Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:35:03 GMT

صعود گروه کوهنوردی زرین کمر گرمه به بام ایران

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۵۶۷/صعود_گروه_کوهنوردی_زرین_کمر_گرمه_به_بام_ایران

صعود گروه کوهنوردی زرین کمر گرمه به بام ایران

گروه کوهنوردی زرین کمر شهرستان گرمه با 4 همنورد، بام ایران، قله 5671 متری دماوند را با موفقیت، صلابت و سلامت کامل فتح نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری گرمه، 4 نفر از اعضاء گروه کوهنوردی زرین کمر شهرستان گرمه که زیر نظر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرمه فعالیت می کنند، مورخ 28 تیر 1396 از جبهه جنوبی، قله دماوند را صعود نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوه دماوند درشمال ایران قرار دارد که با ارتفاع ۵۶۱۰ متر بعنوان بلندترین کوه این کشور و بلندترین قله آتشفشانی خاورمیانه شناخته می شود این کوه در قسمت مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.

رضا صادقی سرپرست تیم زرین کمر بیان داشت: انگیزه و برنامه ریزی های این صعود از دو ماه قبل با انجام تمرینات مداوم و منظم، شامل صعود به قله 4000 متری شاهوار و رکاب زدن مسیر 180 کیلومتری و برنامه های دیگر، انجام شده بود.

وی افزود: تیم زرین کمر جهت صعود به قله دماوند، ساعت 10 صبح روز سه شنبه 27 تیر گرمه را به مقصد روستای رینه ترک کرد و ساعت 6 عصر به مقصد رسیدیم و بلافاصله با تهیه نیسان از قرار گاه کوهنوردی رینه به سمت پناهگاه گوسفند سرا در ارتفاع 3050 متری به راه افتادیم.

سرپرست گروه کوهنوردی زرین کمر با اشاره به سختی مسیر و ارتفاع و همچنین کاهش فشار اکسیژن و اضافه شدن گوگرد به هوای تنفسی اظهار داشت: تیم پس از یک شب استراحت در کمپ 4700 متری و سپس در روز بعد با گذر از مسیر پاکوب دشوار، بهر حال ساعت 1 عصر روز 5 شنبه 29 تیر بر بالای بلند ترین قله ایران با ارتفاع 5671 قرار گرفت و بلافاصله سجده شکر به جای اورد.

اعضای صعود کننده گروه زرین کمر به شرح ذیل است: رضا باقری، محمد میرزاپور، محمد جاویدان و رضا صادقی بعنوان سرپرست تیم.

این موفقیت را به جامعه ورزش و کوهنوردی شهرستان گرمه تبریک می گوییم و برای این کوهنوردان آرزوی موفقیت و بهروزی می نماییم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۵۶۷/صعود_گروه_کوهنوردی_زرین_کمر_گرمه_به_بام_ایران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: