Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:01:30 GMT

اعترض مردم تفرش به نصب دکل در میدان اصلی شهر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۶۵۱/اعترض_مردم_تفرش_به_نصب_دکل_در_میدان_اصلی_شهر

اعترض مردم تفرش به نصب دکل در میدان اصلی شهر

نصب دکل در میدان امام خمینی(ره) تفرش با واکنش‌های اعتراضی از سوی مردم همراه شده است. مردم از تاثیر تشعشعات این دکل بر سلامتی خود نگرانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، این روزها خبر نصب دکل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در میدان امام خمینی(ره) تفرش با واکنش‌های اعتراضی از سوی مردم این شهر همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان امام خمینی(ره) از میادین اصلی شهر تفرش است که در اطراف آن مدرسه و منازل مسکونی متعددی قرار دارد. به دلیل مساحت بزرگ این میدان یکی از پارک‌های اصلی شهر تفرش نیز محسوب می‌شود که روزانه کودکان و نوجوانان بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

در داخل میدان نیز ساختمان کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان قرار دارد که این دکل در کنار ساختمان این کانون و در نزدیکی وسایل بازی پارک نصب شده است.

 اعتراضات مردم تفرش از نصب دکل اپراتور تلفن همراه در میدان امام خمینی(ره)

شهروندان تفرشی معتقدند که وجود این دکل در میدان اصلی شهر تاثیرات نامطلوبی بر سلامتی افراد دارد.

یکی از شهروندان تفرشی معتقد است که نصب این دکل سبب می‌شود تا کودکان و نوجوانان در هنگام بازی در این پارک در معرض امواج آن قرار گیرند که به مرور زمان تاثیرات نامطلوبی بر روی سلامتی آنان دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در انتهای خیابان شهدا و در محله تپه قلعه، دکل دیگری نیز قرار دارد و مردم باید امواج ۲ دکل را تحمل کنند.

تیرماه سال ۹۵، نصب دکل ایرانسل در محله تپه قلعه نیز موجب اعتراضات مردمی و پیگیری‌های برخی از مسئولان شد که برداشتن این دکل از دستورات وزیر وقت ارتباطات بود.

اعتراضات مردم تفرش به کانال ها و گروه ها در شبه های اجتماعی نیز کشیده شده است.

 

البته هدف از نصب این دکل‌ها، رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن‌های همراه به عنوان یکی از مطالبات مردم است. اما جانمایی این دکل در میدان اصلی شهر موجب نارضایتی مردم شده است.

 دکل تپه قلعه به میدان امام(ره) منتقل می‌شود

محسن رحمانی، مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش، در خصوص نصب دکل در میدان امام خمینی(ره) تفرش گفت: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات متولی حوزه ارتباطات در کشور است. همچنین این وزراتخانه، نظارت بر حسن اجرا در کلیه مراحل جانمایی، نصب، راه‌اندازی و ارتباط‌ رسانی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ملی را برعهده دارد.

رحمانی اظهار کرد: جانمایی دکل‌ها از سوی اپراتورهای ارتباطات سیار و با در نظر گرفتن استانداردها و مقتضیات فنی انجام می‌شود.

وی افزود: این اپراتورها برای جانمایی دکل‌ها بر اساس نرم‌افزار و قوانین الکترومغناطیس، محل‌های جدید را تعیین کرده و با توجه به مسائل فنی، توانایی مانور در جابجایی محل دکل را به میزان محدود دارند.

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با اشاره به اندازه‌گیری میزان تششع دکل‌ها که به صورت دوره‌ای یا بر حسب درخواست‌ها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود، افزود: برطبق استاندارهای ملی و بین‌المللی، میزان تشعشعات در اندازه‌گیری‌ها باید از حد مشخصی کمتر باشد.

رحمانی ادامه داد: با انجام آزمایشات متعدد، میزان تشعشات با میزان کمتری از حد مجاز برای دکلی که در محل تپه قلعه نصب شده بود به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به جابه‌جایی دکل تپه قلعه، گفت: تجهیزاتی که در حال نصب در محل میدان امام خمینی(ره) است، مقدمات انتقال همان دکل محله تپه قلعه است که بنابر درخواست‌های مکرر مردمی و تصمیم مسئولان شهرستانی مراحل انتقال آن به نقطه جدید در حال اجرا است.

دکل برای سلامتی مردم خطری ندارد/جانمایی دکل براساس قواعد تعیین شده انجام می‌شود

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در پاسخ به این سوال که «آیا دکل نصب شده در مکان جدید بر روی سلامتی مردم تاثیر منفی دارد»، ادامه داد: از نظر اداره کل، جانمایی تجهیزات فوق چه در نقطه قبلی و چه در مکان فعلی، سلامت عمومی اهالی مناطق را به خطر نخواهد انداخت.

رحمانی گفت: اپراتور ملزم است جانمایی دکل‌ها را براساس قواعد تعیین شده انجام دهد. پس از نصب دکل نیز میزان تشعشعات در آزمایشات مختلف بررسی و در صورتی که میزان آن بالاتر از حد مجاز باشد، تذکرات اصلاحی به اپراتورهای مربوطه داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری‌های انجام شده در سطح استان که از سوی سازمان تنظیم مقررات و با تایید سازمان انرژی اتمی انجام شده برای تمامی اپراتورها حاکی از آن است که میزان تابش تشعشعات کمتر از ۲ هزارم میزان سطح استاندارد جهانی بوده که این مسئله خود گواهی بر رعایت فاکتورهای سلامتی سرویس گیرندگان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۶۵۱/اعترض_مردم_تفرش_به_نصب_دکل_در_میدان_اصلی_شهر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: