Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- مراسم نکوداشت یحیی یثربی استاد تمام فلسفه و عرفان از مشاهیر برجسته شهرستان تکاب مهر سالجاری در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه اتاق فکر انجمن مفاخر استان در ارومیه با اعلام این خبر گفت: مراسم نکوداشت استاد یحیی یثربی ۲۷ مهر امسال در ارومیه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود: دکتر یثربی از مشاهیر آذربایجان غربی است و تاکنون ۲۰ کتاب در حوزه فلسفه از ایشان به چاپ رسیده است.

دکتر سید یحیی یثربی در سال ۱۳۲۱ در شهرستان تکاب به دنیا آمد، او از سال ۱۳۳۵ به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و از سال ۱۳۴۴ در دانشکده الهیات تهران فلسفه و حکمت اسلامی را آموخت.

دکتر یثربی، استاد تمام فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه تهران از محضر اساتیدی همچون آیات عظام دوزدوزانی، ستوده، سبحانی و علامه طباطبایی کسب فیض کرده و همچنین شاگردی اساتیدی همچون شهابی، زرین کوب، ملکشاهی، مطهری، جلیلی، الهی قمشه را در کارنامه علمی خود دارد.

از این اندیشمند ۲۰ اثر در حوزه عرفان و فلسفه به چاپ رسیده است، عرفان عملی در اسلام، فلسفهٔ عرفان، ماجرای غم‌انگیز روشنفکری در ایران، حکمت اشراق سهروردی، عیار نقد، صلیب و صلابت و حکت متعالیه از جمله آنهاست.

آب طربناک نیز عنوان مستندی است به تهیه کنندگی علی قادری که آثار و زندگی دکتر یثربی در آن به تصویر کشیده شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۷۸۳۵/ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: