Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:33:38 GMT

قطر:برخی مسؤولان عرب مواضع فلسطین را مسخره می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۸۶۳/قطر_برخی_مسؤولان_عرب_مواضع_فلسطین_را_مسخره_می_کنند

قطر:برخی مسؤولان عرب مواضع فلسطین را مسخره می کنند

تهران-ایرنا- نماینده دائم قطر در اتحادیه عرب با تاکید بر ضرورت توجه مسؤولانه به موضوعاتی که قضیه فلسطین را تهدید می کند، افزود: متأسفانه برخی مسؤولان عرب در شبکه های اجتماعی با تمسخر و شک به مواضع رسمی فلسطین و یا اتحادیه عرب می نگرند و باعث می شوند اعتبار مواضع عربی تضعیف شود.

به گزارش امروز چهارشنبه روزنامه قطری 'الشرق'، 'ابراهیم بن عبدالعزیز السهلاوی' دیروز سه شنبه در جلسه فوق العاده این اتحادیه در قاهره پایتخت مصر، که با هدف بررسی تشدید تحرکات اسرائیل ضد ملت فلسطین برگزار شد، ضمن دعوت فلسطینیان به وحدت، از آن ها خواست منافع با اهمیت و والا را فدای محاسبات شخصی یا منافع بی ارزش نکنند چرا که وحدت بهترین راه برای مبارزه با رژیم اشغال گر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده دائم قطر در اتحادیه عرب تاکید کرد: همگی خوب می دانیم، اکنون قضیه فلسطین در مرحله خطرناک قرار دارد و موضوعاتی گوناگون، آرمان ها و اصول آن را تهدید می کند. روشن ترین نمونه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی استرالیا و برزیل بود. این موضوع تاثیری منفی بر برقراری صلح عادلانه و همه جانبه و همچنین تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967به پایتختی بیت المقدس می گذارد و اشغالگران را به قلدری در مجامع بین المللی تشویق می کند.
در همین راستا اعضای اتحادیه عرب با تاکید بر ضرورت پایبندی به حقوق ملت فلسطین و التزام به مشروعیت بین الملی قدس، خواستار وجود مواضعی استوار در برخورد با هر گونه تصمیم کشورها درباره قدس شدند.
شرکت کنندگان در این جلسه با هشدار به پیامدهای منفی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بر منطقه تاکید کردند؛ درباره موضوع فلسطین کوتاه نمی آییم تا ملت فلسطین استقلال خود را بازیابند و دولت خود را به پایتختی قدس شریف تشکیل دهند.
نمایندگان مصر، اردن، قطر ، لبنان، عربستان ،مغرب و موریتانی در این اتحادیه در جلسه مزبور ضمن محکوم کردن تصمیم برزیل واسترالیا به انتقال سفارتخانه های خود از تل آویو به قدس بر حمایت از فلسطین و قطعنامه های شورای امنیت تاکید کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پس از انتخاب به این سمت با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اولین گام را در این خصوص برداشت و اکنون برخی کشورها که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند با تشویق آمریکا و پیروی از سیاست های آن اقدام به انتقال سفارت خود به قدس اشغالی می کنند.
خاورم**3224*1049

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۸۶۳/قطر_برخی_مسؤولان_عرب_مواضع_فلسطین_را_مسخره_می_کنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: