس‌دیکو (JC Decaux) واگذار کرد که براساس قرارداد امضا شده تبلیغ هر محصولی با محتوان جنسیت‌زده و نژادپرستانه ممنوع اعلام شد.

 

همچنین گالری لافایت و ۲۷ مارک دیگر منشوری را امضاء کردند که براساس آن از انتشار تبلیغاتی که در آن کلیشه‌های جنسیتی وجود دارد، خوداری کنند.

 

این تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را برانگیخت. بسیاری با بیان اینکه نشان دادن بدن برهنه زنان و مردان تنها برای جلب مشتری با تبلیغ لباس زیر کاملا متفاوت است. آنها عنوان کردند که این قبیل تصاویر برای جلب مشتری و کاملا بی‌ربط با کالا یا مکان تبلیغ شده وجود دارند اما باید حذف شوند.

 

حذف این پوستر سبب شد تا بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام شهرداری پاریس را تحسین کنند. برخی نیز آن را تندروی خواندند و گفتند بهتر است مسائل دیگری چون فقر و بهداشت در اولویت کار شهرداری‌های فرانسه قرار بگیرد.

 

یکی از کاربران فضای مجازی نوشته است: فرانسوی ها که چشم و دل سیر بودن حالا به چی گیر دادن؟!

 

گرچه کاستن از نگاه ابزاری غرب به زن و نزدیک شدن به دیدگاه اسلام تا همین مقدار هم مثبت است اما تا رسیدن به عمق مساله غرب راهی طولانی دارد و تا نگاه خود انسانی نکند و صرفا به دنبال سودتجاری باشد زن جایگاه خود را پیدا نخواهد کرد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۴۲۳/اعتراض_به_پوستر_برهنه_نیم_تنه_میانی_یک_زن_در_پاریس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: