Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:56:29 GMT

۴۶۰هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۲۵/۴۶۰هزار_گردشگر_از_جاذبه_های_گردشگری_آذربایجان_غربی_دیدن_کرده_اند

۴۶۰هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی دیدن کرده اند

ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۶۰ هزار نفر گردشگر به استان وارد شدند.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۵درصد رشد نشان می دهد افزود: از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر بازدید کننده از آثار و بناهای تاریخی و موزه های مردم شناسی و باستان شناسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیشترین بازدید کنندگان از پایگاههای جهانی در شمال و جنوب استان از جمله قره کلیسا در چالدران و تخت سلیمان در تکاب است و همچنین در سایر بناهای تاریخی استان که راهنمایان گردشگری وجود دارد گردشگران از آنان نیز بازدید داشتند.

جباری با بیان اینکه تفرجگاههای طبیعی استان نیز به دلیل داشتن شرایط خاص آب و هوایی و جلوه های زیبای طبیعت توانسته سهم بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد افزود: استان با تمدن و تاریخ کهن همراه با طبیعت بکر و مردمان افزایش بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان اصیل از اقوام مختلف یکی از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یاد آور شد: امسال پیش بینی شده افزون بر یک میلیون نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی استان بازدید داشته باشند.

جباری با اشاره به اینکه استان در حال حاضر افزون بر یک هزار ۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی کشور و ۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی را دارد عنوان کرد: این تعداد آثار باعث شده استان آذربایجان غربی از لحاظ گردشگری در سطح کشور در رتبه هفتم قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۲۵/۴۶۰هزار_گردشگر_از_جاذبه_های_گردشگری_آذربایجان_غربی_دیدن_کرده_اند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: