Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@02:07:01 GMT

ساخت بیش از ۳ هزار پهپاد در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۳۱۸/ساخت_بیش_از_۳_هزار_پهپاد_در_کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد؛ ظهر امروز آیین اجرایی میدان پرواز پهپاد (چند منظوره) با حضور فرماندار، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون،  مدیرعامل نفت گچساران، مشاور مدیر عامل شرکت هواپیماسازی هسا در ساخت و طراحی پهپاد،  دیگر مسوولان نفتی خوزستان و شهرستان، رئیس دانشگاه نفت گچساران، مدیران شرکت هواپیماسازی هسا و دیگر مسوولان شهرستانی در فرودگاه گچساران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور مدیر عامل شرکت هواپیماسازی هسا در ساخت و طراحي پهپاد با بيان اينكه تا كنون بيش از 3 هزار پهپاد در شركت هواپيماسازي هسا ساخته شده است، گفت: بيش از 600 پرنده بدون سرنشین از نوع ابابیل 3 در اين شركت تاكنون ساخته شده است. محسن صالحی با بیان اینکه به نمایندگی از شرکت هواپیماسازی هسا در این منطقه برای آزمایش و راه‌اندازی پهپاد چند منظوره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران حضور یافته‌ایم، اظهار کرد: تاکنون در شرکت هواپیماسازی هسا  بیش از 3 هزار پهپاد ساخته شده است. وی با بیان اینکه بیش از 600 پرنده بدون سرنشین از نوع ابابیل 3 در شرکت هواپیماسازی هسا ساخته شده است، گفت: پهپادی که هم اکنون در اختیار شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفته از نوع ابابیل 3  و یک پهپاد چند منظوره است. مشاور مدیر عامل شرکت هواپیماسازی هسا در ساخت و طراحی پهپاد افزود: در شرکت هواپیماسازی هسا از هواپیماهای بدون سرنشین 3.5 کیلوگرمی با سرعت 60 کیلومتر تا هواپیمای بدون سرنشین با وزن یک تن با سرعت بسیار بالا ساخته شده است. صالحی با اشاره به پهپاد چند منظوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد: پرنده‌ای که برای مجموعه نفت طراحی و ساخته شده است به طول 6 متر و تا ارتفاع 17 هزار هرس بستگی به نوع عملیاتی که دارد اوج خواهد گرفت. وی با بیان اینکه پهپاد چند منظوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  حدود 270 کیلوگرم در لحظه اوج وزن دارد گفت: وزن دوربین فیلمبرداری این پهپاد 22 کیلوگرم است.
این مسوول با بیان اینکه تعداد 300 نفر در مجموعه شرکت هواپیماسازی هسا مشغول به کار هستند، ابراز کرد: تعداد 110 نفر به عنوان طراح انواع پهپادها  و هواپیماهای با سرنشین فعالیت دارند. صالحی با بیان اینکه در ایران برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز از پهپاد برای بررسی و پایش خطوط نفتی و گازی استفاده می شود، عنوان کرد: کشور ایران جز 10 کشور اول دنیا در طراحی و ساخت پهپاد  است.
  وی با بیان اینکه پهپاد چند منظوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تا 7 ساعت می تواند در آسمان پرواز داشته باشد، اذعان کرد: سوخت مورد استفاده این پرنده بدون سرنشین از نوع بنزین سوپر است. مشاور مدیر عامل شرکت هواپیما سازی شرکت هسا  در ساخت و طراحی پهپاد ادامه داد: این پهپاد تا شعاع 200 کیلومتر را می تواند پوشش دهد.
 صالحی با بیان اینکه دو دوربین فیلمبرداری و عکاسی برای پایش و بررسی خطوط نفتی به این پهپاد متصل است، گفت: این دوربین ها قابلیت چرخش 360 درجه برای عکسبرداری و فیلمبرداری از تمامی زوایا را دارد. وی با  اشاره به اینکه این پرنده بدون سرنشین با داشتن سنسورها می تواند تا 7 متر از زیر زمین تا آنجایی که خطوط لوله مشکلی داشته باشند عکسبرداری کنند، بیان کرد: این دوربین ها قابلیت عکسبرداری  از لوله هایی که زنگ زدگی داشته باشند را دارد. صالحی ادامه داد: برای پهپاد چند منظوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران 3 نوع دیگر پهپاد پیش بینی شده است که  این پهپاد  قابلیت عمود پرواز و  پرنده بدون سرنشین کوچک دیگر  برای انجام عملیات های کوچکتر طراحی می شود. مشاور مدیر عامل شرکت هواپیما سازی شرکت هسا  در ساخت و طراحی پهپاد  با اشاره به اینکه این پهپادها نیاز به فرودگاه‌هایی دارند که پرواز کمتری در آنها صورت می گیرد، گفت: گچساران به دلیل داشتن فرودگاه خوب اما با پروازهای کم برای پرواز پهپاد بسیار خوب است. وی ادامه داد: در خوزستان شهر اهواز شاهد پرواز زیاد پهپادها هستیم به همین دلیل نمی توان از این گونه پهپادها استفاده کرد لذا مسوولان نفت متفق القول فرودگاه گچساران را برای پهپاد چند منظوره شرکت ملی مناطق نفتخیز انتخاب کردند. صالحی  با اشاره به اینکه یکی از نیازها پهپاد داشتن فرودگاه خوب است، گفت: یکی از پیشرفته ترین پهپادهای شرکت هواپیما سازی هسا برای شرکت نفت و گاز گچساران ساخته شده است. وی افزود: پهپاد چند منظوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچسارن قابلیت پرواز در شب را نیز دارد. وی با بیان اینکه این  پهپاد قابلیت عکسبرداری و ارسال آنها به صورت زنده به چند نقطه همزمان را دارد، اضافه کرد: این پهپاد چند منظوره استان های نفتی همجوار مانند خوزستان و بوشهر را پوشش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۳۱۸/ساخت_بیش_از_۳_هزار_پهپاد_در_کشور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: