Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:36:08 GMT

با پرهیز از سیاسی بازی و انتخاب کارشناسان برای آبادی شهر و روستایمان تلاش کنیم/۱۲ فروردین سالروز شکل‌گیری حکومت اسلامی ایران برمبنای مردم سالاری است/مسئولین به شعارسال جامعه عمل بپوشند و مشکلات تولیدی و بیکاری جوانان را حل کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۹۹۰/با_پرهیز_از_سیاسی_بازی_و_انتخاب_کارشناسان_برای_آبادی_شهر_و_روستایمان_تلاش_کنیم_۱۲_فروردین_سالروز_شکل_گیری_حکومت_اسلامی_ایران_برمبنای_مردم_سالاری_است_مسئولین_به_شعارسال_جامعه_عمل_بپوشند_و_مشکلات_تولیدی_و_بیکاری_جوانان_را_حل_کنند

با پرهیز از سیاسی بازی و انتخاب کارشناسان برای آبادی شهر و روستایمان تلاش کنیم/۱۲ فروردین سالروز شکل‌گیری حکومت اسلامی ایران برمبنای مردم سالاری است/مسئولین به شعارسال جامعه عمل بپوشند و مشکلات تولیدی و بیکاری جوانان را حل کنند

نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری هم زمان با سرار کشور و با حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این استان اقامه شد که مشروح خطبه‌ها را در زیر می ‌خوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری هم زمان با سرار کشور و با حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این استان اقامه شد که مشروح خطبه‌ها را در زیر می ‌خوانید:

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پاسخگویی به شعار سال از وظایف مهم ماست

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه اول نماز جمعه به دعوت مردم به تقوا و عمل صالح پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی در خطبه دوم ابراز داشت: در توصیه به تقوا دغدغه های اهل تقوا مطرح می شد. الان اول سال است. آغاز سال، قطعا دغدغه مومن و متقین این است که چه بکند که انشالله سالی ارزشمند و سرشار از موفقیت داشته باشد. این حتما دغدغه شما است که انشالله سالی سرشار از موفقیت داشته باشید. اگر خدا عمر داد به ما زنده ماندیم تا آخر سال، سرفراز و سربلند باشیم نزد خدا و شاکر باشیم خدا را و خدایی نخواسته خجل نباشیم نزد خدا و ولی خدا و اولیا خدا.قطعا می خواهیم سالی سرشار از موفقیت داشته باشیم.

یکی از وظایف ما این است که پاسخگوی به شعار سال باشیم
وی تصریح کرد: چه کنیم که توفیق ارتقا ایمان و ارتقا اخلاق و خدمت بیشتر به جامعه و انقلاب و توفیق لبیک گویی به بیشتر و عمیق به ولی امر مسلمین که نائب امام عصر و نائب حجت خدا است، را پیدا کنیم؟ طبع می خواهیم در این عرصه ها انشالله توفیق بیشتری داشته باشیم. تلاش می کنیم که در این عرصه ها، هم ایمان و هم اخلاق و هم خدمت بیشتر و هم لبیک گویی به ولی امر موفق باشیم.
من این قسمت آخری را در این فراز یک قدری مورد توجه قرار بدهم که مهم است. البته مسائل قبلی هم هر کدام خیلی مهم است.
طبعا اگر بخواهیم پاسخگوی خوبی امسال به ولی امرمان باشیم، به حجت الهی که نائب امام عصر است، بخواهیم پاسخگوی خوبی باشیم قطعا یکی از وظایف ما این است که پاسخگوی به شعار سال باشیم.
شعار سال، شعار تولید و اشتغال است. قطعا باید به این شعار عملا پاسخ بگوییم. الان متاسفانه هستند بسیاری که مدام هی می گویند که جلسه می گذاریم و چه می کنیم ولی شعار می دهند. امیدوار هستیم مثل گذشته نباشد. گذشته هم خیلی شعار دادند اما عمل کمتر بود. آن گونه که باید و شاید عمل صورت نگرفت. انشالله به واقع عمل کنند و واقع گو و به واقعیت عمل کننده باشند.



وی افزود: ما هر کدام به نوبه خودمان ما هم باید هر کدام در این جهت نقش آفرین باشیم. هر کاری برای اشتغال می توانیم انجام بدهیم باید انجام بدهیم. هر کاری برای تولید داخلی می توانیم انجام بدهیم، انجام بدهیم. تولید هم گسترده است دیگر. تولید فقط صنعت نیست. تولید فقط در مسائل نیازهای معیشتی نیست. در همه چیز. تولید فکر و تولید علم و تولید جامعه سالم. تولید خانه سالم. تولید فرزند سالم. تولید زرع و کشاورزی. تولید در عرصه های مختلف مورد نیاز جامعه در همه عرصه ها انسان باید مولد باشد.
خب ما ها هم می توانیم مولّد باشیم و هم می توانیم نسبت به تولید داخلی نقش آفرین باشیم. تولید داخلی را اهمیت بدهیم. تولید داخلی را مهم و بزرگ بشماریم. نگذاریم تولید داخلی مورد بی اعتنایی و بی مهری قرار بگیرد. خدایی نخواسته تولید دیگران را ترجیح بدهیم بر تولید خودمان. کالایی می خواهیم بخریم دنبال کالاهای خالی و به اصطلاح برندهای خارجی و مارک های خارجی و امثال این ها باشیم. این پاسخگویی به شعار سال نیست. این پاسخگویی به ندای ولی امر نیست. پاسخگویی به ندای ولی امر این است که امسال هر چه می توانیم تولید داخلی مصرف کنیم. هر چه می توانیم گرایش به تولید داخلی داشته باشیم. همه چیزمان را تولید داخل کنیم. این خیلی مهم است. این دیگر وظیفه من و شما است. حالا اگر در کلان امر دولت مردان باید حمایت کنند و باید سرمایه های مملکت را به سمت تولید داخلی سوق بدهند و اشتغال ایجاد کنند، آن وظیفه آن ها است اما وظیفه ما در مصرف خیلی مهم است که حتما مصرف مان تولید داخلی باشد.



خطیب جمعه شهرکرد اذعان داشت: یکی از چیزهایی که در تحقق شعار سال مهم است یا در تحقق منویات ولی امر مسلمین مسئله انتخابات است. انتخابات را حتما باید خیلی جدی بگیریم. در انتخابات هم نقش آفرین باشیم در انتخابات مفید و موثر و خروجی خوب. انتخاباتی که خروجی خوب داشته باشد. انتخاباتی که انشالله انسان های متعهد و کارآمد بیان روی کار و مدیر جامعه شوند. شوراها می خواهیم انتخاب کنیم، شوراها را با نگاه جناحی و قومی و طائفه ای و فامیلی این ها انتخاب نکنیم.با نگاه تعهد. متعهدانه و مومنانه و کارآمدی کار را دستشان بسپاریم. چه روستاها و چه شهر.


رئیس جمهور می خواهیم انتخاب کنیم طبعا رئیس جمهوری که کارآمد باشد و متعهد باشد و اهل عمل باشد. جدی باشد. انقلابی باشد. طبعا می خواهیم مدیر کلان جامعه را انتخاب کنیم خیلی باید هواسمان جمع باشد. خیلی باید مراقب باشیم. در انتخابات انشالله حضور موثر و جدی داشته باشیم.
نگاه سیاسی و جناحی در انتخابات اصلا نداشته باشیم. یکی از آفت ها برادران و خواهران همین نگاه‌های سیاسی و جناحی داشتن است. نگاه اصلاح طلبانه و اصولگرایانه و فلان جبهه و فلان دسته. رضوان الهی بر امام باد و روح بلند امام چقدر با کیاست و تدبیر و ظرافت همان اول فرمود ما در اسلام حزب نداریم. حزب جمهوری اسلامی را می خواستند شکل بدهند، شکل دهنده های آن شخصیت های بزرگی مثل مرحوم آقای بهشتی و شخصیت های بودند اما امام فرمود ما حزب نداریم. همان اول ریشه حزب را زدند و فرمودند ما یک حزب داریم. الا حزب الله هم الغلبون هم المفلحون.



در ادامه بیان شد: وحدت ملی باز از جمله مسائلی بود که حضرت آقا تاکیدکردند. همه روی وحدت عنایت داشته باشیم. وحدت هم حول محور یک محور همان طور که عرض کردم، حول محور ولایت. وحدت هیچ لوازمی جز این لازمه ندارد. لوازم وحدت فقط در یک چیز خلاصه می شود و آن نگاه ولایت مدارانه داشتن است. همه حول یک محور حرکت کنیم تا انشالله کشور ایگاه خودش را به خوبی پیدا کند. این ها همه حول محور تقوا بود. امیدوار هستیم تقوا را جدی بگیریم.


وی در پایان به اعتکاف اشاره کرد و افزود: به به چه عمل زیبایی است. چه عمل لذّت بخشی. عملی که مثل آن را نداریم. از همه چیز آدم ببرد. از فرزند، خانه و خانواده و شغل و کار از همه چیز جدا شود و کمر ببند سه روز حداقل در خانه بنشیند و روزه بگیرد و بندگی خدا کند و مهیا کند دل و درون را برای نورانی شدن و خروج ظلمت ها از دل و درون. اعتکاف خیلی مهم است. از همین الان آماده شوید و جوانان را توصیه کنید و خودتان آماده شوید. انشالله اعتکاف امسال متفاوت از سالهای گذشته هر چه می توانیم جدی انشالله دراین عمل زیبا سهیم شویم که آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد. برکات الهی را در پی دارد و عنایت پروردگار را.

امام جمعه موقت شهر اردل:

۱۲ فروردین سالروز شکل‌گیری حکومت اسلامی ایران برمبنای مردم سالاری است

حجت الاسلام حمید بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران و تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب، ماه خداوند متعال محسوب می‌شود و از برکات بی‌نظیر و معنویت خاصی برخوردار است.


بهرامی تصریح کرد: ماه رجب، ماه پربرکتی است و مناسبت‌های زیادی را در دل خود جای داده و اعمالی در این ماه وجود دارد که ثواب و اجر و پاداش آن با هیچ ماهی برابر نیست.

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین گفت: ۱۲ فروردین، روز اقامه عدل بوده که براساس اعتقادات و جهانبینی ملت ایران شکل گرفته است.

بهرامی افزود: ۱۲ فروردین، روزی است که نظام شاهنشایی ۲۵۰۰ ساله طعم تلخ شکست را از ملت ایران چشید و سلطه استکبار جهانی و متحدانش از ایران رخت بر بست.

وی گفت: حکومت اسلامی در ایران بر مبنای مردم سالاری شکل گرفت و حکومت پادشاهی برای همیشه برچیده شد اکنون ملت ایران آزادانه و تحت هیچگونه فشاری مسئولین عالی رتبه کشور را با آرای خود انتخاب می کنند و این دیپلماسی ایران را نشان می دهد.

امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه: اصلی ترین و زیربنایی ترین اقدام ایران، ایجاد و استقرار یک نظام حکومتی به نام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام محمد عسگری، خطیب موقت شهرستان کوهرنگ در خطبه های این هفته 11 فروردین 96 نماز جمعه شهرستان کوهرنگ ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام علی النقی به بیان بخشی از فرمایشات آن امام همام پرداخت.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به 12 فروردین افزود: در این روز بارقه امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید، که بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را شاهد باشند.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای زیادی که انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و در عرصه های داخلی و خارجی داشته است، افزود: اصلی ترین و زیربنایی ترین آنها، ایجاد و استقرار یک نظام حکومتی به نام جمهوری اسلامی است، حکومتی که در میان تمامی حکومت‌های به اصطلاح مردم سالار ، حرف جدیدی تحت عنوان مدیریت دینی و مردم سالار مبتنی بر نگرش اسلامی را ایجاد نمود و آنرا به عنوان تنها راه نجات بشریت امروز به جهان عرضه کرد.

عسگری تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی ایران در زمره معدود حکومت‌های تاریخ بشریت است که در ابتدای تشکیل از ملت خود اجازه تشکیل می‌گیرد و ایدئولوژی حکومت نیز مردم سالاری دینی انتخاب شده است.

وی سپس به بخشی از پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیرامون ۱۲ فروردین اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین که روز نخست حکومت اسلامی است از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ملت ما محسوب می شود و باید زنده نگه داشته شود، ۱۲ فروردین روز تثبیت و پیروزی انقلاب اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه کوهرنگ با اشاره به 12 فروردین ماه روز رای اعتماد ملت به جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: این روز از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ما همه ملزم هستیم این مناسبت ملی را عید و جشن بگیریم و زنده نگه داریم، چرا که این روز یادآور فرو پاشی حکومت های 2500 ساله طاغوتی و جایگزینی حکومتی مبتنی براسلام‌ و ارزشهای انسانی است که با درایت و راهبری حضرت امام ( ره) به نتیجه مطلوب رسید.

حجه الاسلام عسگری روز دوازدهم فروردین ماه را روز شکفتن دوباره گل اسلام ناب محمدی در این کشور دانست و بیان داشت: این روز نوید بخش تجلی حق و حاکمیت نظام اسلامی که در این روز مردم ایران با رای اکثری قاطع نظام سیاسی کشور را تغییر اساسی دادند و طومار دشمنان انقلاب و نظام را در هم پیچیدند تا ورقی تازه را در تاریخ ایران رقم زدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی روز سیزده فروردین که روز ملی طبیعیت در تقویم است اشاره کرد و گفت: یکی از روزهای رسمی پاسداشت منابع طبیعی و گشت و گذار و دوستی با طبیعت است ما از مردم دعوت میخواهیم در این حضور صمیمانه در دامان طبیعت با رعایت ارزشهای الهی و انسانی لحظاتی بیاد ماندنی برای خود رقم بزنند.

امام جمعه شهر سامان: روز 12 فروردین نظامی متولد شد که نور اسلام را در سراسر جهان متجلی کرد

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، امام جمعه شهر سامان حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور با بیان اینکه سه ماه رجب وشعبان ورمضان ، بهترین ماه های سال است ، اظهار داشت: ماه رجب وشعبان را برای پاکسازی ها قرار داده است و از امتیاز های ماه رجب که از آن به ماه بزرگ تعبیر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور با بیان اینکه در ماه رجب زیاد استغفار کنید چرا که خدا مهربان است و ما را می آمرزد،، بیان داشت:پاکیزگی وپاک سازی با استغفار است استغفار هم نباید زبانی باشد .

ملک پور با اشاره بر اینکه از اعمال دیگر ماه رجب روزه گرفتن است در روایت داریم یک روز روزه گرفتن در ماه رجب یکسال آتش جهنم را از انسان دور می کند وسه روز روزه گرفتن در ماه رجب بهشت را برانسان واجب می کند، اذعان داشت: کسانی که نماز یا روزه قضا دارند اول باید به واجبات بپردازند کسی که روزه واجب بر گردنش است نمی تواند روزه مستحبی بگیرد.

وی تاکید کرد: در این ماه که ماه استغفار و پاک سازی است با توجه به نعمت هایی که خداوند تبارک وتعالی به ما عنایت کرده بخواهیم که خودمان را پاکیزه کنیم وایمان را در درون خودمان قوی کنیم وشکر نعمت های خداوند را به جا بیاوریم.

امام جمعه شهر سامان گفت: شنبه ۱۲ فروردین سوم رجب المرجب شهادت حضرت امام هادی (ع) است که این روز را به شما عزیزان تسلیت عرض می کنم، خودم و شما نمازگزاران را به تقوا الهی دعوت می کنم. در روز ۱۲ فروردین نظامی متولدشدکه نوراسلام را باردیگرنه فقط درایران بلکه درسراسرجهان متجلی کرد.

حجت الالسلام و المسلمین محسن ملک پور با بیان اینکه کلمه«جمهوری»به معنای توده های مردم است و این مردمی بودن آنرا نشان می دهد که رأی مردم درسرنوشت خودشان موثراست، تصریح کرد: واژه« اسلامی»همان نظام را ازنظام های جمهوری دیگرجدا می کند و برحاکمیت ارزشهای الهی وقرآنی این نظام دلالت می کند.

محسن ملک پور با بیان اینکه درجمهوری اسلامی به رأی ونظر یکایک مردم ارج گذاشته می شود برای همین بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران روز ۱۲ فروردین رابزرگترین عیدهای ملت ایران برشمردند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران پدیده منحصربه فرد قرن حاضر است تجلی بخش اندیشه ناب سیاسی، کتبی و اسلامی است.

ملک پور تصریح کرد: توطئه ها ، تهدید ها و تحریم های گوناگون بر علیه نظام جمهوری اسلامی زیاد بوده است اما هر روز بر عزت و اقتدار این نظام افزوده می شود.

وی با اشاره بر اینکه عناصر جاودانگی نظام جمهوری اسلامی ایمان، اتحاد، بصیرت و آگاهی ملت است که حول محور نعمت ولایت فقیه است، بیان داشت: تعداد انتخابات هایی که به عدد عمر انقلاب است که برگزار شده و این انتخابات در ایران اسلامی نه یک امر تشریفاتی و فرمایشی، بلکه با حضور پرشور مردم همراه است که با انگیزه و اعتقاد پای صندق های رای حاضر می شوند می آیند و سرنوشت خودشان را رقم می زنند.

ملک پور با بیان اینکه در ماه آینده یک انتخابات مهم را در پیش داریم آنچه که از شرایط زمان به ویژه منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص انتخابات می شود بدست آوریم، بیان داشت: ورود زود هنگام برخی جریانهای سیاسی در امر انتخابات که شائبه تبلیغات یا سوء استفاده از جایگاه و مسؤلیت های اجتماعی آنها به ذهن ها می آید این را قبیح دانستند و باید رعایت شود، القاء دوگانگی در جامعه خطرناک است و طبق ضرورتها و نیاز های امروز جامعه در امر انتخابات به خصوص در حوزه ریاست جمهوری سه هدف اساسی باید دنبال شود.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری باید سه هدف اساسی مشارکت حداکثری، انتخابات سالم و معتبر و بدون تنش و به دور از فتنه البته رقابت های جدی، انتخاب اصلح که با درک نیاز های روز جامعه به ویژه مطالبات مردم مشکلات نیازها و ضرورت های واقعی کشور، گرانی، بیکاری و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در همه این زمینه ها پاسخ گو باشد.

ملک پور با بیان اینکه یکشنبه ۱۳ فروردین روز طبیعت است سیزدهم فروردین ماه هر سال روز پایان جشن های نوروزی است، که مردم در این روز به دشت و صحرا و باغ می روند تا در آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب باشند، بیان داشت: ضمن خیر مقدم به مسافرانی که شهرستان سامان را برای روز طبیعت انتخاب می کنند یک توصیه برای همه داریم که بکوشیم طبیعت را حفظ کنیم.

وی افزود: این روز را که بهانه ای برای با هم بودن و دور هم بودن است را بهانه ای قرار بدهیم برای آشتی با طبیعت؛ چرا که بهترین هدیه از طرف خداوند عالَم به بندگان است و این نعمت های خدا در دستان ما امانت اند و باید آنها را برای نسل های بعد حفظ کنیم.

امام جمعه فارسان: با پرهیز از سیاسی بازی و انتخاب کارشناسان برای آبادی شهر و روستایمان تلاش کنیم

حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های امروز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری هنگام تبریک سال نو گفت: شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال مشخص کرده است اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال است که اگر این شعار محقق نگردد یک چالش مهم در کشور به وجود خواهد آمد پس همه مردم و مسئولان باید در این زمینه قدم های مثبت بردارند تا این شعار عملی گردد.

وی تصریح کرد: همه مردم و مسئولین در رده ها و قوای مختلف قبل از توصیه و اتهام به همدیگر، با پرهیز از شعارهای بی حاصل، بیاییم در آغاز سال جدید، با کمک همدیگر در جهت عملیاتی کردن تولید و اشتغال در شهر و استان و کشورمان در راستای اقتصاد مقاومتی با مطالعه و مشورت از نخبگان و طراحی و برنامه ریزی، تغییر و تحول اساسی در این جهت را برای مردممان رقم بزنیم.

امام جمعه فارسان گفت: مردم ما با حضور باشکوه در دو انتخابات مهم پیش رو،در شوراها با پرهیز از سیاست بازی، کسانی را که دارای احساس مسئولیت و دغدغه و اهل وقت گذاشتن شبانه روزی و با تجربه و کارشناس در عمران شهر و روستا و نیز دارای روحیه کار جمعی و تیمی و اهل مشورت و تعامل با دیگران و شخصیت های مختلف برای شوراهای شان انتخاب کنند تا وضعیت شهر و روستاهای شان متحول شود.

وی به 12فروردین 58 اشاره کرد و گفت: روزی بود که تمامی اقشار مختلف ملت از مناطق و گروه ها و سلیقه ها و اقوام و مذاهب گوناگون به تبعیت از امام راحل، به نظام جمهوری اسلامی به معنی رعایت دیدگاه ملت در قالب دین مقدس اسلام نه کمتر و نه بیشتر، در نوع حکومت بر کشور و ملت، رای داده و خواستار قانونی و به رسمیت شناخته شدن آن در حوزه عمل سیاسی شدند.

امام جمعه موقت لردگان: مسئولین به شعارسال جامعه عمل بپوشند و مشکلات تولیدی و بیکاری جوانان را حل کنند

حجت السلام منصوری امام جمعه موقت لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سال جدید گفت: انسان بایستی در زندگی خود دارای شناخت در خصوص اصول دین، فروع دین و علم اخلاق باشد، اگر شناخت نداشته باشد انسانی جاهل ونادان است و نمی تواند به درستی زندگی کند پس برای هر انسان شناخت اصول دین، فروع دین و علم اخلاق لازم است تا در جامعه بتواند درست زندگی کند.

وی افزود: در مکتب دو نوع جهاد داریم، یکی جهاد اصغر که همان راندن متجاوزان از خاک خود و دفاع از خود است و دوم جهاد اکبر که مبارزه با نفس است.

حجت السلام منصوری با تبریک به مناسبت حلول ماه رجب اظهار داشت: عبادت در این ماه بسیار سفارش شده است ملائک در این ماه از آسمان ها ندا می دهند به ذکر کنندگان و عبادت کنندگان و هر کس طلب هدایت کند در این ماه هدایت می شود.

وی اشاره داشت: از اعمال ماه رجب اعتکاف و روزه گرفتن است و از جوانان و نمازگزاران خواستند تا در برنامه های اعتکاف شهرستان شرکت کنند.

مسئولین به شعارسال جامعه عمل بپوشند و مشکلات تولیدی و بیکاری جوانان را حل کنند

امام جمعه موقت لردگان، در خطبه دوم این هفته با شاره به نام گذاری سال جدید گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله با تاکید بر یک شعار محوری و یک تذکر خاص به همه مردم و مسئولان سال جدید را آغاز می کنند و امسال را نیز که مزین است بنام سال اقتصاد مقاومتی و تولید-اشتغال، مسئولین با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری به این شعار جامعه عمل بپوشند و مشکلات تولیدی و بیکاری جوانان را حل کنند اقتصاد نفتی را کم رنگ کنند، ابهامات اقتصاد مقاومتی را بر دارند از دلال بازی، رانت خواری و از واردات بی رویه جلوگیری شود و به تولیدات داخلی اهمیت دهند و اجناسی که در داخل تولید می شود از واردات آن جلوگیری شود.

منصوری از اقدام متقابل دولت مبنی بر تحریم چند شرکت آمریکایی تشکر کرد و گفت: این در شعار است در عمل هم بایستی اقداماتی صورت گیرد وی در مثال به دو شرکت آدامس سازی و نوشابه که با برند آمریکایی در ایران کار می کنند و امثال آنها را باید تحریم کنند.

وی به انتخابات هم اشاراتی داشت و گفت: کسانی که از روی دلسوزی و خدمت در انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند از آنها تشکر می شود اما افرادی با شعار های خدمت وارد شدند با ادبیات خاصی هم می خواهند رای مردم رابگیرند این افراد سیاست بازند به مادر نا تنی معروفند مواظب آنها باشید.

حکومت جمهورى اسلامى، یک حکومت دموکراسى واقعى است

وی به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: حکومت جمهورى اسلامى، یک حکومت دموکراسى واقعى است. و این روزاز بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما است. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.

حفاظت از طبیعت و جنگل در 13 فروردین
وی افزود: روز 13 فروردین روز طبیعت نام گذاری شده است و از مردم عزیز می خواهیم در این روز مواظب جنگل ها باشند از آتش زدن و قطع شاخه درختان خودداری کنند و طبیعت را آلوده و خراب نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه شهر بن: مسئولین نظام ما در امتحان هایی مردود شده اند/مردم ما دولت پاسخ گو نیاز دارند،نه پیامک های با هزینه ی میلیاردی

حجت السلام والمسلمین سید مصطفی هاشمی خطیب موقت نماز جمعه شهر بن در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ماه رجب، ماه عجیب و پرخیر و برکتی است که افزاد با ایمان و خدا جو به راحتی این ماه را از دست نمیدهند و خود را در این ماه آماده برای دیدار با خداوند می کنند.

هاشمی افزود: در احادیث ما آمده است که انسان باید در این ماه خود را آماده و تلاش کند تا برای برزخ و قیامت ره توشعه جمع آوری کند، که عالم برزخ و قیامت عالمی سخت و سنگینی است که در آنجا فقط و فقط اعمال و کردار ما در دنیا به دادمان خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: باید خودمان را آماده کنیم برای طی این مسیر ولی متاسفانه در جوامع امروزی مشاهد می کنیم که افراد فقط و فقط به دنیا بسنده کرده اند و دیگر به آخرت کاری ندارند که اشتباه است و هیچ کس حتی از یک ساعت بعد خود خبر ندارد ولی ما جوری زندگی و برنامه ریزی میکنیم انگار مرگ و زندگیمان دست خودمان است.

رجب ماه بندگی

خطیب نماز جمعه بن گفت: در دعای بعد از هر نماز در ماه رجب آمده است که دست خود را به محاسن گرفته و با حالت حزن و اندون از خداوند طلب کنید که صورتمان را از آتش قیامت به دور نگه دارد و این دعاها و رفتار ما درعالم برزخ به دادمان خواهند رسید خود ائمه هم بارها تاکید کرده اند که شفاعت ما در قیامت است و نه در برزخ ،در برزخ شما هستید و اعمالتان،پس مراقب رفتار و اعمالتان باشد و از این فرصت های بسیار عالی بندگی خوب استفاد کنید و نگذارید راحت از دست بروند.

وی در خطبه دوم ضمن اشاره به شهادت امام هادی علیه الاسلام افزود: ایشان دارای مرتبه و جایگاه بسیار والای علمی بودند به طوری که جنیدی، بزرگ‌ترین دانشمند ناصبی شهر مدینه تحت تأثیر علم الهی حضرت قرار گرفته و در نهایت همین فرد از پیروان اهل بیت (ع) می شود و این در حالی است که امام به حسب ظاهر هنوز به مقام امامت نرسیده چرا که امام جواد (ع) در این زمان در قید حیات بودند.

هاشمی با بیان اینکه امام هادی (ع) و به طور کلی همه ائمه (ع) با وجود این مقام و منزلت غیرقابل تصور، همچنان در میان مردمان جوامع اسلامی و حتی بعضاً جامعه شیعی خودمان مظلوم هستند تصریح کرد: این مظلومیت به این برمی گردد که ما به عنوان شیعیان و محبان آن بزرگواران هنوز نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید کلام و گفتار و سیره نورانی حضرات معصومین (ع) را از غربت و مهجوریت خارج سازیم.

12 فروردین یوم الله است

وی افزود: دوازدهم فروردین ماه روزی است که نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام رسمی کشور ما ایران عزیز تعیین شد، این روز حقیقتا یوم الله و روزی است که بایستی در آن پیوسته از این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تجلیل شود، راز تأکید امام امت رضوان الله تعالی علیه نیز بر بزرگداشت این روز، در برداشتن خصوصیت منحصر به فردی است که فقط متعلق به 12 فروردین است.

خطیب نماز جمعه بن گفت: هر کسی، هر مسئولی، هر مقامی و هر فردی که در این کشور دارد زندگی می کند، اگر با عملکرد خود با سیره رفتار خودش نگاه یک نفر را، تنها یک نفر را به نظام جمهوری اسلامی عوض بکند خائن است.

هاشمی ضمن اشاره به خطبه 27 نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین میفرمایند؛ چنان چه به حرف من علی، ولی زمان گوش نکنید، چنان چه به حرف رهبر انقلاب خودتان گوش نکنید مردم می گویند که امیر المومنین هم توان اداره حکومت را ندارد، اگر داشت این دزدی ها این تبعض ها اتفاق نمی افتاد؛ اگر کارگزار به حرف ولی و رهبر خود گوش ندهد حتی اگر ولی زمان امیرالمومنین باشد باز هم این اتفاق خواهد افتاد و مردم رهبر را خطاب قرار می دهند.

مسئولین نظام ما در امتحان هایی مردود شده اند/مردم ما دولت پاسخ گو نیاز دارند،نه پیامک های با هزینه ی میلیاردی

خطیب نماز جمعه بن گفت: مسئولین، رئیس جمهور، وزرا تمام افراد وظیفه دارند که کار خود را به نحو احسن و شایسته انجام بدهند و کار انجام بدهید که مردم عاشق نظام شوند نه اینکه همه روزه شاهد این باشند که فلان مسئول چقدر دزدی کرده و رفته است فلان شخص چقدر اختلاس کرده است و بعد هم نام های این افراد را ذخایر نظام بگذارند.

هاشمی افزود: مردم ما مردم خوبی هستند و در تمام صحنه ها حضور داشتند در جاهایی مسئول از امتحان ها مردود شده اند ولی این مردم با تمام قدرت پای این نظام بوده و هستند و بعضی از این مسئولین پیامک های میلیاردی و میلیونی ارسال می کنند و در جایی که مردم می خواهند سوالی بکنند، می گویند مردم حق ندارند.

وی گفت: مردم عزیز شما قدر امام خمینی را دانستید و خداوند به شما حضرت امام خامنه ای را داد و بهتر از امام خمینی را نصیبتان کرد واگر قدر امام خامنه ای را بدانید خداوند بهتر از ایشان یعنی حضرت حجت ابن الحسن را به ما می دهند.

وی در پایان افزود: بصیرت ما تحلیل صحیح سیاسی ما باید بقدری باشد که نتوانند ما را گمراه کنند و از مسیر خارج کنند ماباید راحت تصمیم بگیریم راحت تعیین کنیم و دقیق تصمیم بگیریم، در انتخابات باید هوشیار باشیم و دقیق عمل کنیم، خداوند نگذرد از مسئولی، از شورای که بخواهد در این نظام و کشور به خاطر منافع شخصی و دنیای خودش کار و فعالیت بکند و با هزینه بیت المال بخواهد کارهای سیاسی خود را جلو ببرد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۹۹۰/با_پرهیز_از_سیاسی_بازی_و_انتخاب_کارشناسان_برای_آبادی_شهر_و_روستایمان_تلاش_کنیم_۱۲_فروردین_سالروز_شکل_گیری_حکومت_اسلامی_ایران_برمبنای_مردم_سالاری_است_مسئولین_به_شعارسال_جامعه_عمل_بپوشند_و_مشکلات_تولیدی_و_بیکاری_جوانان_را_حل_کنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: