Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@18:45:37 GMT

فعالیت 111 خانه قرآنی در روستاهای خراسان‌شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۰۳۱/فعالیت_۱۱۱_خانه_قرآنی_در_روستاهای_خراسان_شمالی

حمزه بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: در مجموع 150 خانه قرآنی در استان وجود دارد که 111 مورد در سطح روستاها و 39 مورد نیز در محلات شهر ها به فعالیت می پردازند.

وی عنوان کرد: کارکرد خانه‌های قرآنی به نوعی احیاء مکتب خانه های قدیم بوده که آموزش عمومی قرآن شامل روخوانی، روان خوانی و حفظ جزء 30 و یا سوره‌های را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی مقدم با بیان اینکه برای شرکت در این دوره‌های آموزشی محدودیت سنی وجود ندارد، ادامه داد: متون آموزشی از پیش دبستان تا بزرگسال در خانه‌های قرآنی موجود بوده و افراد بر حسب بازه سنی از آموزش برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته صدور مجوز راه اندازی خانه‌های قرآنی متوقف شده است، افزود: مقرر است تا سامانه ای به منظور ارائه مجوزهای خانه‌های قرآنی ایجاد شود که تا تشکیل این سامانه فعلا مجوزی صادر نمی‌شود.

بابایی مقدم افزود: هم اکنون پرونده هایی برای راه اندازی خانه قرآن در استان آماده بوده که به محض تشکیل این سامانه ، اطلاعات لازم درج و مجوزها اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیز خانه های عالم از اعتبارات استانی، ملی و سفر مقام معظم رهبری، یادآورشد: به خانه‌های قرآنی هر ساله اعتباراتی در راستای واگذاری طرح های آموزشی اختصاص می یابد.

انتهای پیام.

    

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۰۳۱/فعالیت_۱۱۱_خانه_قرآنی_در_روستاهای_خراسان_شمالی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: