Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:48:15 GMT

بیش از 90 درصد هزینه‌ جراحی زانو بر عهده دولت است / بیمارستان‌ها در پرداخت حقوق پزشکان و کارمندان با تاخیر چندین ماهه مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۴۶۱/بیش_از_۹۰_درصد_هزینه_جراحی_زانو_بر_عهده_دولت_است_بیمارستان_ها_در_پرداخت_حقوق_پزشکان_و_کارمندان_با_تاخیر_چندین_ماهه_مواجه_هستند

بیش از 90 درصد هزینه‌ جراحی زانو بر عهده دولت است / بیمارستان‌ها در پرداخت حقوق پزشکان و کارمندان با تاخیر چندین ماهه مواجه هستند

امین مرادی - فلوشیپ جراحی زانو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، در خصوص آسیب‌های ورزشی بیان کرد: «قبل از  شروع حرکت ورزشی یا رشته ورزشی باید یکسری آمادگی ها وجود داشته باشد. به خصوص ورزش هایی که با تماس و فعالیت بالا (مثل فوتبال، کُشتی و جودو) همراه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به اینکه اولین شرط انجام حرکات ورزشی تقویت عضلات اطراف زانو ، مچ پا و هماهنگی بین عضلات است،  تصریح کرد: «اگر هماهنگی و تقویت مفاصل قبل از انجام حرکات ورزشی حرفه‌ای صورت نگیرد، با یک حرکت ناگهانی، رباط مفصل یا مچ پا پاره می‌شود.»

مرادی با بیان این مطلب که دومین شرط انجام حرکات ورزشی وجود یک مربی حرفه‌ای همراه ورزشکار است، بیان کرد: «وجود یک مربی حرفه‌ای فعال و صاحب دانش، بسیار مفید و تأثیر گذار است چون می‌تواند حرکات ورزشی صحیح را به ورزشکاران آموزش دهد تا قبل از شروع فعالیت‌ اصلی با انجام برخی حرکات نرمشی و ورزشی ساده از آسیب‌های ورزشی جلوگیری کنند.»

این جراح و فلوشیپ زانو خاطرنشان کرد: «برای  جلوگیری از آسیب های ورزشی ابتدا باید تقویت عضلات و ایجاد هماهنگی مناسب بین عضلات اطراف مفصل صورت گیرد تا با انجام حرکات ناگهانی، فرد دچار آسیب مفصلی نشود.» 

مرادی با اشاره به اینکه جراحی زانو به دو قسمت؛ ترمیم آسیبهای حاد مثل شکستگی‌ها، آسیب‌های رباط زانو، منیسک و اعمال جراحی بازسازی مثل تعویض مفصل زانو تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: «مهمترین عارضه سری اول بعد از جراحی‌ زانو،  محدودیت‌های حرکتی است که نیازمند برنامه‌های بازتوانی مرتب و منظم زیر نظر متخصصان ارتوپد است. عفونت‌های بعد از عمل هم از جمله مشکلات نادری هستند که بعد از هر عمل جراحی ممکن است فرد بیمار دچار آن شود. همچنین یکی از عوارض دراز مدت درمان آسیب‌های حاد زانو، آسیب غضروف و آرتروز در دراز مدت است. این افراد تدریجا دچار درد و ناراحتی و گاهی تورم  در اطراف زانو می شوند. شایع‌ترین علت مراجعه بیماران برای جراحی تعویض زانو وجود درد زیاد بخاطر تغییرات دژنراتیو (آرتروز) زانو است.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با تأکید بر اینکه بیمارستانهای دولتی تحت نظر طرح سلامت هستند، بیان کرد: «در بیمارستانهای دولتی قسمت اعظم هزینه‌های جراحی زانو توسط طرح سلامت و دولت پرداخته میشود. بیش از 90 درصد هزینه‌های تهیه پروتز، وسایل لازم برای عمل جراحی، مدت زمان بستری و هتلینگ بیمارستان را  دولت پرداخت میکند. هزینه‌ جراحی زانو در بیمارستان‌های دولتی نسبت به بیمارستان‌های خصوصی بسیار پایین‌تر است.»

مرادی در خصوص به تعویق افتادن حقوق پزشکان و پرسنل، گفت: «در حال حاضر بیمارستان‌ها  در پرداخت کارانه پزشکان و کارمندان با تاخیر چندین ماهه مواجه هستند. در شروع طرح سلامت قرار بر این بود که کارانه کادر درمانی و فاکتور های شرکتها و تجهیزات پزشکی با فاصله یکی دو ماه پرداخت شود اما درحال حاضر چندین ماه است که این امر با تأخیر رو‌به‌رو شده است. شاید یکی از  دلایل آن محقق نشدن راهکارهایی بود که در اوایل طرح برای تأمین بودجه آن پیش‌بینی شده بود.» 

وی با اشاره به تعامل و همکاری وزارت بهداشت با وزارت ورزش، تصریح کرد: « یک‌سری درمانگاه‌های طب ورزشی در وزارت ورزش وجود دارد که پزشکان شاغل در وزارتخانه، ورزشکاران حرفه‌ای را ویزیت می‌کنند و خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهند.»

 

» 

 

 

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۴۶۱/بیش_از_۹۰_درصد_هزینه_جراحی_زانو_بر_عهده_دولت_است_بیمارستان_ها_در_پرداخت_حقوق_پزشکان_و_کارمندان_با_تاخیر_چندین_ماهه_مواجه_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: