Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:34:36 GMT

معلولي در قامت کارآفرين

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۸۵۲۶/معلولی_در_قامت_کارآفرین

معلولي در قامت کارآفرين

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - يک جوان قطع نخاعي در سلماس اکنون با ايجاد اشتغال براي 16 معلول ديگر در قامت يک کارآفرين موفق ظاهر شده است تا نماد «اميدآفريني» و منادي پيام «معلوليت، محدوديت نيست» باشد.

به گزارش ايرنا، «ولي شريف تمر» از نظر جسمي معلول اما از نظر همت و انديشه بسيار توانمند مي باشد و با تلاش و پشتکار، کاري کرده است کارستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کارآفرين 42 ساله که در سال 1389 و بر اثر يک سانحه رانندگي دچار قطع نخاع از ناحيه گردن شد، با وجود ساز ناکوک جسمي به طور مرتب به همه جاي واحد توليدي خود سرک مي کشد و معاش جمع کثيري را با همت والاي خويش تامين مي کند.
وي که تحصيل‌ کرده رشته عمران در مقطع کارشناسي بوده، رمز موفقيت را در خواندن کتاب و «يادگيري» مي داند و معتقد است که معلولان با پرورش قوه خلاقيت و شکوفايي استعدادهاي خود مي توانند بر مشکلات فايق آيند و از انزوا و گوشه گيري فاصله بگيرند.
«شريف تمر» در مورد داستان کارآفريني خود به خبرنگار ايرنا گفت: با تشويق دوستانم در اواخر سال 1392 به راه اندازي واحد توليد درب هاي صنعتي تصميم گرفتم و اکنون در اين واحد ماهيانه 800 درب توليد و روانه بازار مي شود.
اين مرد قطع نخاعي از فرهنگ پذيرش معلولان در جامعه انتقاد داشته و اعتقاد دارد که اگر اين قشر مورد حمايت جدي قرار بگيرند، همگام با ساير اعضاي جامعه توان رسيدن به اهداف متعالي خود را خواهند داشت.
اين کارآفرين خلاق به گفته خودش، برنامه ريزي هايي براي ساخت اتاق استراحت معلولان و برخورداري آنان از خدمات درماني و آموزشي مانند فيزيوتراپي در کنار سالن توليد دارد.
به گفته «شريف تمر» در شرايطي که اغلب واحدهاي توليدي در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل هستند، اين شرکت توليدي به برکت دل هاي پاک معلولان و همت والاي آنان در حال توسعه است.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس هم با اشاره به ميزان سرمايه گذاري واحد توليدي اين کارآفرين، بيان کرد: از سال 1392 تاکنون حدود 12 ميليارد ريال در اين واحد سرمايه گذاري شده و براي 16 معلول ديگر به صورت مستقيم اشتغال زايي شده است.
جعفر مهدي زاده با اشاره به اينکه «شريف تمر» با تمايل خود نسبت به جذب اين افراد معلول اقدام کرده است، اظهار داشت: بانک‌ها و بخش‌هاي اقتصادي و اداري همکاري و حمايت لازم را از اين واحد توليدي دارند و جهت توسعه کسب و کار معلولان، تسهيلات ارزان قيمت در اختيار وي قرار گرفته است.
فرماندار سلماس نيز گفت: به راحتي نمي توان از شايستگي ها و استعدادهاي معلولان در جامعه صرف نظر کرد و اين واحد توليدي نمونه اي از قابليت هاي اين قشر فعال جامعه را نشان مي دهد.
مرتضي اصغري با تاکيد بر اينکه اشتغال، مشارکت اجتماعي معلولان را افزايش مي دهد و به ارتقاي سلامت روحي اين قشر منجر شود، اظهار داشت: آموزش‌هاي حرفه‌اي و کمک‌ مالي و فني به آن دسته از کارآفريناني که افراد معلول را بکار مي گيرند از اقدامات مفيد در زمينه ايجاد اشتغال براي اين قشر محسوب مي‌شود.
کاظم طهماسبي، مديرعامل انجمن معلولان سلماس هم بر توانمندسازي معلولان همانند اين کارآفرين قطع نخاعي تاکيد کرد و از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست تا همانطور که در تصويب قانون حمايت از معلولان همت کردند، در زمينه تامين اعتبار لازم براي اجراي اين قانون هم گام هاي اساسي بردارند.
به گزارش ايرنا خارج کردن معلولان از انزوا و توانمندسازي آنان از مهمترين سياست هاي حوزه توانبخشي بهزيستي به شمار مي رود و مديران اين بخش معتقد هستند که «جامعه اي که حضور معلول در کنار خود را نپذيرد، معلول است».
3072/٧١٥٦
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۸۵۲۶/معلولی_در_قامت_کارآفرین را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: