به گزارش پارس نیوز، 

رهام هادیان در 7 مردادماه 1370 در شهر تهران به دنیا آمد. او و امیر مقاره از اعضای اصلی گروه ماکان بند است و دارای صدایی زیبا و حسی عاشقانه است. او از زمان نوجوانی به ملودی سازی علاقه داشت و دوره های آهنگسازی را به صورت تجربی سپری کرد. او در ادبیات و شعر گویی استعداد بیشتری دارد از روحیه وی می تواند به شوخ بودن و شیطنت هایش در اجرا اشاره کرد.

کودکی از رهام هادیان

 

نام:رهام هادیان

تاریخ تولد 7 مرداد 1370

محل تولد:تهران

پیشه:خواننده

شهرت:گروه ماکان بند

اولین کنسرت

اولین کنسرت ماکان بند در 10 آذر 1396 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی شهر تهران به تهیه کنندگی حسن اردستانی برگزار شد؛ که ترانه «دارم میرم از دست دیوونه» اولین قطعه ای بود که توسط رهام هادیان و امیر مقاره به اجرا در آمد و در بین دو بخش کنسرت، یاشار خسروی ضمن ابراز همدردی با تک نوازی ساکسیفون قطعه ای را تقدیم مردم زلزله زده کرمانشاه کرد. این کنسرت به سرپرستی امیر میلاد نیکزاد برگزار شد و یاشار خسروی (ساکسیفون) انوشیروان تقوی (گیتار)، احمد عباسنیا (درامز)، مجید عطرلی (گیتار باس)، مهران فرشباف (پرکاشن)، سهیل اباذری (کیبورد)، در این کنسرت به هنرنمایی پرداختند.

اعضای ماکان در کنسرتشان

رهام هادیان

این گروه نیز شلوغ ترین کنسرت سی و سومین جشنواره موسیقی فجر را در سالن همایش های ایرانیان در هفتمین شب از جشنواره موسیقی فجر روی صحنه بردند که رهام هادیان در مورد استقبال مردم می گوید:راجع به استقبال از کنسرت ها باید خدا را شکر کنم که این فرصت را به من و بقیه بچه ها داده و امیدوارم این موفقیت ها همینگونه ادامه پیدا کند. از مردم عزیز خیلی تشکر می کنم و در این مدت خیلی به ما لطف داشتند و ما را حمایت کردند و انشالله که همیشه در کنارمان باشند.

ازدواج و همسر رهام هادیان

رهام هادیان هنوز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

ازدواج و همسر رهام هادیان ؟

بیوگرافی گروه ماکان بند

گروه ماکان بند گروه که به سبک پاپ آهنگ های خود را اجرا مینماید متشکل شده است از دو خواننده جوان و خوش صدا به نام امیر مقاره و رهام هادیان ، همچنین یاشار خسروی نوازنده ساکسیفون و آهنگساز است و این گروه را تشکیل داده و همچنین شرکت آوازینو به مدیریت حسن اردستانی از گروه ماکان بند حمایت و پشتیبانی می نماید.

گروه ماکان بند

گروه ماکان بند اولین آلبوم رسمی خود را به نام دیوونه بازی در 31 مرداد 96 روانه بازار موسیقی کشورمان کردند که این آلبوم شامل 12 قطعه خواهد بود

علت نام گذاری این گروه به ریشهٔ نام ماکان که فارسی و دیلمی است برمی گردد. ماکان نام پسر کاکی از حکام مازندران سران دیالمه در قرن چهارم بوده است که در آغاز نزد ابوالحسین ناصر در گرگان به سر می برد و از سربازان بانفوذ او بود و مدتی از جانب وی بر سرزمین تمیشه حکومت می کرده است.

زندگینامه کامل رهام هادیان خواننده ماکان بند

ترانه شناسی رهام هادیان

تمامی ترانه هایی که از رهام هادیان منتشر شده است با همخوانی امیر مقاره بوده است.

حضور امیر و رهام در برنامه خندوانه رامبد جوان

آلبوم های ماکان بند دیوونه بازی

 

تک آهنگ های گروه ماکان بند بچه که نیستم برودارمت عاشق که میشی پیشم بخند دیوونه من دو دقیقه بودی یه لحظه نگام کن دلگیری هر بار این درو بارون این خیابونا دیوونه خیالت تخت کنار من باش ببین منو خدا پشتمه عاشقشم چند نمونه کاور موسیقی گروه ماکان بند

حضور ماکان بند در دورهمی

رهام هادیان و امیر مقاره خوانندگان گروه ماکان در پنج شنبه 26 بهمن 1396 در برنامه دورهمی حضور پیدا کردند و ترانه معروف «هر بار این درو» را اجرا کردند و به گفتگو با مهران مدیری پرداختند.

رهام هادیان و امیر مقاره در دورهمی نخستین گفتگوی رسمی با ماکان بند در جشنواره موسیقی فجر

یاشار خسروی، بعنوان سرپرست گروه درباره جشنواره موسیقی فجر و تاثیرات آن لطفا بگو.

یاشار خسروی:درمورد جشنواره فجر باید بگویم که یکی از اتفاقات بسیار خوب در حوزه موسیقی است و ما هم افتخار می کنیم که سال اولی هست که در جشنواره حضور داریم. با تمام توان مان آمدیم و این برنامه هیچ فرقی با اجراهای اصلی ما ندارد. با تمام گروه آمدیم و باعث افتخار است که برنامه اجرا کنیم. جشنواره موسیقی فجر هم در بخش های کلاسیک و بخش های جنبی واقعا دربین نوازنده ها و تنظیم کننده ها و آهنگسازها واقعا تاثیرگذار است. مخصوصا من امسال دقت کرده ام موزیسین های خیلی خوبی دعوت شده اند.

سوال بعدی از رهام هادیان. از گروه ماکان در کنسرت هایش استقبال جالبی شده است. درمورد این استقبال بگویید.

رهام:راجع به استقبال از کنسرت ها باید خدا را شکر کنم که این فرصت را به من و بقیه بچه ها داده و امیدوارم این موفقیت ها همینگونه ادامه پیدا کند. از مردم عزیز خیلی تشکر می کنم و در این مدت خیلی به ما لطف داشتند و ما را حمایت کردند و انشالله که همیشه در کنارمان باشند.

اجرای رهام هادیان ماکان بند در جشنواره فجر

امیر مقاره درمورد آثار بعدی و جدید گروه ماکان به ما بگو و اینکه در آینده باید منتظر چه اتفاقی از گروه باشیم؟

امیر مقاره:ما روی آثار جدید کار می کنیم ولی کمی تایم ها را بیشتر کرده ایم که هم بتوانیم ذهن مردم را بخوانیم که چه کاری را دوست دارند که الان پخش کنیم و کمی هم روی شعرها و تنظیم ها و کارهایمان فکر می کنیم. کار داریم و به امید خدا به زودی اعلام می کنیم که انشالله کار بعدی به زودی پخش می شود.

 

اجرای رهام هادیان در تهران

سوال آخرم از امیر میلاد نیکزاد، مغز متفکر «ماکان بند». درمورد اتفاقاتی که این روزها در بازار موسیقی کشور شاهد هستیم و حضور چهره ها و گروه های جدید بگو. با توجه به سابقه ات، درباره این تغییر موج موسیقی پاپ در کشور صحبت کنیم.

امیرمیلاد:درمورد آمدن گروه های جدید بگویم که بسیار اتفاق خوبی است. از نظر من جو موسیقی عوض شده و مردم موسیقی بلد شده اند و موسیقی را می شناسند. گروه ها و خواننده هایی که آمده اند همه خوب کار می کنند. موسیقی در حال تغییر است و به یک سمت دیگر می رود. یعنی موسیقی از حالتی که ده سال پیش بوده الان در یک سال اخیر کاملا تغییر کرده و روند دیگری را از سر گذرانده و جای خوشحالی است.

رونمایی از آلبوم دیوونه بازی ماکان بند

آلبوم دیوونه بازی اولین اثر از گروه ماکان بند و مدونای دنگ شو در صدر پرفروش های هفته گذشته قرار گرفت.

جشن آلبوم دیوونه بازی کنسرت ماکان بند در تهران

کنسرت ماکان بند در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم آذر 1396 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی روی صحنه رفت.

اولین کنسرت تهران رهام هادیان ماکان بند

این کنسرت در هر شب دو سانس داشت و تمام بلیت ها هم پیش از آغاز کنسرت به فروش رفتند. با این که کنسرت «ماکان بند» در روزهای سردِ پاییزیِ پایتخت برگزار می شد اما هر شب حدود 4 هزار تن از علاقه مندان به موسیقیِ این گروه، به سالن نمایشگاه بین المللی آمدند تا در مجموع حدود 12 هزار نفر تماشاگر این کنسرت باشند.

فرزاد فرزین در کنسرت ماکان بند 

سیاوش خیرابی در کنسرت ماکان بند

کنسرت رهام هادیان

تور کنسرت های این گروه در شهرهایی همچون؛ رشت، کرمان، بندرعباس ، شیراز، اهواز و تبریز برگزار می شود.

برلین، کلن، هامبورگ، دانمارک و آمستردام از جمله شهرهایی هستند که میزبان گروه ماکان می شوند و تاریخ برگزاری آن به زودی اعلام خواهد شد.

همچنین گروه ماکان در گوتنبرگ_9 مارچ، استکهلم_10 مارچ، فرانکفورت_17 مارچ نیز به روی صحنه می روند تا این بار آثار شان را برای ایرانیان خارج از کشور اجرا کنند و شبی خاطره انگیز را برای خود و هواداران رقم بزنند.

کنسرت ماکان بند امیرمقاره و رهام هادیان در تبریز کنسرت ماکان بند

 اجرای رهام هادیان خواننده ماکان 

جشنواره موسیقی شیراز گروه ماکان بند در کیش رهام هادیان در مسجدی در استانبول ترکیه عکس جالب رهام


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

مطالب پیشنهادی:

واکنش سحر قریشی به درگذشت دختر آبی

عکس| مهناز افشار با پوشش متفاوت

توالت طلای ملکه انگلیس به سرقت رفت

منبع این خبر، وبسایت www.parsnews.com است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۴۸۷۸۰۴۳ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.
خبر بعدی:

تفنی شدن موسیقی، بزرگان اهل فن را خانه‌نشین می‌کند/ هنری که همچنان مظلوم است

رضا مهدوی، پژوهشگر، نوازنده سنتور، منتقد و برنامه ساز رادیو و تلویزیون در خصوص میزان تأثیر موسیقی سنتی در شناخته شدن فرهنگمان به خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ما باید واژه درست موسیقی ملی ایران، موسیقی دستگاهی یا موسیقی اصیل مبتنی بر پایه‌ها و اصولی که از قومیت‌های مختلف، موسیقی شهری و موسیقی بومی بهره گرفته را به کار ببریم. این موسیقی، چون از اشعار اصیل و کار شعرای کهن استفاده کرده و اگر از شعر نو و سپید هم استفاده کرده از بهترین نمونه‌ها بهره برده است، در قالب و فرم‌های خاص خودش و آنچه که دستگاهی نامیده می‌شود و از خاندان فراهانی دسته‌بندی شده و به این صورت جدید مدون شده است، سعی کرده بهترین بهره‌برداری مفهومی و هنری را برای مردم داشته باشد.

این پژوهشگر اظهار کرد: خواننده‌های خوش‌صدایی که دارای اندیشه بوده و هستند از طریق این موسیقی پایگاه مردمی پیدا کردند تا جایی که امروز با نوع درست ادای کلمات، اشعار، آهنگساز‌های قابل و بهره‌برداری درست از ریشه‌های موسیقی و گوشه‌ها، توانستند در فرم‌های مشخص موسیقی آهنگ‌ترانه‌ها، ترانه‌ها، تصانیف و فرم‌های ضربی و رِنگ هنرنمایی کنند و امروز هم جوانانی که به تاسی از استادان خودشان به درستی ردیف آوازی را یاد گرفتند و شعر‌های ناب سعدی، فردوسی، حافظ و.. را فرا گرفتند، کارشان را با تحریر، چهچهه و انواع خوانش‌هایی که در دنیا بی‌نظیر هستند ارائه می‌دهند البته این حرف به آن معنا نیست که در دنیا آواز نداشته باشیم، ولی این نوع خوانش‌های بی‌نظیر انحصاری فقط در ایران هستند و حتی کشور‌های همسایه هم که روزی متعلق به ایران بزرگ بودند، چنین شیوه رفتاری را به این شکل ندارند و گونه ضعیف‌تری از آن را دارند که به اندازه آواز ایرانی وسعت پیدا نکرده است.

مهدوی ادامه داد: موسیقی دستگاهی جایگاه ویژه‌ای را در میان ایرانیان دارد و جریان موسیقی از گذشته یعنی از دوره ساسانیان تا به امروز به سمتی می‌رود که توسعه پیدا می‌کند یعنی موسیقی که فقط در دربار بوده در دوران معاصر به واسطه حضور رادیو و رسانه در تمامی سطوح جامعه توسعه پیدا می‌کند و این توفیق حاصل می‌شود که بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی و هنری از طریق موسیقی بهتر به همه اقشار جامعه منتقل شوند و قوم‌های مختلف ایرانی با گویش‌ها، زبان‌ها و آیین‌های مختلفی که دارند به واسطه موسیقی شهری یا موسیقی دستگاهی ملی ایران بهتر با زبان معیار فارسی آشنا شوند.

موسیقی همچنان مظلوم است

وی بیان کرد:موسیقی دستگاهی یا موسیقی ملی برگرفته از ریشه‌های فرهنگی ایرانیان از گذشته تا کنون بوده است. آنچه که ما به عنوان عید نوروز، جشن‌های باستانی، روز درختکاری، شب یلدا و آشنایی با فرهنگ دینی و مذهبی می‌شناسیم تأثیر زیادی روی موسیقی ملی ما گذاشته‌اند مثلا استاد ابوالحسن خان صبا در ایام محرم به هنرجویان و شاگردانش می‌گوید این ۱۰ روز تعطیل هستید، پای منبر‌ها و سخن وعاظ بروید و ببینید مداحان و مرثیه‌سرایان چه می‌خوانند و از آن‌ها در موسیقی دستگاهیمان استفاده کنید و کارتان را به عنوان آهنگ‌های جدید با نوع خاص موسیقی ارائه بدهید. هر چند که این روند امروز برعکس شده و برخی از مداحان موسیقی‌های آنچنانی را گوش می‌کنند و آن را به عرصه کاری خود وارد می‌کنند و این امر با اعتراض عالمان و مردم مواجه می‌شود.

این نوازنده سنتور افزود: واقعیت امر این است که موسیقی دستگاهی به صورت اختصاصی ایرانی است و براساس سبک زندگی خانواده ایرانی طراحی شده بود. البته درست است که ما در گذر زمان مدرن می‌شویم و به غلط از فرهنگ مغرب زمین گرته‌برداری می‌کنیم، اما ریشه‌ها و بیانمان ایرانی است و با اینکه گفته می‌شود افغان‌ها فارسی را بهتر از ما ادا می‌کنند و فارسی امروز ما با زبان‌ها و واژه‌های مختلف آمیخته شده، اما آنچنان که زبان در هندوستان مضمحل شده در ایران نشده است.

مهدوی تصریح کرد: به واسطه موسیقی دستگاهی که اشعار ناب در آن استفاده می‌شود و اندرز‌های و پند‌هایی که در اشعار حافظ و سعدی است مردم متوجه می‌شوند که باید خودکنترلی داشته باشند. اینکه حاکمیت باید نظارت کند درست است، اما متولیان امر نمی‌توانند به زور از مردم چیزی بخواهند که رفتارشان را عوض کنند. موسیقی یکی از ابزار‌های بسیار مناسب و تأثیرگذار در جوامع است و تلفیق درست شعر و موسیقی باعث می‌شود که موسیقی یکی از حافظان و ضامن‌های اصلی صیانت از فرهنگ ایرانی واقعی باشد البته موسیقی همچنان مظلوم است و حمایت شایسته و بایسته‌ای از موسیقی‌دان نمی‌شود.

تدریس زیادی در هنر باعث افت خلاقیت می‌شود

وی افزود: ما امروز باید یک فرهنگ‌سازی داشته باشیم تا موسیقی اصیل و موسیقی آیینی در کنار سایر موسیقی‌ها در اختیار مردم قرار بگیرند، زیرا اگرچه ما تصور می‌کنیم هنر برای مردم یعنی آنچه که مردم می‌خواهند، هنرمند هیچ الزامی ندارد که به واسطه مردم سطح کار خودش را پایین بکشد. واقعیت این است که هنرمند باید جایگاهی را برای خودش قائل شود و شأنی را نگه دارد که مردم از او بیاموزند. البته متأسفانه امروز تصور می‌کنند که موسیقی برای تفنن است و نمونه‌های خوبی ارائه نمی‌شود. در این مرحله بزرگان اهل فن موسیقا خانه‌نشین می‌شوند و در نهایت مجبور می‌شوند که برای گذران زندگی فقط تدریس کنند.

این پژوهشگر گفت: تدریس زیادی در هنر باعث می‌شود که افت خلاقیت به وجود بیاید پس ما باید رفاهی برای جامعه هنری ایجاد کنیم که زیاده از حد تدریس نکنند و آمادگی داشته باشند که بتوانند تخیلشان را پرورش دهند و کار‌های ماندگاری ارائه دهند. البته نباید برای ماندگاری آثار جلوی خلق آثار پاپ را بگیریم. ما در یک دوره پاپ با هویت ایرانی و آهنگ فارسی داشتیم. امروزه ما با حضور جوانانی که با حمایت برخی از شرکت‌ها و با تکیه بر وضعیت مالی خودشان صحنه‌ها را مملو می‌کنند تصور می‌کنیم که اقتصاد موسیقی داریم و این در صورتی است که ۸۰ درصد فعالان عرصه موسیقی کنار نشستند و افرادی که فعالیت می‌کنند دنبال هویت می‌گردند.

مهدوی بیان کرد:ما امروز جایگاهی در جشنواره‌های موسیقی دنیا نداریم و فقط یک بار به جشنواره آوینیون فرانسه رفتیم و در آنجا موسیقی قومی و منطقه‌ای ایران هم جهان را تکان داد.

وی در پایان گفت: خواهش می‌کنم متولیان فرهنگ و هنر کشور موسیقی و موسیقیدان ایرانی را به گونه‌ای جدی بگیرند که موسیقدانان برجسته مشاور حقیقی مدیران باشند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است
  • گروه «یارآوا» در برلین کنسرت می‌دهد/ اجرای «شب‌های بمباران»
  • موسیقی نواحی فراموش نشود
  • موسیقی فیلم های آلفرد نیومن در نیاوران بررسی می‌شود
  • مافیای موسیقی گوشت فاسد می‌پروراند
  • فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد
  • هنرمند پیشکسوت حوزه موسیقی کامیاران درگذشت
  • آلبوم موسیقی «تصنیف و ترانه» راهی بازار می شود
  • پیشگامان فراموش شده موسیقی پاپ چه کسانی هستند؟+صوت و تصویر
  • شرایط رانندگان اسنپ و تپ سی از نظر رئیس پلیس راهور ناجا/ بیشترین تصادفات در چه ساعتی رخ می‌دهد؟
  • آغاز عملیات اجرایی ۵ بند خاکی و سرریز آن در زیرکوه
  • نشست خبری سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اصحاب رسانه
  • چند درصد از مردم کرمان به سینما و کنسرت می روند؟
  • آیین رونمایی از قطعه موسیقی قافله با حضور اهالی هنر و رسانه در خرم آباد
  • خوشحالی خواننده ماکان بند+عکس
  • محدودیت سنی برای رانندگان اسنپ و تپسی
  • رانندگان اسنپ و تپ سی نباید زیر ۲۳ سن داشته باشند
  • هر تصادف فوتی ۵.۱ میلیارد تومان هزینه ایجاد می‌کند/افزایش ۱۱۶ درصدی تصادفات خسارتی در تابستان
  • اعلام برنامه‌های «آوای تبری»/ با هنرمندان ترکیه‌ای همکاری می‌کنیم