Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:23:37 GMT

یک راس بره میش 10روزه تحویل حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۲۳۵/یک_راس_بره_میش_۱۰روزه_تحویل_حفاظت_محیط_زیست_شهرستان_درمیان_شد

یک راس بره میش 10روزه تحویل حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان شد

محمد دادی عصر روز شنبه به ایرنا، افزود: یکی از دوستداران طبیعت در روستای
«سیدان» هنگام عبور از جاده متوجه حضور یک راس بره میش می شود.
وی اضافه کرد: این دوستدار طبیعت بره میش را که کمتر از 10 روز از به دنیا آمدن آن می گذرد تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داد، با توجه به نیاز این بره میش به غذا هم اینک از طریق شیر دستی تغذیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی این بره میش از گله جدا شده و دیگر توان پیوستن به والدین و گذشتن از روی صخره ها و سنگ های مرتفع را نداشته است.
وی بیان کرد: این حیوان پس از طی کردن مرحله شیرخواری (دو سال آینده)، تحویل
«سایت های پرورش حیوانات وحشی در اسارت» که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست است، خواهد شد.
وی از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده اینگونه موارد اقدام به گرفتن حیوانات نکنند بلکه تنها آن را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
وی ادامه داد: دور ماندن حیوانات کوچک از گله احتمال بازگشت مادر برای پیداکردن بچه خود بسیار بالاست.
وی یادآور شد: نگهداری حیوانات شیرخوار بسیار مشکل و احتمال زنده ماندن آنها نیز ضعیف است.
وی با بیان اینکه در سرشماری زمستانه سال گذشته بیش از یک هزار راس قوچ و میش در منطقه حفاظت شده درمیان شناسایی شدند، گفت: زاد و ولد قوچ و میش از اواسط فروردین ماه آغاز شد و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط مطلوب علوفه در طبیعت شهرستان، اکثر زاد و ولدهای قوچ و میش به صورت دوقلو زایی بوده است.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه مرکز این شهرستان قرار دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسئولان است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
منطقه حفاظت شده درمیان از گذشته های دور به دلیل دارا بودن قابلیت های فراوان بویژه وجود گله های قوچ و میش مطرح بوده است.
این منطقه به علت داشتن مراتع زیبا و تپه ماهورهای متعدد می تواند مامن مناسبی برای پرورش قوچ و میش وحشی در خراسان جنوبی باشد.
منطقه یادشده در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و تقریبا تمامی پدیده های طبیعی مثل کوه، تپه، چشمه، رودخانه و قنات های مختلف در آن به چشم می خورد و منطقه آب و هوای گرم و خشک دارد و در نواحی کوهستانی به علت ریزش باران و برف از آب و هوای معتدل تری برخوردار است.
طبیعت بکر درمیان، وجود آبشار و چشمه معدنی آب ترش، قلعه باستانی حسن صباح و چنار هزار ساله دوشنگان بر ارزش منطقه افزوده است.
حیات وحش این منطقه شامل پستانداران مختلف از جمله قوچ و میش، گربه پالاس، گرگ، روباه، شغال، کفتار، خرگوش، تشی و انواع موش و پرندگان مختلفی از جمله کبک، تیهو، کبوتر چاهی، قمری، عقاب دشتی، عقاب طلایی، دلیجه، هما و کرکس است.
در این منطقه آهو نیز وجود دارد ولی با جمعیت پراکنده، بسیار اندک.
قیچ، نسترن وحشی، اورمک، اسپند، گز، کما، زول، کلاه میرحسن، پرند، خارشتر، نخود وحشی، گون، گل ماهور، گل میمون، زنبق، آویشن، مریم گلی، یال اسبی، پوا، چوبک، خارگونی، کاهوی وحشی، چرخه، کنگر، شکر تیغال، گل گندم، درمنه و تلخه از جمله پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده درمیان است.
نام این منطقه از بزرگترین روستای پیرامون منطقه، یعنی روستای درمیان گرفته شده است.
تاکنون هیچگونه سرمایه گذاری برای امر گردشگری در داخل منطقه صورت نگرفته که این منطقه برای جذب گردشگر نیازمند معرفی بیشتر و حمایت مسئولان استانی است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۲۳۵/یک_راس_بره_میش_۱۰روزه_تحویل_حفاظت_محیط_زیست_شهرستان_درمیان_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: