Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:15:24 GMT

استقرار نظام جمهوری اسلامی، منشاء تحول در منطقه بود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۱۵۰۳/استقرار_نظام_جمهوری_اسلامی_منشاء_تحول_در_منطقه_بود

استقرار نظام جمهوری اسلامی، منشاء تحول در منطقه بود

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، استقرار نظام جمهوری اسلامی را منشاء تحول در کشورهای منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و گفت: پس از روی کارآمدن انقلاب اسلامی، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مردم سالاری دینی به مثابه الگویی راستین و کارآمد برای اداره سعادتمندانه جوامع اسلامی به جهان اسلام معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «مشهد پیام»،یوم الله ۱۲ فروردین؛ سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و روز تجلی مشارکت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز مبارک ملت شریف ایران شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را با شرکت در همه‌پرسی و دادن رای «آری» به نظام جمهوری اسلامی محقق کردند و هر گونه بحث و جدل را در شکل و نوع حکومت ایران پس از سقوط نظام شاهنشاهی از میان بردند و نتیجه مجاهدت‌های خود در برابر استبداد و رژیم ستم‌شاهی به ثمر نشاندند.

در این شعار مقدس کلمه «استقلال» به عنوان نخستین هدف مطرح شده و رساننده این پیام به جهان بود که امت مسلمان ایران می‌خواهد «اراده ملی» خود را حاکم بر مقدرات خویش سازد تا بتواند از نفوذ و دخالت‌های بیگانگان رهایی یابد و چه زیبا و متین معمار کبیر انقلاب فرموده‌اند که « اگر استقلال کشور خودمان را تحصیل نکنیم سایر چیزها درست نخواهد شد».

در حقیقت شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بیانگر این واقعیت است که مردم مبارز ایران، ملتی عدالت خواه و آزادی طلب هستند و هرگز اجازه دخالت در تعیین سرنوشت خود را به بیگانگان نمی‌دهند.

تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد، بلکه برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.

وحدت، رمز بقای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران

سردار یدالله جوانی؛ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تبیین اهمیت این روز بزرگ و سرنوشت ساز پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین عاملی که سبب شد اکثریت مردم به نظام جمهوری اسلامی رای «آری» دهند اعتقادات دینی و اسلام‌خواهی آنان بود.

وی با بیان این‌که قبل از انقلاب مهم‌ترین شعار مردم در مبارزه با رژیم طاغوت «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» بود، ادامه داد: شعارهای مردم در این دوران بویژه در سال ۵۶ بسیار شفاف و گویای این بود که ملت از رژیم شاهنشاهی خسته شده و به دنبال احیای ارزش‌های دینی است به همین دلیل به نظام جمهوری اسلامی ایران رای «آری» دادند.

جوانی، وحدت را رمز بقای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با وحدت ملت ایران به پیروزی رسید و حضرت امام(ره) هم وحدت کلمه را رمز پیروزی و بقای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند.

وی در ادامه به وفاداری مردم اشاره و تصریح کرد: ملت ایران با وجود مشکلات زیاد و کوتاهی برخی مسئولین باز هم وفادار به ارزش‌های ناب انقلاب و نظام اسلامی هستند و از طرفی با وجود توطئه‌های دشمنان از همان ابتدای تشکیل نظام تاکنون برای براندازی انقلاب و نظام، بقای خود را حفظ کرده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: پس از مدتی دشمنان، متوجه عامل بقای نظام جمهوری اسلامی شدند، بنابراین با اختلاف و تفرقه‎افکنی و با هدف قرار دادن اعتقادات مذهبی و ارزش‌های اسلامی با ابزار شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، تهاجم فرهنگی را علیه ما بکار بردند.

انتخابات ۱۲ فروردین ۵۸ جهت‌گیری مبنایی برای انتخابات آتی در ایران بود

وی در پاسخ به این سوال که تاثیر انتخابات ۱۲ فروردین سال ۵۸ چگونه در انتخابات بعدی در طول تاریخ انقلاب اسلامی ظهور و بروز کرد؟، گفت: انتخابات سال ۵۸ در حقیقت جهت‌گیری اساسی و مبنایی بود و پس از آن ملت ایران در انتخابات؛ عناصر اسلام‌خواهی، آزادی‌خواهی، حق طلبی و عدالت‌خواهی را مدنظر قرار داد و در مجموع مردم به دنبال کسانی بودند که به ارزش‌های اسلامی عمل کنند.

جوانی با بیان این‌که مردم در انتخابات به دنبال فردی از جنس خود هستند، اشاره داشت: متاسفانه برخی مسئولین پایبندی خود را به این ارزش‌ها نشان ندادند و به همین دلیل چرخش قدرت را شاهد بودیم.

وی بیان داشت: متاسفانه امروز دشمنان داخلی و خارجی در تلاشند که مشکلات کشور را به تحقق و شکل‌گیری انقلاب مرتبط سازند و فاصله گرفتن از انقلاب را به عنوان راه حل مشکلات مطرح کنند و این در حالی است که مشکلات ما زمانی ظهور و بروز کرد که مسئولان انقلابی عمل نکردند و امروز در هر عرصه‌ای که پیشرفت داشتیم از جمله صنایع دفاعی و نظامی، هسته‌ای و اقتدار موشکی به دلیل حاکم بودن روحیه انقلابی و جهادی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر همه‌پرسی جمهوری اسلامی ایران و نتیجه آن، که استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با کسب آرای ۹۸/۲ درصد بود، ابراز داشت: زمانی که ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی رای دادند، به شکل ویژه‌ای مورد توجه جهان اسلام و بویژه کشورهای منطقه قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مردم‌سالاری دینی در ایران به دنیا اعلام کرد که با حاکمیت دینی می‌توان سعادتمند شد و زمانی که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دین در پاسخگویی به نیازهای بشری آشکار شد دشمن تمام تلاش خود را برای اسلام هراسی و اسلام ستیزی بکار برد.

استقرار نظام جمهوری اسلامی، منشاء تحول در منطقه

جوانی استقرار نظام جمهوری اسلامی را منشاء تحول در کشورهای منطقه و جهان اسلام عنوان کرد و افزود: پس از روی کار آمدن انقلاب اسلامی در ایران، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مردم سالاری دینی به مثابه الگویی راستین و کارآمد برای اداره سعادتمندانه جوامع اسلامی به جهان اسلام معرفی شد.

وی با تاکید بر ناکامی و شکست دائمی استکبار جهانی در برابر اقتدار، استحکام و حقانیت جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: پیام انقلاب و نظام اسلامی که ترجمانی از اسلام ناب محمدی(ص) است با شتاب حیرت انگیز خود در حال درنوردیدن جغرافیای تحت استیلای نظام سلطه است.

مشاوره نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: امام خمینی(ره) ۱۲ فروردین سال ۵۸ که روز نخستینِ حکومت الله است را از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی دانستند و تاکید داشتند ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرد و زنده نگهدارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، تاکید کرد: رسانه‌ها با احیای ارزش‌های اسلامی و ترویج گفتمان انقلابی نقش موثری در گرامیداشت روز تشکیل و استقرار جمهوری اسلامی دارند و از طرفی باید توجه به ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی را از برخی مسئولین که نسبت به این موارد غفلت کرده‌اند را مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۵۰۳/استقرار_نظام_جمهوری_اسلامی_منشاء_تحول_در_منطقه_بود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: