Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:23:18 GMT

۵۳۲۰ نفر از خدمات فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ خراسان جنوبی بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۵۹۱۰۶/۵۳۲۰_نفر_از_خدمات_فوریت_های_پزشکی_اورژانس_۱۱۵_خراسان_جنوبی_بهره_مند_شدند

۵۳۲۰ نفر از خدمات فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ خراسان جنوبی بهره‌مند شدند

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بهره‌مندی ۵ هزار و ۳۲۰ نفر از خدمات فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی دلخروشان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ساعت 8 صبح روز چهاردهم فروردین ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اورژانس خراسان جنوبی با بهره‌گیری از 2 پایگاه اورژانس هوایی، 60 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شامل 47 پایگاه جاده‌ای و 13 پایگاه شهری، 4 ایستگاه سلامت نوروزی، 67 دستگاه آمبولانس فعال، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 400 تکنسین فوریت‌های پزشکی و آماده‌باش اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه، خدمات اورژانسی را به صورت شبانه‌روزی به هموطنان ارایه می‌کند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تمامآمبولانس‌های اورژانس جهت آرامش خاطر مسافرین نوروزی و یادآوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران صبح‌ها از ساعت 9 لغایت 12 و عصرها از ساعت 16 لغایت 20 در حاشیه جاده‌ها استقرار دارند.

دلخروشان بیان کرد: در این طرح 47 هزار و 446نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و ایستگاه‌های سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بهره‌مند شدند که 5هزار و 320نفر از خدمات فوریت‌های پزشکی توسط اورژانس پیش بیمارستانی(115)، 41 هزار و 301نفر ورودی به بخش‌های اورژانس بیمارستانی دانشگاه و 825 نفر مراجعین به ایستگاه‌های سلامت نوروزی بودند.

وی افزود: در طرح سلامت نوروزی امسال اورژانس پیش بیمارستانی استان در 5 هزار و 81ماموریت، خدمات فوریت‌های پزشکی را به 5 هزار و 320نفر ارایه کردند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از لحاظ نوع مأموریت‌ها 4 هزار و 543 ماموریت غیرتصادفی و 538 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بودهکه 2 هزار و 126ماموریت شهری و 2 هزار و 955 ماموریت جاده‌ای بوده است.

دلخروشان اظهار داشت: در این ماموریت‌ها یک هزار و 509نفر توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان و 2 هزار و 632 نفر جهت ادامه درمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند.

وی افزود:4 ایستگاه سلامت نوروزی در ورودی شهرهای نهبندان، قاین، سرایان و فردوس در مجاورت سایر ارگان‌های امدادی با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و غربالگری فشار و قندخون توسط اورژانس استان بر پا شده و از ابتدای طرح تاکنون 825 نفر به این ایستگاه‌ها مراجعه داشته و از خدمات آن بهره‌مند شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد:دو پایگاه اورژانس هوایی بیرجند و طبس در طی این طرح در آماده‍باش کامل بوده و از ابتدای طرح تاکنون در 13 ماموریت 27 نفر را به بیمارستان‌های استان اعزام کرده‌اند که 23 نفر مصدومین حوادث ترافیکی بوده‌اند.

دلخروشان بیان کرد: اورژانس هوایی بیرجند در 4 ماموریت، 7 نفر و اورژانس هوایی طبس در 9 ماموریت 20 نفر را انتقال داده است.

وی افزود: تعدادکل ورودی به اورژانس‌های بیمارستانی سطح استان از ابتدای طرح تاکنون 41 هزار و 301نفر بوده که 2 هزار و 549 نفر در بخش‌های بیمارستانیبستری و یک هزار و 839نفر تحت اعمال جراحی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

R41348/P41362/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۹۱۰۶/۵۳۲۰_نفر_از_خدمات_فوریت_های_پزشکی_اورژانس_۱۱۵_خراسان_جنوبی_بهره_مند_شدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: