Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@17:59:03 GMT

هشدار! مواد تشکیل‌دهنده سوسیس و کالباس مشخص نیست/ ارومیا؛ بیماری که باید جدی گرفته شود/ پیاده‌روی کنید تا خوش‌اخلاق شوید/ ضدآفتاب‌های خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۵۹۹/هشدار_مواد_تشکیل_دهنده_سوسیس_و_کالباس_مشخص_نیست_ارومیا_بیماری_که_باید_جدی_گرفته_شود_پیاده_روی_کنید_تا_خوش_اخلاق_شوید_ضدآفتاب_های_خوراکی

هشدار! مواد تشکیل‌دهنده سوسیس و کالباس مشخص نیست/ ارومیا؛ بیماری که باید جدی گرفته شود/ پیاده‌روی کنید تا خوش‌اخلاق شوید/ ضدآفتاب‌های خوراکی

خبرگزاری میزان- گوجه سیاه برای درمان بیماری‌های قلبی و دیابت به بازار می‌آید، استفاده از گوشت‌های فاسد در تولید سوسیس و کالباس، ارومیا؛ بیماری که باید جدی گرفته شود، تاثیر پیاده‌روی تفریحی بر بهبود خلق و خو و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، گوجه سیاه برای درمان بیماری‌های قلبی و دیابت به بازار می‌آید، استفاده از گوشت‌های فاسد در تولید سوسیس و کالباس، ارومیا؛ بیماری که باید جدی گرفته شود، تاثیر پیاده روی تفریحی بر بهبود خلق و خو و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.

ترکیبات تلخ برای پیشگیری و درمان آسم

ساینس: محققان دریافتند وجود یک طعم‌دهنده در آب تونیک قادر به جلوگیری از آسم و همچنین درمان آسم در موش بوده است. نتایج این بررسی برای ۳۰۰ میلیون نفر فرد مبتلا به آسم در جهان مفید است. محققان دانشگاه تکنولوژی سیدنی در استرالیا اظهار کردند:کلروکین و کینین، به عنوان ترکیباتی که منجر به تحریک جوانه‌های چشایی تلخ می‌شوند در پیشگیری و کاهش علائم آسم در موش‌ها موثر هستند. کلروکین و کینین ترکیباتی هستند که برای درمان مالاریا استفاده شده و همچنین در آب تونیک یافت می‌شوند و به آن طعم تلخ می‌دهند. به هنگام استنشاق این دو ترکیب، پروتئین گیرنده چشایی دو (TAS۲R) فعال می‌شود. نتایج تحقیقات گذشته نشان داده است آگونیست TAS۲R، ترکیباتی که منجر به فعال شدن گیرنده‌ها می‌شوند در تسکین مجاری هوایی ریه‌ها موثر هستند، اما محققان این آزمایش را که منجر به جلوگیری از التهاب آسم می‌شود، مورد بررسی قرار نداده بودند. این بررسی بر روی موش با دوز اسپری آسم کلروکین یا کینین انجام گرفت. این اسپری نه تن‌ها التهاب مجاری هوایی در موش را تسکین می‌دهد، بلکه دیگر علائم آسم از جمله تجمع موکوس و تغییرات ساختاری مجاری تنفسی را هم محدود می‌کند. برای این مطالعه فعالیت‌های بسیاری انجام شده، اما نیاز به انجام بررسی‌های بیشتری است تا این ترکیبات تلخ در انسان موثر واقع شوند.
استفاده از گوشت‌های فاسد در تولید سوسیس و کالباس

سلامت نیوز: سوسیس و کالباس مخلوطی از مواد غذایی مختلف و فرآوری شده است و نمی‌توان محتوای آن را به درستی تشخیص داد بنابراین اگر نظارت‌ها دقیق و تولیدکنندگان تعهد و وجدان کاری نداشته باشند، امکان دارد سودجویان در تولید آن از هر گونه مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی استفاده کنند. برای تامین امنیت غذایی مردم و جلوگیری از تخلفات باید در کارخانجات تولید فرآورده‌های غذایی مانند سوسیس و کالباس اقدام به نصب دوربین‌های حرفه‌ای و پیشرفته کرد.
ارومیا؛ بیماری که باید جدی گرفته شود

ایرنا: ارومیا (Uremia) بیماری است که در اثر آن به دلیل اختلال در عملکرد کلیه‌ها، حذف مواد زاید از طریق ادرار صورت نمی‌گیرد و میزان مواد سمی و زاید در جریان خون افزایش می‌یابد؛ این بیماری در صورت عدم درمان منجر به نارسایی کلیه و مرگ می‌شود. این بیماری همچنین به عنوان سندرم اورمی نیز شناخته می‌شود که در نتیجه آن سطح نیتروژن اوره خون (BUN) افزایش می‌یابد. اوره توسط روده و کبد تولید شده و از طریق ادرار دفع می‌شود. در صورت اختلال عملکرد کلیه‌ها، تصفیه ضایعات نیتروژن صورت نمی‌گیرد و این مواد زاید وارد گردش خون می‌شوند و نتیجه آن نارسایی کلیه و مرگ است. در صورت تشخیص زودهنگام این بیماری قابل درمان است.
علل بروز ارومیا: تروما یا هرگونه آسیب به کلیه‌ها، انواع بیماری‌های خود ایمنی، فشار خون، فت فشار خون، دیابت، سنگ کلیه، بی‌نظمی کلیه‌ها و ...؟
۸ عادت خطرناک که مغز را نابود می‌کند

تسنیم: هر چه سن مان بالا می‌رود، به طور طبیعی کمی از عملکرد مغزمان را از دست می‌دهیم. با وجود این، برخی عادت‌های زیان آور می‌توانند واقعا به فرآیند زوال مغز سرعت بدهند. برای مثال، بی بی سی گزارشی از یک پژوهش تهیه کرده است که در آن در زمینه عادت‌های ناسالم و ارتباط آن‌ها با عملکرد مغز مطالعه می‌کردند. فقدان ارتباط اجتماعی، امواج گوشی‌های همراه ممکن است باعث سرطان مغز شود، حذف صبحانه، مصرف بیش از اندازه چربی به مغز آسیب می‌رساند.
۹ ماده غذایی، مشکلات گوارشی را تشدید می‌کنند!

آوای سلامت: سبک زندگی شما و انتخاب مواد غذایی می‌تواند بر وضعیت دستگاه گوارش شما تاثیر بگذارد. در این میان غفلت از سلامت دستگاه گوارش می‌تواند شما را دچار مشکلات هضم و جذب مواد غذایی و یا حتی وضعیت‌های جدی‌تر کند. از این نکته نباید غافل بود که سلامت کلی بدن ارتباط مستقیمی با سلامت دستگاه گوارش دارد. محصولات حاوی لاکتوز، غذاهای ادویه‌دار، غذاهای اسیدی، غذاهای چرب، غذاهای فراوری شده، شیرین کننده‌های مصنوعی، نعناع، فروکتوز، لوبیا‌ها از جمله غذاهایی است که مشکلات گوارشی را تشدید می‌کند.

نشانه‌های سلامت

عصرایران: به عنوان پدر و مادر، رفاه و بهزیستی فرزندان یکی از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود. از آنجایی که سیستم ایمنی بدن کودکان همچنان در حال توسعه است، آن‌ها ممکن است بیشتر از بزرگسالان بیمار شوند و مراجعه به پزشک به بخشی روتین از زندگی شما مبدل شود. اگر کودک به یک بیماری سخت و جدی مبتلا شده باشد، نگرانی پدر و مادر ممکن است با یک احساس ضعف و ناتوانی که واژه‌ها قادر به توصیف آن نیستند، همراه باشد. مشکلات سلامت خفیف مانند کنده شدن پوست زانو به واسطه زمین خوردن، عطسه و سرفه، یا تب خفیف چندان جای نگرانی ندارند و ممکن است مراجعه به پزشک نیاز نباشد. اما گاهی اوقات قضاوت درباره این که کدام نشانه‌ها و علائم بر نیاز به مراجعه به پزشک تاکید دارند، دشوار است. بر همین اساس، آشنایی با نشانه‌های سلامت که نیازمند ارزیابی توسط پزشک هستند، پیش از آن که مساله‌ای حاد شکل بگیرد، اهمیت دارد. تب بالا، تشنگی شدید، اشکال در تنفس، درد شکم طولانی مدت، احساس درد هنگام دفع ادرار، استفراغ بیش از حد، تورم صورت، تورم لب و ... از جمله نشانه‌های سلامت است ...
تاثیر پیاده‌روی تفریحی بر بهبود خلق و خو

ایسنا: مرتب ورزش کردن نکته کلیدی برای ارتقا و حفظ سلامت جسمی است. اما وقتی صحبت از سلامت روان به میان می‌آید طبق مطالعات جدید حتی پیاده‌روی تفریحی نیز می‌تواند به بهبود خلق و خو کمک کند. متخصصان آمریکایی دریافته‌اند پیاده روی تفریحی برای تقویت خلق و خو و احساس آرامش به خصوص در بزرگسالانی که به طور طبیعی بی‌تحرک هستند مفید است. در حالیکه در مطالعات متعددی نشان داده شده که فعالیت جسمی بر سلامت روان تاثیر مثبت دارد متخصصان آمریکایی تاکید کردند تا کنون مشخص نبوده چه میزان فعالیت جسمی بر احساس آرامش افراد تاثیرگذار است.

از ضدآفتاب‌های طبیعی و خوراکی استفاده کنید

باشگاه خبرنگاران جوان: استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه در فصول گرم سال برای محافظت از پوست توصیه می‌شود، اما مصرف برخی خوراکی‌ها نیز می‌توانند مانند کرم ضد آفتاب عمل کرده و باعث محافظت از پوستتان شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به جز استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توانند با مصرف برخی خوراکی‌ها از پوست خود مراقبت کنند. اشعه ماورای بنفش خورشید باعث آسیب به DNA سلول‌های پوستی، بروز چین و چروک و حتی سرطان پوست می‌شود. خوراکی هایی که با خوردن آن می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید بدین شرح است: روغن زیتون، گردو، انواع سیب‌ها، چای و قهوه، کلم بروکلی، ریحان.
گوجه سیاه برای درمان بیماری‌های قلبی و دیابت به بازار می‌آیدگوجه فرنگی سیاه که توجه جامعه علمی را به خود جلب کرده سرشار از آنتوسیانین است که در سبزیجات و میوه‌های دیگر یافت نمی‌شود. گوجه فرنگی سیاه برای درمان بیماری‌های قلبی، دیابتی و سرطان مفید است.

غذاهایی که جوش و آکنه را از بین می‌بردآکا: آکنه نوعی جوش است که در سنین جوانی شیوع بیشتری دارد و اغلب جوانان بین ۱۵ تا ۲۵ سال آن را تجربه می‌کنند. عوامل متعددی بر ایجاد آکنه موثر است که رژیم غذایی یکی از آن‌ها است. وقتی از رژیم ناسالم آمریکایی (نان سفید و غلات فرآوری شده، غذاهای آماده و فست فود‌ها و …) به رژیم سالم‌تر مدیترانه‌ای که شامل غلات کامل، گوشت لخم، میوه‌ها و سبزیجات باشد، تغییر رویه دهید وضعیت بهتر خواهد شد. شیر گاو باعث افزایش قند خون می‌شود و می‌تواند التهاب ایجاد کند، همچنین سطح انسولین را بالا می‌برد که تولید چربی پوست را افزایش می‌دهد. شیر گاو همچنین حاوی هورمون رشد است که تولید سلول‌های پوستی را تشدید می‌نماید. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت مشخص شد نوجوانانی که شیر گاو بیشتری مصرف می‌کردند با آکنه‌های شدیدتری به نسبت آن هایی که شیر نمی‌خوردند یا کم می‌خوردند مواجه شدند.

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۵۹۹/هشدار_مواد_تشکیل_دهنده_سوسیس_و_کالباس_مشخص_نیست_ارومیا_بیماری_که_باید_جدی_گرفته_شود_پیاده_روی_کنید_تا_خوش_اخلاق_شوید_ضدآفتاب_های_خوراکی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: