Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:29:12 GMT

چاپ بیش از ۱۳۰۰ عنوان کتاب توسط نویسندگان و ناشران خوزستانی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۱۸۷۳/چاپ_بیش_از_۱۳۰۰_عنوان_کتاب_توسط_نویسندگان_و_ناشران_خوزستانی

چاپ بیش از ۱۳۰۰ عنوان کتاب توسط نویسندگان و ناشران خوزستانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از چاپ یک هزار و ۳۷۰ عنوان کتاب طی دو سال اخیر توسط ناشران و نویسندگان خوزستانی در استان خبر داد و گفت: ۳۹۵ کتابفروشی در خوزستان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند»، امروز (چهارشنبه 28 آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در استانداری برگزار شد، از چاپ یک هزار و 370 عنوان کتاب طی 2 سال اخیر توسط ناشران و مؤلفان خوزستانی خبر داد و گفت: 750 جلد کتاب در سال 96 و از ابتدای سال 97 تاکنون هم 620 عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده که هم محقق، هم مؤلف و هم ناشر این کتاب ها خوزستانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه البته تعدادی از مؤلفان خوزستانی کتاب های خود را در خارج از استان به چاپ می رسانند که ما اطلاع دقیقی از تعداد آنها نداریم، افزود: یک اتفاق خوبی که در حوزه چاپ کتاب در استان صورت گرفته تسریع در صدور مجوز چاپ کتاب است.

 

وی اضافه کرد: در گذشته برای گرفتن مجوز چاپ کتاب، مؤلف باید 2 تا سه سال منتظر می ماند با مجوز دریافت کند ولی در حال حاضر این اتفاق در مدت زمان بسیار کمی انجام می شود و حتی کتابی داشتیم که پس از مطالعه توسط کارشناسان ما، تنها در سه روز توانست مجوز چاپ دریافت کند.

 

وی تصریح کرد: امسال اعتباری بالغ بر 135 میلیون تومان از وزارت ارشاد جهت حمایت از مؤلفان خوزستانی، دریافت کردیم که در این راستا هر کتابی که در توسط نویسندگان استانی چاپ می شود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 100 جلد از آن کتاب را خریداری و توزیع می کند.

 

جوروند، با اشاره به اینکه علاوه بر آن امسال 50 هزار عنوان کتاب به مراکز فرهنگی به خصوص در مناطق حاشیه استان اهدا کرده ایم، ادامه داد: در حال حاضر خوزستان در حوزه نشر کتاب رتبه هشت کشور را داراست که در تلاشیم با اقدامات مؤثر دیگر این رتبه را ارتقا دهیم.

 

وی با بیان اینکه در خوزستان 395 کتابفروشی فعالیت می کند که از این تعداد 31 کتابفروشی در اهواز است، عنوان کرد: تاکنون مبلغ یک میلیارد و 260 میلیون تومان تسهیلات به برخی کتاب فروشی ها جهت انجام فعالیت های بیشتر و بهتر ارائه شده است.

 

وی به طرح توزیع یارانه کتاب در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح از سوی خانه کتاب از طریق کتابفروشی ها در قالب سه فصل عیدانه، تابستانه و زمستانه به صورت سراسری در کشور اجرا و طی این فرایند بین 25 تا 30 درصد تخفیف ارائه می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه البته مبالغی که در این سه طرح داده می شود کم است و در حال پیگیری هستیم که به خاطر استقبال مردم از این طرح ها بتوانیم مبلغ را افزایش دهیم، اظهار کرد: تاکنون 10 مرحله از این طرح ها اجرا شده که در خوزستان 20 کتابفروشی از این طرح ها استفاده کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به آیین نامه تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ عمومی استان خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: در این آیین نامه باید هیئت داورانی متشکل از سه گروه مرکزی، استانی و شهرستانی تشکیل شود و خادمان باید بر اساس سه محوز افکر و برنامه ریزی، اجرا و مدیریت و آثار آن انتخاب شوند.

 

جوروند، همچنین به بررسی شیوه نامه کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از سرفصل های پانزده گانه برنامه های چهار ساله شورای فرهنگ عمومی، سرفصل آسیب های اجتماعی است که در همین راستا کارگاه های آسیب های شناسی اجتماعی در سطح کشور پیش بینی شود.

 

وی تاکید کرد: از جمله این برنامه ها، برنامه کاهش خشونت و افزایش مدارای اجتماعی، تدوین پیوست فرهگی برنامه پیشگیری از طلاق، تدوین پیوست فرهنگی برنامه پیشگیری از اعتیاد و درمان آن، تدوین پیوست فرهنگی برنامه ساماندهی مناطق حاشیه نشین، تدوین پیوست فرهنگی برنامه ساماندهی کودکان کار  تدوین پیوست فرهنگی برای مقابله با تکدی گری است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۱۸۷۳/چاپ_بیش_از_۱۳۰۰_عنوان_کتاب_توسط_نویسندگان_و_ناشران_خوزستانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: