Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:16:13 GMT

حزب چپ آلمان: پروژه مبارزه با ترور غرب دنیا را ناامن‌تر کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۸۷۰/حزب_چپ_آلمان_پروژه_مبارزه_با_ترور_غرب_دنیا_را_ناامن_تر_کرده_است

حزب چپ آلمان: پروژه مبارزه با ترور غرب دنیا را ناامن‌تر کرده است

معاون فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان دنیا را در سایه سیاست‌های مبارزه با ترور غرب که از سال ۲۰۰۱ آغاز شده است ناامن‌تر ارزیابی کرد. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "هایکه هانسل"، معاون رئیس فراکسیون و کارشناس سیاست خارجی حزب چپ آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ"، به بررسی نتایج سیاست های دونالد ترامپ بعد از گذشت یک سال از دوران ریاست جمهوری وی پرداخته و اظهار داشت: سیاست خارجی آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ غیر قابل پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله خود را در تهدیدات هسته ای علیه کره شمالی، درخواست تغییر رژیم در ایران، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و سیاست سختگیرانه تر در قبال کوبا و مناسبات بسیار ناپایدار با روسیه نشان می دهد.

این سیاستمدار آلمانی در بین سیاست های ترامپ به تصمیم وی برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرده و اظهار داشت که این تصمیم ترامپ یک فاجعه برای خاورمیانه است ، چرا که بیشتر و بیشتر از یک راه حل دو دولتی و در نتیجه توافق احتمالی صلح در منطقه جلوگیری می کند. ترامپ لحن رویارویی و جبهه گیری در مقابل دیگر کشورها را تشدید کرده است و مناقشات بر سر برنامه اتمی کره شمالی این مسئله را نشان می دهد. بازی های اتمی ترامپ از طریق توئیتر جنون محض است.

هانسل در ادامه این گفت‌وگو همچنین به سیاست های غلط ترامپ در قبال عربستان و اتحاد وی با این کشور در منطقه اشاره کرده و تاکید کرد که ترامپ بعضا همچنین سیاست های فاجعه بار سلف خود اوباما را در پیش می گیرد.

وی همچنین گفت که البته ترامپ در زمینه تجاوزگری و ادعاهای قدرت امپریالیستی در مقایسه با باراک اوباما کمی تغییر کرده است.

این سیاستمدار حزب چپ آلمان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نظم بین المللی تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ ناپایدارتر شده است گفت: نظم بین المللی سابق هم پایدار نبود. سیاست جنگ علیه ترور غرب که از سال 2001 آغاز شده است نه تنها دنیا را امن تر نکرده بلکه آن را ناامن تر کرده است. سیاست تغیر رژیم غرب بسیاری کشورها مانند عراق، لیبی و سوریه را ناپایدار کرده و در هرن و مرج فروبرده است.

وی با اشاره به شمار روز افزون پناهندگان تحت این گونه سیاست های غرب همچنین گفت که تداوم این خط و مشی خطرناک با وجود ترامپ دیده می شود.

این سیاستمدار حزب چپ پارلمان آلمان خروج ترامپ از بسیاری سازمان های بین المللی از جمله یونسکو و تهدید دائمی وی برای کاهش سهم آمریکا برای این سازمان های کمکی را در اایجاد ناامنی های بیشتر دخیل دانست.

وی همچنین اظهار داشت که تک روی های ترامپ از جمله خروج از توافق آب و هوای پاریس و تصمیم وی درباره قدس که توسط مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شده است غیر قابل قبول هستند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره به وجود آمدن بدبختی های بیشتر در دنیا تحت سیاست های غرب برای تغییر رژیم در کشورها ابراز نگرانی کرده و گفت اینکه اتحادیه اروپا همچنان به شراکت با آمریکا به عنوان یک ارشد تاکید کند راهکار کاملا غلطی است.

انتهای پیام/

   

R31356/P36447/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۸۷۰/حزب_چپ_آلمان_پروژه_مبارزه_با_ترور_غرب_دنیا_را_ناامن_تر_کرده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: