Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:57:20 GMT

نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل زنجان تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۴۵۹/نظارت_بر_عملکرد_مدیران_فنی_شرکت_های_حمل_و_نقل_زنجان_تشدید_می_شود

نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل زنجان تشدید می شود

محمدرضا آقاخانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش میزان سوانح، لزوم نظارت ویژه بر وظایف مدیران فنی شرکت ها و رفتار رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای ضروری به شمار می رود، این مدیران و موسسات حمل و نقل موظف هستند هنگامی که صورت وضعیت را امضاء می کنند وسیله نقلیه را به دقت کنترل کنند چرا که در صورت بروز تصادف بر اثر نقص فنی خودرو، مدیر فنی نیز مقصر شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: نقش مدیران فنی شرکت های حمل و نقل در افزایش ایمنی ناوگان بسیار قابل توجه است که باید حس مسئولیت پذیری و نظارت مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر استان بیش از پیش ارتقا یابد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بی توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر از جمله سیستم ایمنی، ترمز، فرمان، لاستیک ها، برف پاک کن، کپسول آتش نشانی شارژ شده و مثلث های شب رنگ در خودروها، می تواند صدمات جبران ناپذیری را وارد کند.
آقاخانی اظهارکرد: توجه به بازدیدهای فنی ناوگان مسافری و نظارت مدیران بر آنها بسیار مهم است و تعیین شرح وظایف، کنترل اتوبوس ها و نظارت بر سلامت آنها قبل از انجام سفر از مواردی به شمار می رود که مدیران فنی باید با جدیت آنها را نظارت کنند.
وی ادامه داد: بی توجهی به جعبه کمک های اولیه، چکش ایمنی نصب شده بر روی پنجره های اضطراری در داخل ناوگان، استفاده از مثلث شب رنگ و چراغ چشمک زن، بررسی مستمر کمربند ایمنی، باطری و سیستم برق رسانی ناوگان از دیگر تخلف های مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافر محسوب می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هر شرکتی که به بحث معاینه فنی بی توجه باشد و بدون مجوز قانونی، به طور عمدی یا در نتیجه بی احتیاطی منجر به وارد آوردن صدمه های جانی و مالی به خود و دیگران شود، عهده دار مسئولیت ناشی از عملکرد خود خواهد بود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 67 شرکت حمل و نقل کالا و 35 شرکت و موسسه مسافربری فعال دارد که به صورت یک تا سه منظوره فعال هستند، از این تعداد 14 شرکت مسافربری در شهر زنجان خدمات ارائه می دهند.
182 دستگاه اتوبوس، 335 مینی بوس و 613 دستگاه سواری برای مسافران در استان زنجان خدمات شبانه روزی ارائه می دهند.
این استان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۵۹/نظارت_بر_عملکرد_مدیران_فنی_شرکت_های_حمل_و_نقل_زنجان_تشدید_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: