Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@06:21:29 GMT

رضایی: مجلس و دولت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۰۷۸/رضایی_مجلس_و_دولت_از_شرکت_های_دانش_بنیان_حمایت_کنند

به گزارش وانانیوز، 

 محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین  در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا بیان کرد:‌ انقلاب اسلامی میوه مکتب علوی حسینی و زینبی است و همیشه پایدار خواهد بود و هیچ دشمنی نمی‌تواند آن را ذلیل کند. شاید گاهی در مشکلات بیفتد ولی هیچگاه ذلت نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:‌ معلم این مکتب حضرت زینب (س) است که خطاب به یزید گفت «تو را کوچک می‌بینم.» در حالی که در اسارت بود. ملت ایران تربیت یافته مکتب زینب (س) است و از مسئولین هم انتظار دارد که این گونه باشند. مردم نمی‌پذیرند که مسئولین دل در گرو غرب داشته باشند. حاکمان آمریکا آرزو دارند ملت ایران نتوانند جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار کنند ولی به کوری چشم آنها ملت ایران با شکوه‌تر از سال‌های گذشته جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار می‌کنند و یک شکست دیگری که به شکست‌های آمریکا اضافه می‌شود و مردم ایران با سربلندی از جنگ اقتصادی بیرون می‌آیند.

 

نماینده مردم خمین عنوان کرد: آمریکا تلاش می‌کند موضوع فلسطین فراموش شود اما اسراییل و اربابش آمریکا باید این را بدانند که فلسطین روز به روز قوی‌تر می‌شود و جوانان حماس در محور مقاومت تمام رویاهای آنها را بر هم می‌زنند و شیشه عمر صهیوینست را می‌شکنند؛ چرا که در جنگ دو روزه آثار نابودی اسراییل نمایان شد.

رضایی تصریح کرد:‌ مسئولین و نمایندگان اگر همه با یکدیگر متحد باشید و به نصرت الهی امیدوار باشیم مانند سالهای دفاع مقدس  با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن عبور می‌کنید. چرا که خداوند چراغ هدایت خود را برای ما روشن می‌کند. به برکت وجود دانشمندان، اندیشمندان و جوانان خلاق و حرکت خودجوش آنها در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان با وجود حمایت حداقلی یک خلاقیت و شکوفایی در اقتصاد ایجاد خواهد شد. اگر دولت و مجلس از این موضوع حمایت کنند به زودی کشور بیمه مجاهدت این عزیزان خواهد شد. برای استمرار این حرکت باید از این جوانان خلاق و شرکتهای دانش‌بنیان حمایت شود. ما باید اقتصاد را به مردم واگذار کنیم و سایه دولت از اقتصاد کوتاه شود. باید راه تولید ثروت توسط مردم باز شود. صنعت خودرو که نماد تحقیر صنعت کشور است با تعبیر وزیر که جوانان خلاق را دعوت کرده‌اند اگر مورد حمایت قرار گیرد مشکلات را رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: بودجه کشور منطق اداره کشور را نشان می‌دهد یعنی ما شاهد ناکارآمدی بودجه ریزی هستیم و هیچ گاه این موضوع تغییری هم نمی‌کند اگر این  موضوع تغییر کند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.  بودجه حول سیاست‌های ابلاغی شکل نمی‌گیرد  و آن اهداف را مشخص نمی‌کند. برای ظرفیت‌های مردمی جایگاهی قائل نیست. صاحب نظران باید مدل مناسبی برای این موضوع ایجاد کنند و کشور را از این گرفتاری رها کنند. سال‌هاست که از سوی مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی تصویب شده و به قوا ابلاغ می‌شود. ولی در مسیر اجرا یا اجرا نمی‌شود یا با کاستی اجرا می‌شود که این خود موجب خساراتی می‌شود. برای مثال کوتاهی دولت‌ها و مجلس‌ها در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ اقتصاد مقاومتی سیاست‌های جمعیتی و همچنین کم کاری در توسعه مناسبات با همسایگان در کشورهای شرقی  و بی اعتباری به غرب که برعکس آن عمل شده است. دولت و مجلس باید از این موضوع درس بگیرند. توبه  و به وظایف خود عمل کنند. اعمال نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های ابلاغی ضروری است تا خسارت‌های وارده جبران شود و میزان کم کاری‌های دستگاه‌ها شفاف شود. هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این باره از سوی مجلس حمایت شود.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۰۷۸/رضایی_مجلس_و_دولت_از_شرکت_های_دانش_بنیان_حمایت_کنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: