Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:10:26 GMT

نخستین جشنواره انار در گنبدکاووس برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۰۲۹/نخستین_جشنواره_انار_در_گنبدکاووس_برگزار_می_شود

نخستین جشنواره انار در گنبدکاووس برگزار می شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گنبدکاووس از برگزاری جشنواره انار در این شهرستان خبر داد و گفت: این رخداد، نخستین جشنواره این محصول باغی در استان گلستان است.

احمد محمودی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره صبح پنجشنبه هفته جاری باحضور برخی مسئولان گلستان، کارشناسان بخش کشاورزی و باغبانی استان و به احتمال زیاد مهمانی از وزارتخانه جهادکشاورزی در یک باغ انار 60 هکتاری این شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، آشنایی با ظرفیت های تولید انار در منطقه، صنایع تبدیلی، فرآورده ها و ارزش افزوده این محصول را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون در گنبدکاووس 270 هکتار باغ انار در قالب 86 مزرعه وجود دارد.
محمودی نیا گفت: 80 درصد باغ های انار گنبدکاووس به مرحله باردهی رسیده اند که بطور میانگین تولید هر هکتار بین 30 تا 50 تن است.
وی تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره برخی ادارات و تشکل های مردم نهاد گنبدکاووس از جمله فرمانداری ویژه، جهادکشاورزی و خانه کشاورز همکاری دارند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان باحدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی این استان است.
1860/3039/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۰۲۹/نخستین_جشنواره_انار_در_گنبدکاووس_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: