Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:36:18 GMT

خریدوفروش خطوط حمل‌ونقل برون‌شهری، امری غیرقانونی و بی‌ارزش است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۸۰۵/خریدوفروش_خطوط_حمل_ونقل_برون_شهری_امری_غیرقانونی_و_بی_ارزش_است

خریدوفروش خطوط حمل‌ونقل برون‌شهری، امری غیرقانونی و بی‌ارزش است

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج بر غیرمجاز بودن اوراق صادره برای خطوط مسافربری برون‌شهری تأکید کرده و گفت فعالیت برون‌شهری تنها برای سمندهای با پلاک عمومی «ع» مجاز است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ هومن وکیلی،رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار ما گفت: که بر اساس تحقیقات و آمارهای محلی متوجه شده‌ایم که مسافربرهای خطوط بین‌شهری به استناد مجوزهایی که ادعای گرفتن آن از شهرداری دارند خود را صاحب این خطوط می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلی ادامه داد این رانندگان میگویند اوراقی دارند که به‌واسطه آن مجوز مسافرکشی در خطوط بین‌شهری به آن‌ها داده‌شده است حتی بعضاً شنیده‌شده که این اوراق حتی تا 5 میلیون هم معامله می‌شوند

تمامی این اسناد و اوراق باطل هستند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج کلیه خطوط مسافربری برون‌شهری و روستایی را زیر نظر این مجموعه دانسته و گفت که شهرداری‌ها فقط در حوزه استحفاظی شهری مسئول هستند و بحث خدمات‌دهی تا 20 کیلومتری طی بند 2 ماده 2 آیین‌نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از اوراق صورت‌وضعیت و بارنامه باطل اعلام‌شده است

وکیلی از درخواست این اداره برای حضور دادستان یا نماینده دادستانی در اولین جلسه شورای ترافیک شهرستان خبر داده و اضافه کرد این درخواست به این منظور بوده تا مجوزی اخذشده و به‌صورت قانونی به این مسئله ورود کنیم و اگر واقعاً این موضوع در حال اتفاق افتادن است ریشه‌های آن را از ریشه بخشکانیم.

وی گفت در جهت حمایت از شهروندان و ساماندهی مسافربرهای خطوط مختلف اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تسهیلاتی که برابر با 80 درصد قیمت تمام‌شده سمند است را با سود 4 درصد در اختیار رانندگان قرار می‌دهد، این تسهیلات در مناطق محروم و به اسم آن روستا و خط است.

وکیلی با اشاره به مزیت‌های این خودروها گفت که سمندهای مخصوص خطوط برون‌شهری با پلاک «ع» مشخص‌شده شامل بیمه، وضعیت، کارت هوشمند هستند، سلامت راننده آن دائماً چک شده و بر محل‌های عبور و مرور و کرایه‌هایی که می‌گیرد نظارت می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فاروج گفت که گویا مسافربران شخصی با یک رسیدی در حال فعالیت هستند و این خطوط را خریدوفروش می‌کنند، ما هیچ‌گونه خط و مجوزی برای مسافربر شخصی صادر نمی‌کنیم و اساساً این فعالیت و خریدوفروش این رسیده‌ها فاقد اعتبار و باطل است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۸۰۵/خریدوفروش_خطوط_حمل_ونقل_برون_شهری_امری_غیرقانونی_و_بی_ارزش_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: