Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:59:44 GMT

وضعیت آب شهرستان سرپل‌ذهاب از وضعیت بحران خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۲۷۵/وضعیت_آب_شهرستان_سرپل_ذهاب_از_وضعیت_بحران_خارج_شد

وضعیت آب شهرستان سرپل‌ذهاب از وضعیت بحران خارج شد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: وضعیت سرپل‌ذهاب از نظر خدمات آب و فاضلاب در حدی است که از بحران خارج شده است.

علیرضا تخت‌شاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وضعیت آب شهرستان سرپل‌ذهاب بعد از حادثه اظهار داشت: بالارفتن کدورت آب سراب گرم به عنوان تنها تأمین‌کننده آب دو شهر سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و پنج روستا در مسیر خط انتقال، قطع برق ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه، شکستگی خط انتقال آب در سه نقطه، شکستگی خطوط اصلی شبکه آب در 24 نقطه، شکستگی خطوط شبکه توزیع آب و انشعاب در 16 نقطه از شهر و آسیب‌پذیری بیشتر شبکه‌های موجود و تخریب ابنیه و سازه‌های تأسیسات پمپاژ سراب گرم بعد از حادثه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون کدورت آب شهرستان سرپل‌ذهاب درحال کنترل است و با استفاده از سیستم آزمایشگاه سیار و استقرار اکیپ‌های عملیاتی تهران، آذربایجان غربی و کرمانشاه، رفع شکستگی خطوط اصلی و انشعابات به صورت کامل انجام شد و در مجموع وضعیت شهر از نظر خدمات آب و فاضلاب در حدی است که از بحران خارج  شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: در زمینه وضعیت آب شهر کرمانشاه در زمان وقوع زلزله قطعی برق تصفیه خانه آب شهید نظری به عنوان تأمین‌کننده 50 درصد آب شرب شهر، شکستگی خط انتقال جمع‌آوری آب چاه‌های میان دربند و خارج شدن 28 حلقه چاه آب از مدار بهره‌برداری و بالا رفتن کدورت آب تصفیه‌خانه و فرو ریختن دیوار محوطه انبار رخ داد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب این شهرستان نرمال و طبیعی است عنوان کرد: ‌برق تصفیه خانه به وسیله دیزل ژنراتور دبی‌گیری رفع اشکال خط برق از طرف شرکت توزیع برق استان پس از حدود 6 ساعت راه‌اندازی و شکستگی خط انتقال میان دربند رفع و تمامی چاه‌ها به مدار آورده شدند.

تخت‌‌شاهی با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه قطع برق چاههای شهر، شکستگی شبکه توزیع آب و انشعابات در هفت نقطه شهر اسلام‌آباد غرب رخ داد گفت: رفع قطع برق از سوی شرکت توزیع رفع و تمامی شکستگی‌ها برطرف و انشعابات نصب شد و اکنون در وضعیت نرمال و طبیعی قرار دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به دلیل بالا رفتن کدورت آب شهرستان کرندغرب آبرسانی سیار، توزیع آب بسته‌بندی و به مدار آوردن دو حلقه چاه آب باغداران و رینگ آن به خط انتقال آب انجام شد افزود: وضعیت آب این شهرستان اکنون در حالت نرمال و طبیعی قرار دارد.

تخت‌شاهی به بالا رفتن کدورت چشمه تأمین آب و شکستگی خط انتقال به طول یک کیلومتر در ریجاب در زمان وقوع حادثه اشاره و عنوان کرد: اجرای خط انتقال آب از چشمه بالادست، تهیه تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای رفع شکستگی خط انتقال و آبرسانی به وسیله تانکرهای آبرسان سیار و آب بسته‌بندی از جمله اقدامات در این راستا است و وضعیت کنونی قطع مقطعی آب در برخی نقاط تا تکمیل خط انتقال و وارد شدن آب به شبکه، آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار و آب بسته‌بندی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت آب شهرستان هرسین و تازه‌آباد نیز طبیعی است گفت: وضعیت کدورت آب شهرستان گیلانغرب در حد قابل قبولی تحت کنترل است و آب شهرستان قصرشیرین نیز قابل کنترل است.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۲۷۵/وضعیت_آب_شهرستان_سرپل_ذهاب_از_وضعیت_بحران_خارج_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: